Ми у Facebook
21.09.2012, 13:27

Як Рівне зустріло заборону реклами тютюну

Зняти всі яскраві постери, а також підсвічені й рухливі рекламні макети вимушені торговці тютюнових кіосків та відділів. Додали їм роботи народні обранці. Депутати іще минулого року прийняли закон, який забороняє рекламувати тютюнові вироби. Та вступив він у дію лише з 16 вересня 2012 року.
Сигаретні кіоски на ринках Рівного виблискують сірими стінами. Продавці розводять руками: у суботу влаштували генеральне прибирання й усе познімали:

— У нас кіоск був найяскравіший, бо плакатів різних приклеїли, — розповідає продавець Олександр. — Але в суботу подзвонив власник, сказав, щоб усе познімали, аби біди не було. То ми так і зробили. Хоча стали нудні, сірі, поки зрозумієш, що продаємо... Треба геть близенько підходити. Одним словом, як всі.
Продавчині двох інших кіосків лише розводять руками: мовляв, нічого такого у нас не було, а тому й вступу в дію закону не відчули.

А от пані Ларисі, яка працює в одному з цигаркових кіосків на вулиці Соборній, напередодні 16 вересня довелося потрудитися:

— Про закон знаю, тому наперед готувалася. Хоч плакатів й іншої друкованої продукції у нас не було, зате різні марки сигарет мали різнокольорові цінники, їх замінили на однакові. Також довелося зняти всі модні реклами: з підсвітками та обертаннями. Вітрина майже порожня, але що ж поробиш — закон є закон. Та й представники фірм нічого не кажуть, розуміють, що ми лише продавці й маємо виконувати вимоги.

Та, незважаючи на такі "новації", продавці кажуть, що покупців у них аж ніяк не поменшає. Мовляв, курців лякали написами на пачках і що? Ніякого результату.
У тому, що курці зі стажем покинуть палити після заборони реклами на тютюн, сумнівається і психолог Олена ПЛАХТИНА:

— У нас є певна залежність від реклами, тому заборона певних її видів може мати певні наслідки. Навряд зникнення реклами тютюну вплине на дорослих курців, адже це сформовані люди, які самі вирішують, що їм робити зі своїм життям. Вони також можуть адекватно сприймати інформацію з реклами, тобто почасти просто не зважати на неї. Інша ситуація з підлітками та дітьми. Їх стиль і образ мислення формується під дією рекламних роликів, плакатів, слоганів. Таким чином реклама підсвідомо впливає на молодь, задаючи певні параметри. Якщо хтось гарно затягується у рекламі, то й дітям хочеться бути такими. Коли ж реклами не буде, то кількість потенційних курців у ранньому віці може знизитися. Хоча насправді закурить дитина чи ні — залежить, у першу чергу, від її сім’ї та оточення.
Нагадаємо, Закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства і стимулювання продажу тютюнових виробів” Верховна Рада прийняла 22 вересня 2011 року. Чинності він набув 16 вересня цього року.

Цим законом реклама тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняється: на радіо і телебаченні, зокрема за допомогою кабельного, супутникового ІР-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення. Також ця заборона діє на рекламу тютюну засобами зовнішньої реклами; у місцях проведення масових заходів політичного, освітнього, релігійного, спортивного характеру і розважальних заходів, призначених для неповнолітніх осіб; у мережі Інтернет, окрім веб-сайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов’язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувачів. Також згідно із законом реклама будь-яких товарів або послуг не має містити зображення тютюнових виробів або процесу паління цигарок.

А за невиконання закону з порушника стягуватиметься штраф 30-50 тисяч гривень.

OGO.ua запитав: Чи зменшиться кількість курців після заборони реклами тютюну?



Сергій ВАСИЛЬЧУК, заступник міського голови Рівного:

— Як на мій погляд, заборона реклами тютюнових виробів — це досить хороший спосіб зменшення популяризації торгових марок серед споживачів, зокрема серед підлітків. Але якщо розглянути все з іншої сторони, то даний закон аж таких грандіозних змін відразу не принесе, оскільки якщо хтось курить, він і надалі продовжуватиме курити навіть якщо реклами цигарок і не буде.

Роман ДЕНИСЮК, заступник директора ТОВ “Сан Скерцо”:

— Так, як я сам відношусь до категорії людей, які не палять, то до прийняття даного закону відношусь досить позитивно. Звичайно, даний закон стовідсоткового результату не принесе, але у будь-якому випадку певна частина людей звільниться від згубного впливу рекламних звернень тютюнових торгових марок і не підпадатиме під вплив пропаганди тютюнопаління. Відтак думаю, що заборона принесе позитивні зрушення.

Лілія БОЦЬ, модель агентства "Панна", "Телекоролева України-2012":

— Дасть результат така заборона чи ні — залежить у першу чергу від кожного. Якщо людина дбає про своє здоров’я, зовнішній вигляд, то вона й не починатиме курити. Хоча треба віддати належне творцям реклам тютюнових марок. Їх продукт завжди вирізнявся стилем. Але тепер нехай спрямують свій креатив у інше русло.

Олександр КОВТУНЕЦЬ, відеооператор каналу “1+1”:

— На мою думку, закон не принесе аж такого великого результату. Дотримуюсь такої думки, що той, хто вирішив для себе твердо не палити, той навіть і не звертатиме увагу на рекламу і на гарні зображення із цигарками на білбордах і т.д. А ті люди, які палять, і надалі продовжуватимуть палити. Думаю, це все залежить не від реклами, а від самої людини.

Ірина ПЕРВУШЕВСЬКА, директор Рівненського міського Палацу дітей та молоді:

— Як на мене, то дуже добре та правильно, що вже не буде реклами цигарок, точніше торгових марок, які їх виготовляють. Не розумію, навіщо рекламувати те, що шкодить здоров’ю? Наша влада правильно зробила, що прийняла даний закон, надіюсь, це позитивно вплине на зменшення кількості курців в Україні.





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ