Ми у Facebook
30.01.2012, 11:52

На Рівненщині вчителі обміняються досвідом викладання християнської етики

Півсотні вчителів із різних регіонів України з'їдуться до Національного університету “Острозька академія”, аби взяти участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року з предметів духовно-морального спрямування».
Конкурс, який відбудеться 24-25 лютого, проводитиме Острозька академія за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Українського Біблійного товариства.

- До участі у конкурсі ми запросили вчителів, які викладають у школах різних регіонів України такі предмети як «Етика», «Основи християнської етики», «Християнська етика в українській культурі», «Етика: духовні засади», «Людина і світ», «Людина і суспільство”, - розповідає організатор конкурсу, декан гуманітарного факультету НаУ “Острозька академія”, доктор педагогічних наук, настоятель студентсько-викладацького храму преподобного Федора Острозького Василь Жуковський. - У такий спосіб прагнемо не лише привернути увагу громадськості до необхідності викладання предметів духовно-морального спрямування, а й сприяти професійному становленню вчителів, які цим займаються, створити для них сприятливі умови для обміну цікавим та корисним досвідом роботи з дітьми.

Нині в Острозькій академії обробляють матеріали, які попередньо надійшли від потенційних учасників — педагоги надіслали власні плани-конспекти уроків та есе з баченням того, як зацікавити їхнім предметом сучасних школярів. Безпосередньо ж під час конкурсу на вчителів чекатиме письмовий тест на знання Святого Письма, дебати та, звісно ж, презентація фрагменту власного уроку.

Досвід викладання християнської етики, яким обмінюватимуться вчителі під час конкурсу в Острозі, впродовж останніх років накопичено доволі вагомий — нині, як повідомив Василь Жуковський, предмети духовно-морального спрямування вивчаються загалом у майже 21 тисячі загальноосвітніх навчальних закладів України.

В Острозькій академії презентували навчальну програму з основ християнської етики

- У нас на Рівненщині ми вивчали враження учнів від викладання предмету “Християнська етика” під час соціологічного дослідження, - розповідає Василь Жуковський. - Нам надіслали інформацію вчителі з 38 шкіл Рівненської області. З'ясувалось, що 90% учнів зацікавлені й задоволені предметом “Християнська етика”. Багато хто назвав його улюбленим, найважливішим із предметів шкільного циклу, адже із запровадженням цього уроку з’явилася можливість позбавитись багатьох негативних рис характеру, поліпшити стосунки з ровесниками, друзями, батьками та вчителями. “Християнська етика” виграє в тому, що дає можливість учням обговорювати життєві проблеми, відкривати для себе Бога, корелювати свою поведінку з Божими заповідями. Частина батьків відвідувала перші уроки нового предмету разом із дітьми. А нині, прийшовши зі школи, деякі учні звертаються до батьків із часом не простими питаннями щодо роз'яснення різних аспектів християнської віри. Дехто навіть критикує батьків за поведінку, яка не відповідала християнським принципам... У цілому ми з'ясували, що батьки ставляться до предмету позитивно, зокрема, коли навчання не має вузькоконфесійного характеру.

- Найкращий іспит для такого курсу — це саме життя, - поділився думками під час одного з “круглих столів” щодо викладання основ християнської етики в Національному університеті “Острозька академія” випускник академії, священик із села Колки на Волині о.Андрій Закидальський. - Якщо дитина ще вчора лихословила, а сьогодні — навчилась казати “пробачте” - то лише заради цього варто трудитись, варто страждати.

За словами священослужителя, такі заняття дітям подобаються незалежно від того, до якої з християнських конфесій вони належать. А конфесій у селі — чотири.


В Острозькій академії презентували посібник із християнської етики


Як зробити так, аби подібний позитивний досвід набув якнайбільшого поширення? Для цього, зокрема, і проводяться конкурси, подібні до того, що відбудеться в Острозькій академії у третій декаді лютого.

Нині немає жодної області України, де б не працювали вчителі християнської етики, підготовлені в Острозькій академії. Спочатку тут діяли курси підвищення кваліфікації, далі — факультет християнської етики, а з 2000 року — ліцензовано і акредитовано спеціальність релігієзнавство, а пізніше — богослов'я. У вересні 2010-го в академії презентували першу загальнодержавну програму з основ християнської етики для учнів 1-11 класів, яку було розроблено за активної участі науковців університету на чолі з Василем Жуковським. Програма отримали гриф Міністерства освіти та науки й, відтак, почати використовуватись у навчальному процесі по всій державі. До того подібні проекти мали лише статус регіональних та експериментальних.


Міносвіти затвердило шкільну програму основ християнської етики





На правах реклами