Ми у Facebook
29.11.2012, 11:03

Андре Тан: "Українські зірки дуже люблять халяву" [+ІНТЕРВ'Ю]

Молодий, але успішний модельєр Андре Тан за останні кілька років став іконою української модної індустрії. Колишнього стиліста зірок зараз і самого сприймають як зірку. Під час візиту в Рівне дизайнер дав ексклюзивне інтерв’ю OGO.ua.
— Ви вперше в Рівному, як оцінюєте місто?

— О, я дуже люблю Західну Україну. Адже моя бабуся родом звідси. До речі, у неї днями був день народження. У цьому регіоні живуть люди, які мають особливу добру і світлу ауру. Що ж стосується Рівного, то я знайомий з ним заочно не один рік. Завдяки моделям, які працюють у мене на показах. Під час візиту в Рівне мав змогу поспілкуватися з директором агентства моделей "Панна" Вікторією Дембіцькою. Виявилось, що чимало моделей на моїх показах були рівнянками. Це юний талант Соломія Згода, якій зараз пророкують успішне майбутнє на європейських подіумах. Крім того, пам’ятаю Лілію Боць, Дарину Сачук.

— Це тому, що перед кожним показом ви спілкуєтесь з моделями?


— Справжній модельєр розуміє, що важливо не тільки пошити одяг, а й правильно його презентувати. Модель має передати настрій, створити ексклюзивну атмосферу. Тому спілкуюсь з дівчатами перед кожним показом, пишу на плакатах маркером настрій показу. Особливо це важливо на тижнях моди, де дівчата відпрацьовують по п’ять-шість показів і вже не уявляють, чий одяг вони показують. А подача для мене дуже важлива.



— Андре Тан — це бізнес-бренд чи творчий псевдонім у першу чергу?

— Для мене головне — ідея, творчість. Без цього все інше просто неможливо. Це вже неодноразово доводив геніальний Стів Джобс, який мав креативні ідеї та чіткі цілі. Тільки так можна досягнути успіху. Колекція одягу повинна мати не тільки особливий вигляд, а й енергетику. Так речі, які я доповнив власними дизайнерськими родзинками, продаються краще. Бо люди бачать, що над цією річчю дизайнер "щось думав". Тому все пов’язано.

— На кого зі світових дизайнерів рівняєтесь?

— Мені дуже подобається бізнесовий підхід Джорджіо Армані. Імперію якого оцінюють в понад 8 мільярдів доларів. Його дім моди створює колекції найрізноманітніших стилів, він має свої готелі, ресторани. Для мене це гуру фешн-бізнесу. Якщо ж говорити суто про творчість, то я прихильник Александра МакКвіна. А також тих молодих дизайнерів, які змогли вдихнути нове життя у старі доми моди.



— А у скільки ви можете оцінити вартість бренду "Андре Тан"?

— Я не планую зараз продавати свою компанію. Років зо три тому мені пропонували це зробити за солідну суму. Однак тоді я відмовився…

— Якщо не секрет, то яку?

— Давайте це залишиться комерційною таємницею. Адже головне не це. Чого вартий дизайнер? Цінність становлять його ідеї та продукт, який він виробляє. Для мене найбільше задоволення, коли бачу на вулиці людей у моєму одязі.




— Ви віддаєте перевагу співпраці з зірками чи прагнете одягати звичайних українців?


— Знаєте, мені вже не цікаві зірки. Я понад вісім років працював з ними. Багато представників шоу-бізнесу дуже люблять "халяву", щоб дизайнери просто дарували їм речі. На такому на хліб не заробиш. Крім того, я не вмію лестити зіркам, а кажу правду. Через це мене люблять не всі. Є ще інша сторона медалі… Був особистим стилістом Маші Єфросиніної сім років. Ще з часів її роботи у "Підйомі". Якось до нас підходять люди і беруть автограф у мене, а Машу навіть не впізнають. Ну кому це сподобається?

— До речі, Андре Тан зараз більше модельєр чи шоумен?

— Я не Ірина Білик, не Діма Коляденко… Мені пропонували участь у зіркових шоу, танці з зірками. Кліпмейкер Алан Бадоєв готовий хоч зараз знімати мені кліп та записувати пісню. Але я категорично відмовляюсь. Шоу-бізнес має вже один сумний досвід — Сергій Звєрєв. Думаю, цього достатньо. Я не співак чи танцюрист. Я хочу робити людей красивими. Тому всі мої шоу пов’язані тільки з цим. Так, зараз готуємо нове масштабне модне телешоу.
Однак така популярність має свої мінуси. Я не можу сходити в кафе, прогулятись по вулиці. Усі дивляться, що я їм, з ким і де ходжу.



— Звідки черпаєте натхнення?

— Я багато подорожую. На жаль, здебільшого по роботі відвідую Італію, Німеччину, Швейцарію, Туреччину. Там замовляю тканини та аксесуари для своїх колекцій. Заодно оцінюю роботу закордонних дизайнерів, смаки людей. Адже, порівняно з українськими, вони суттєво відрізняються. Українки красивіші й дозволяють собі носити різноманітні речі. Європейці у цьому строгіші.

— А чому купуєте тканини за кордоном? Не пробували співпрацювати з вітчизняними виробниками?

— Був у мене такий досвід. Українські виробники поки що не готові працювати в моєму ритмі. Я випускаю нову колекцію майже щомісяця. Їм же тільки на розробку зразків тканини треба два місяці, і ще два місяці на внесення змін. Це неприйнятно. Тому співпраця можлива, але не зараз.



— Ви досить рано досягли успіху. Що порадите молодим дизайнерам?


— Я рано почав. У 14 років пішов з дому і вступив до текстильного технікуму. А головне — почав жити самостійним життям. Це дало змогу не тільки наробити помилок, а й здобути цінний досвід. А головне — я постійно вчився. Дизайнер має вміти робити все і знати всі тонкощі процесу. До мене на стажування пачками приходять випускники українських навчальних закладів. Називаю їх "худіжники", бо їх вчать тільки творити. Вони вміють малювати копиці на головах, незнайомі з техніками пошиття одягу, маркетингом та роботою легкої промисловості в цілому. І після п’яти років доводиться вчити все з початку. Пройти через це можуть тільки найсильніші.

— Чи може зараз початківець пробитися на вершину?

— Зараз найкращий час для цього. Адже у країні ще тільки формується модна індустрія і немає засилля відомих брендів. Ви шиєте одяг для знайомих? Нічого не заважає сфотографувати його та просувати через соціальні мережі. Можна кооперуватись з молодими фотографами, моделями та робити спільні портфоліо, пропонувати їх журналам. Головне — працювати і вдосконалюватися. Дизайнер зараз може сам формувати і виховувати свою аудиторію. Як то кажуть, "відмічати свою територію", "забивати кілки". Тому найголовніше — самовіддано працювати. І успіх обов’язково прийде.


Довідка:
Андре Тан (Андрій Тищенко, Аndre Tan) — український модельєр і дизайнер одягу. Народився 26 жовтня 1982 року в селищі Комсомольське Харківської області. 1998 року вступив на факультет моделювання Харківського текстильного технікуму. Після цього вступив до Київського університету технології та дизайну. Винахідник стилю Smart Couture.

Іще два слова про Андре Тана.





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ