Ми у Facebook
18.10.2012, 15:16

Куди зникли іспанські автобуси, які їздили за маршрутом №1 у Рівному?

Не довго насолоджувалися рівняни поїздками у комфортабельних іспанських МАНах, які з помпою міська влада запустила на маршрут №1 улітку. Замість запланованих 12-ти автобусів, нині працюють всього два, та й вони сьогодні-завтра можуть припинити роботу.
Куди поділися іспанські автобуси, які так уподобали рівненські пасажири? Усьому виною – ненадходження коштів державної субвенції на відшкодування перевізникам за перевезення пільговиків. Як відомо, проїзд у цих автобусах на 50 копійок дешевший, ніж у маршрутках – 1,5 гривні, а пасажири пільгових категорій їздили безкоштовно. За це держава обіцяла перевізникам відповідну дотацію. На таких умовах підприємці-власники автобусів погодилися спробувати попрацювати місяців зо три. А потім, у разі чого, внести корективи у ці домовленості. Однак сталося ще гірше, аніж можна було очікувати. Станом на початок жовтня не лише не вийшли на маршрут обіцяні ще 6 автобусів, а й з тих, що працювали, залишилося всього два, інформує Рівненсько-Волинський портал «Четверта влада».

Як розповів начальник міського управління транспорту та зв’язку Віталій Миронюк, жодної копійки дотації на відшкодування за перевезення пільговиків місто, а відповідно й перевізники, з державного бюджету досі не отримали. Міська влада й особисто мер Рівного Володимир Хомко зверталися з листами до обласної ради, до губернатора, до Кабміну, проте… Разом з тим, з міського чи обласного бюджету, якби навіть там знайшлися кошти, виділити гроші на відшкодування не можна. Бо це буде порушення Бюджетного кодексу – нецільове використання коштів, каже Віталій Миронюк, а це кримінал. Відтак, один з підприємців зняв з маршруту 4 автобуси і продав в іншу область.

У Рівному на маршрут виїхали 6 пасажирських автобусів [+Фото]

- Збитки зростали з кожним днем, то хто ж буде так працювати? – бідкається Віталій Миронюк. – За один день один автобус перевозив приблизно 500 пільговиків, тобто грошових втрат 700-750 гривень за день. Помножте на 4 автобуси та 30 календарних днів і вийде майже 70 тисяч збитку в місяць. А додайте витрати: тисячу гривень на день лише на солярку на один автобус, робота водія та кондуктора, механік, лікар, гараж, нарахування на зарплатню, податки… От людина попрацювала три місяці на благо міста й змушена була відмовитися. Просто хочеться плакати…

У Рівному розпочала роботу інтернет-послуга з пошуку маршрутів громадського транспорту

Зі слів Віталія Миронюка, до кіня року планували запустити в місто ще 6 МАНів за маршрутом №16, як колись було. Однак за такої ситуації про це не може бути й мови. Наразі, як він каже, два автобуси продовжують курсувати за першим маршрутом, але це не вирішує проблему й тільки викликає невдоволення пасажирів. Адже інтервал руху збільшується, пасажири, які поспішають, не можуть довго чекати, тому користуються іншим транспортом. А це, у свою чергу, зменшує пасажиропотік і, відповідно, виручку у МАНах.

У Рівному відновлять автобусний маршрут №16

- Поки що цей підприємець йде нам назустріч, - каже Віталій Миронюк, - але скільки ще це триватиме, хтозна… Гарантії, що він завтра не зніме з маршруту свої автобуси, немає.

Водночас, як зазначив головний транспортник міста, міська влада не втрачає надії, хоча вона й дуже примарна, на поліпшення фінансової ситуації у 2013 році. Відтак, звернулися до Кабміну з проханням виділити на 2013-й рік 2,2 мільйона гривень дотації на перевезення пільгових категорій пасажирів.

Джерело: Рівненсько-Волинський портал «Четверта влада».





На правах реклами