Ми у Facebook
19.11.2012, 16:36

Рівненський аеропорт напрацював у збиток на 10 мільйонів гривень

Аудитори Державної фінансової інспекції в Рівненській області провели аудит діяльності обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Рівне» і з’ясували, що аеропорт, який має статус міжнародного, потребує ефективних управлінських рішень, введення заощадливості і продуктивного використання наявних ресурсів.

Останніми роками, як показало проведене дослідження, перспективи у рівненського аеропорту були не райдужні: то він закривався, то продавався, то шукав інвестора, але не знаходив. Натомість накопичувалися непокриті збитки, розміри яких на кінець І півріччя 2012 року досягли 10 млн грн. Немає регулярних рейсів, завантаженість аеропорту циклічна. Разом з тим, для забезпечення діяльності підприємства, незалежно від його навантаження, необхідно утримувати виробничо-технічну базу та установлену кількість працівників.

Аудитори стверджують, що на сьогоднішній день підприємство є неплатоспроможним – попадає в боргову залежність: зростає заборгованість з виплати зарплати працівникам, збільшуються борги перед бюджетом, фондами, в подальшому – прострочення термінів їх погашення. Відповідно і зростають нарахування штрафних санкцій, сплата яких призводить до додаткових непродуктивних витрат підприємства. Так, тільки до пенсійного фонду з 01.01.2009 по 30.06.2012 нараховано 551 тис. грн штрафних санкцій за несвоєчасну сплату страхових внесків.

Рівненський аеропорт заборгував працівникам більше 600 тисяч гривень

Окрім того, для виконання основної операційної діяльності (приймання та відправлення повітряних суден, здійснення їх обслуговування) летовищу необхідні засоби праці – основні засоби, які нині, як засвідчило аудиторське дослідження, зношені на 75% і рівень їх оновлення низький. З виділених з місцевого бюджету коштів для оновлення необоротних активів, освоєно лише 33 %, а інші - виконавчою службою спрямовано на виплату заборгованості по прострочених зобов’язаннях підприємства. Відбувається примусова реалізація основних засобів в рахунок погашення боргів, списання майна (без погодження з органом управління). Нині 141 одиниця основних засобів обліковуються за нульовою вартістю, індексація балансової вартості житлового фонду не здійснюється.

Наявні у підприємства активи (дебіторська заборгованість) втрачаються внаслідок неналежного контролю за здійсненням платіжної дисципліни: дебіторська заборгованість, по якій втрачено терміни позовної давності, та сумнівна дебіторська заборгованість.

Аеропорт знову продаватимуть?

Аудитори впевнені, що окремі управлінські рішення керівництва підприємства або їх відсутність не запобігають втратам фінансових ресурсів, а навпаки призводять до їх збільшення. Так, кредиторська заборгованість в сумі 959,42 тис. грн, термін позовної давності по якій минув, не досліджувалась працівниками підприємства, відповідно не зарахована до доходів звітного періоду, 31,25 тис. грн - втрата дебіторської заборгованості; 24,94 тис. грн – зайве (безпідставне) списання паливно-мастильних матеріалів; 4,37 тис. грн – інші втрати (безпідставне списання авіаційного палива на витрати в рахунок природного убутку) тощо.

Чи з’являться крила у рівненського аеропорту?

За результатами аудиторського дослідження розроблено ряд рекомендацій як для керівництва об’єкта контролю, так і для органу управління, впровадження яких допоможе запобігти в подальшому здійсненню непродуктивних витрат і тим самим позитивно вплине на теперішній фінансовий стан підприємства.

Про це повідомила прес-секретар Державної фінансової інспекції в Рівненській області Любов Клекотка.





На правах реклами