Ми у Facebook
07.10.2003, 12:56

Як знайти свої аромати

Легендарний Шерлок Холмс вважав парфуми “доказом, що говорить,” і може розповісти усе про їх носіїв. Не дивно, адже кожна епоха, та й не лише епоха — кожен рік, кожен сезон характеризує власний модний аромат. Існують також парфумерні композиції, які створюють відповідний настрій: збудження, насторогу або ж, навпаки, розслаблення. Імператор Наполеон, приміром, вважав, що знаменита “Кельнська вода” (Eau de Cologne) не просто приємна, а й корисна, бо стимулює роботу мозку. Через це він щедро виливав на себе майже два флакони одеколону, а також крапав духмяну рідину на цукор, додавав її у воду для ванни і для полоскання.
Що можуть парфуми
Сучасні спеціалісти вважають, що запах може навіть зігрівати у холодну погоду. “За моєю класифікацією, найтепліші запахи — це квіткові, насичено-квіткові, деревинно-пряні та східні пахощі. Восени й узимку запахи мають зігрівати, у них не повинно бути прохолодних відтінків. Найкраще у холодну пору року підбирати парфуми з нотами троянди, жасмину, іланг-ілангу і навіть з теплими кавовими нотами. Добре “виглядатимуть” трішки прохолодні, але терпкі ноти ірису. Головне — щоб аромати огортали”, — радить парфумер Жанна Гладкова.
Як показує практика, справжні поціновувачі ароматів мають гарну інтуїцію і завжди встигають за тенденціями сезону. Однак думки експертів найбільших дистриб’юторських парфумерних компаній на тенденції сезону, що настав, відрізняються. Одні стверджують, що з настанням осені-2003 рейтинг ароматів істотно змінився. Хіт цьогорічного літа — парфуми Chanel Сhаnсе віддали пальму першості пряним Green Tea від Elizabet Arden. Чоловічі Pal Zileri відсунули на другий план прохолодний аромат In Motion Hugo Boss. З іншого боку, популярність J’аdоrе, Fahrenheit від Dior, Champs-Elyssees від Guerlain, “зеленої лінії” Hugo Boss не знижується.
“Найпопулярніші жіночі запахи — Green Tea і 5th Avenue від Elizabet Arden. Ми упевнені, що безперечне лідерство цих ароматів протримається ще кілька місяців. Їхня перевага в тому, що вони ненав’язливі і навіть ледь помітні. У цих ароматів витончена головна нота і яскраво виражена наступна — цитрусова. П’ятірка найпопулярніших чоловічих запахів: Truth For Men від Calvin Klein, BLV Men від Bvlgary, L’еаu d’іssеу Homme від Issey Miyake, Memoire d’Hомме від Nina Ricci. “Pal Zileri” займає перше місце, шанувальників у нього майже стільки ж, скільки раніше було в “Eau de Cologne”, — вважає консультант “Арбат Престиж” Марія Лемурська.
Головний шанувальник парфумів усіх часів — Наполеон Бонапарт — створив одеколону найкращу рекламу, адже кожен власник цього парфуму почував себе причетним до смаків наполеонівського двору. Однак 150-річне панування “Кьольнської води” перервав технічний прогрес. У Парижі навчилися добувати запахи з ефірних олій: ментол — з м’ятної олії, гераніол — з цитрусової. Саме завдяки цим винаходам з’явилося безліч парфумів; у цей же час вони перестали бути прерогативою королівських осіб. До речі, парфуми “унісекс” винайшов зовсім не Кельвін Кляйн! Протягом усього XIX століття однаковими парфумами користувалися і чоловіки, і жінки. Поштовхом до такого єднання смаків стало те, що принц Вельський (майбутній Георг IV) випадково понюхав приємний запах у однієї дами на балі і пристрастився до цих парфумів.
Зараз вибір парфумерії величезний: є варіанти чоловічі, жіночі, для підлітків, навіть для дітей-дівчаток і для дітей-хлопчиків... Щоб не розгубитися серед парфумів, що розрізняються до того ж і концентрацією ароматичних компонентів і кількістю ефірних олій — Parfum, Eau de toilette, Eau de parfum, Eau de cologne, — варто прислухатися до рекомендацій фахівців.
Вони вважають, що треба намагатися не проводити жодного дня без парфумів, тобто привчати свій нюх до відчуттів. Цікаво і, головне, корисно нюхати парфуми незалежно від настрою і життєвих ситуацій. Так можна знайти аромат, необхідний вам саме зараз. Бажано не пропускати парфумерних новинок і використовувати будь-яку можливість познайомитися з новим запахом. Незнайомі парфуми краще купувати у флакончиках невеликої ємності. За останні кілька років флакони 50 і 100 мл стало набагато дешевше замовляти через Інтернет, щоправда, у цьому випадку доводиться довше чекати доставки. І чого не варто забувати — намагайтеся здобувати справжні аромати, а не мистецькі підробки. Для цього уважно вивчайте упаковку, штрих-код і не соромтеся уточнити в продавця, чи не з сусідньої губернії було постачання і який термін придатності вмісту от цього конкретного флакона.
“Зараз можна з упевненістю говорити, що 60-70% покупок простимульовані шикарною рекламою в глянсових журналах, на телебаченні, в Інтернеті. Тому для новинок характерні різкі піки та зниження купівельного інтересу. Але існують й вічні марки категорії Luxe з рівною кількістю продажів. Це однаково і для чоловічих, і для жіночих ліній. Просто великі компанії — виробники парфумерії — Dior, Givanchy, Hugo Boss, Gucci та ін. — можуть дозволити собі регулярно, приблизно раз у півроку-рік, створювати нові аромати. А вже завдання рекламістів пояснити, у чому полягає їхнє достоїнство”, — розповіла Любов Сизинцева, менеджер клубу L’еtоіlе. Вона ж упевнена, що в різних торгових мережах є свої лідери продажу. На її думку, це пояснюється різницею в асортименті.
Вибирати вам
Ви успішно знайдете свій аромат, якщо скористаєтеся й іншими порадами. Приміром, при виборі парфумів не варто квапитися, за покупкою краще вирушити в парфумерний магазин, де вам можуть допомогти консультанти. Знайомитися з новим ароматом, порівнювати кілька запахів простіше через тест-смужку. Це допоможе з безлічі варіантів вибрати два-три. Але, щоб перевірити, чи підходять вам ті парфуми, доведеться нанести їх на зап’ястя. І після цього залишиться найскладніше — прислухатися і зрозуміти, як вони сприймаються вами, які “шлейфові” ноти дають і чи збігається це з вашими надіями.
“Лейтмотив”, чи “сердечні” ноти парфумів, — це те, що можна відчути одразу, а от “шлейф” — ледь відчутний аромат, що залишиться на одязі і на волоссі приблизно через годину. Щоб вибрати “зимові” парфуми, краще підбирати аромати “теплі, пухнасті й солодкі”. Саме вони найкраще звучатимуть на натуральних шубках і хутряних комірах.
До речі, в епоху наполеонівської імперії в моді був запах пачулі, та й то лише тому, що дами в ті часи носили туніки, а щоб не змерзнути, куталися в індійські кашемірові шалі. На Сході кашемірові шалі здавна прокладали сухими пачулями. Так землисто-деревний запах став символом модної екзотики. Однак до середини XIX століття Схід вийшов з моди, і пачулі виявилися не просто недоречні, а й стали ознакою “поганого смаку”. Що ж роблять сьогодні у випадку, якщо мода на улюблені парфуми зовсім пройшла? Відкрию секрет будь-якого парфумера: або трохи розбавити ваш парфум новою ароматною композицією, або ж відкласти улюблені парфуми (на час) у надії, що мода на них знову повернеться. Адже повернулася ж мода на запах пачулі — спочатку наприкінці 30-х завдяки Ельзі Ск’япареллі, потім у 60-х і нарешті знову, зовсім недавно...





На правах реклами