подати
оголошення



25.01.2013, 16:20

Рівненський маркетолог Павло Алексєвич: "Навіть засмагаючи на пляжі, думаю, як привабити клієнтів" [+ІНТЕРВ'Ю]

Після надзвичайно вдалої зустрічі з керівником облмуздрамтеатру Володимиром Петрівим, наступним гостем молодіжного проекту «Smart Meetings: зустрічі з лідерами, які надихають» 29 січня стане директор з маркетингу компанії «Автоград», блогер, організатор цікавих проектів Павло Алексєвич.
Напередодні зустрічі ми поспілкувалися з Павлом про роботу і особисте, про корисні книги і бізнес-освіту, блоги та соцмережі, а також про те, як будувати успішну кар’єру маркетолога у Рівному.

- Ти ведеш активний спосіб життя: робота, навчання, сім’я, громадська діяльність і, як відомо, багато читаєш. Як тобі це вдається?
- Надзвичайно важливо мати стратегію. Зазвичай, будую плани на місяць. З досвіду знаю: коли працюєш менеджером з реклами або маркетологом, маєш розплановувати тиждень, максимум два, а от вже коли ти є директором з маркетингу, доводиться планувати, як мінімум, місяці та мати план на рік.

Є такий прийом, який в жартівливому виразі звучить: «Як з’їсти слона?». Цілого слона не вийде з’їсти одразу, а от по шматках – все вдасться. Так і під час реалізації проектів. Здається, що роботи надзвичайно багато, незрозуміло з чого починати. Тоді варто все поділити на завдання, розподілити в часі, розпланувати виконання між людьми. І тоді крок за кроком видно прогрес, і вже проект не виглядає так страшно. Взагалі будь-яка діяльність повинна починатись з правильного планування.

- Знаю, що ти катаєшся на сноуборді. Професійну діяльність ведеш так само, в стилі «фанк»?
- Звичайно, в роботі є драйв, але в ній немає чисто вираженого фанку. Мені часто на День народження бажають залишатись і надалі таким креативним. На що я відповідаю, що креатив – це маленька частинка маркетингу. А його більша частина – це планомірні розрахунки та тверезі цифри. Безперечно «фанк» – це важливий елемент. І якщо розглядати внутрішній маркетинг (наприклад, привітати когось з Днем народження, організувати цікаву подію), то тут він є основним. Але, наприклад, при розробці рекламної стратегії, окрім креативу, з’являється багато необхідних розрахунків. Якщо ви вирішили, що ефективною буде реклама на білборді, то потрібно вирахувати, скільки бордів розміщувати, де саме, коли почати кампанію та на який термін.



- Чого було більше в твоїх найкращих ідеях: натхнення чи досвіду та розрахунків?
- Думаю все-таки більше розрахунків. Тому що можна придумати якусь класну річ, але найголовніше дати потім відповідь на питання «Який результат? Де вигода?». Тим більше, що будь-який проект вимагає інвестицій: грошей та часу.

Візьмемо, наприклад, організацію акції до Дня Святого Валентина. Я вирішив в усіх магазинах комп’ютерної техніки «КТС» провести конкурс на найдовший поцілунок. І коли в мене запитують про найскладніші моменти в організації, то я відповідаю що найважче було переконати керівника в ефективності такої акції, щоб затвердити бюджет.



Це був успішний проект. Ми розраховували ефективність, але результат значно перевищив сподівання. Пари-фіналісти цілувались всю ніч та протримались більше 22 годин. Я б хотів і в цьому році влаштувати щось подібне, але ще не придумав цікаву механіку…

Зареєструватись на зустріч із Павлом Алексєвичем

- Що найбільше любиш і не любиш у своїй роботі ?
- Люблю різносторонність. Через те, що маркетинг охоплює дуже різні сфери діяльності. Маркетингова стратегія — це один глобальний елемент, рекламна кампанія — інший, розробка сайту, внутрішній та зовнішній піар, фірмовий стиль, акції, впровадження нових послуг – маркетинг охоплює багато різних елементів.



Подобається, що будь-яку маркетингову задачу можна вирішити багатьма способами. Під час навчання мені не подобалось, що є задача і є лише одне її конкретне рішення. А в маркетингу п'ятеро людей можуть вирішити певне завдання п'ятьма різними способами. І можливо навіть, що всі вони будуть однаково ефективні в перерахунку на 1 гривню інвестованих грошей.

- А хто ти за освітою?
- У мене дві освіти – бухгалтерський облік і економіка підприємства.

- Коли усвідомив, що маркетинг – це твоя справа?
- Ще під час навчання у ліцеї, після того, як професор НУВГП Станіслав Михайлович Гончаров прочитав нашому класу факультативний курс «Маркетинг». Мене тоді це дуже зацікавило. У книзі Філіпа Котлера прочитав що маркетинг – це задоволення потреб людей. І я задумався: яка цікава річ маркетинг – задовольняє потреби людей! Там також описувалась класична концепція 4P (Product, Price, Place, Promotion). Регулювання цими чотирма важелями і є маркетинг.

А пізніше я ще й зрозумів, що маркетинг це не тільки задоволення існуючих потреб людей, а ще й правильне формування цих потреб. Тоді я почав купувати книжки на цю тему. Мені було настільки цікаво їх читати, і саме тоді я усвідомив, що хочу працювати в сфері маркетингу.

Рівненський бізнесмен і політтехнолог Сергій Паладійчук: "У мене є прихований реактор"

- Ти, мабуть, дуже зайнята людина. Як знаходиш час для читання?
- Якщо є бажання – час завжди знайдеться! Так у всьому. А коли щось не зробив – значить не дуже і хотілося.

- Скільки книг ти читаєш у місяць?
- Приблизно 5-7. Не менше.

- Чим керуєшся при виборі чергової книги?
- Перш за все варто зрозуміти, що хочеш дізнатись. Це аналогічно, коли запитують, на які тренінги варто піти. Спочатку треба визначити, що потрібно саме тобі. Так і з книгами. Наприклад, в певний час я цікавився мерчандайзингом – викладкою товарів. Я купував певні книги, читав тематичні статті, спілкувався на цю тему. Зазвичай, достатньо прочитати 2-3 книги, щоб отримати початкові знання. Я ставлю перед собою чітку мету і намагаюсь її задовольнити.

Бувають книги, які я не дочитую. Маркетинг на ринку книг теж працює: трапляються книги гарно розрекламовані, але які насправді не дають необхідної інформації.

Зареєструватись на зустріч із Павлом Алексєвичем

- З чого починав свою кар’єру маркетолога?
- Складно відповісти, з чого почалась кар’єра. Наприклад, під час роботи в «Уарнеті» я виконував деякі функції маркетолога. Мене часто запитували – що ти робиш в «Уарнеті»? А я робив все. Працював просто менеджером. Спілкувався з клієнтами, замовляв матеріали, планував побудови мереж, займався сайтом та рекламою. Там було багато маркетингу – треба було працювати над лояльністю клієнтів, надавати їм додаткові послуги, покращувати стабільність зв’язку. Так воно плавно і пішло.

Директор рівненського театру Володимир ПЕТРІВ: «Мені допомагає інтуїція»

- Твоя порада тим, хто планує стати маркетологом у майбутньому.
- Окрім хорошого знання маркетингової теорії, раджу читати багато книжок. Зазвичай, людина починає кар’єру після отримання вищої освіти. Якщо студент планує стати хорошим маркетологом, то на час завершення навчання він вже повинен прочитати книжок із 50 точно. Потрібно гарно знати теорію, базові речі, а не обмежуватись лише маркетинговими знаннями. Варто цікавитись і управлінням і фінансами. Ну і, звісно, – мати велике бажання. І тоді, я думаю, проблем з кар’єрою маркетолога не буде.

- Тобі не раз доводилось тобі брати на роботу людей. Розкажи, яким чином відбирав кандидатів.
- Дуже дієвий спосіб зрозуміти, чи варто працювати з людиною – випробувальне завдання. Це чудова можливість кандидату проявити себе. Коли я добирав кандидата на вакансію, то поставив вимогу – прислати резюме у форматі PDF і дати відповідь на одне просте теоретичне питання. І все. Лише три людини виконали мої вимоги. Інша частина уважно не читала вимог, а, можливо, масово люди розсилали резюме всім підряд. Це мене здивувало.

Активна молодь Рівного дізналась про секрети успіху від засновника "ОГО"

- Коли приймав на роботу людей, звертав увагу на їх сторінки в соціальних мережах?
- Обов’язково. Я навіть писав у вимогах, що мені треба не резюме, а посилання на ваш профайл в мережі LinkedIn. Навіть і пошук людей проводжу в соціальних мережах.

- Як створити собі правильне позиціонування в соціальних мережах?
- Штучно це навряд чи вийде. У соціальних мережах одразу видно інтереси людини, рівень її культури та потенціал.

Зареєструватись на зустріч із Павлом Алексєвичем

- Як ти прийшов до думки створення власного блогу?
- Це ще з часів ЖЖ почалось. Я почав писати десь із 2003 року. Це була тогочасна мода, як зараз соціальні мережі. Дуже прикольно, коли зустрічаюсь з другом і він запитує: «Як справи?». Відповідаю: «Їздив в Буковель», а у відповідь чую: «Я знаю, читав вже». З одного боку начебто стає менше тем для розмови, а з іншого – ті друзі, з якими рідко спілкуюсь, знають про найцікавіші події в моєму житті.

- Блог допомагає тобі позиціонувати себе як спеціаліста?
- Буває, викладу якусь думку і мені телефонують, просять розширити її детальніше. Виходить, що так. Але це приємний бонус, а не самоціль.

Існує проблема не лише в маркетингу, але й у інших сферах – ніхто не хоче нічого розповідати про свою діяльність, а я прихильник того, щоб через блог ділитися своїми думками та відкриттями. Мені колись колеги радили: «Паша, пиши менше, конкуренти ж тебе читають. Я заходив до конкурентів, на екрані у них світився твій блог!». Але я ніколи не вбачав у цьому якоїсь загрози, бо багато речей конкуренти не впровадять через лінь, через невміння, через відсутність підтримки керівництва.
До того ж дуже багато речей важко скопіювати, коли не знаєш методики. Як приклад візьмемо роздачу рекламних листівок. Треба ж розуміти, що це не просто вийти і роздати. Тут треба знати, що, яку пропозицію на них розмістити, який має бути дизайн, коли та де поширювати, як правильно пропонувати листівку людям. У будь-якій діяльності є безліч нюансів, підводних каменів і такою інформацією мало хто ділиться.

Молодь Рівного знову запрошують на зустрічі з лідерами, які надихають

- Що потрібно, щоб вести успішний блог?
- Я б порадив би концентрацію на чомусь одному. От у мене, наприклад, маркетинг. Треба зосереджуватись і розвивати якусь одну тему, і тоді на тебе звертатимуть увагу.

- Зараз ти навчаєшся у бізнес-школі «МІМ-Київ». Чим керувався при виборі бізнес-школи?
- Однозначно відгуками. Я запитував людей, шукав тих, хто там навчається, і розпитував про цікаві мені моменти.

- Що відкрив для себе нового під час навчання?
- Прийшло усвідомлення: «Ось воно виявляється як!». Багато чого робив до цього часу, але викладачі тобі пояснюють, чому саме так відбувається. Наприклад, нам розповідали, що в деяких магазинах на чеках пишуть жартівливі передбачення. Насправді це зроблено для того, щоб люди більше уваги звертали на чеки. Бо на цих чеках написана сума набраних бонусів. А коли люди знають про свої бонуси, то це їх стимулює відвідувати магазин і далі їх накопичувати. Дізнавшись про це я собі відмітив: «Так ось, яка справжня причина!». І таких речей нам розповідають дуже багато.
Також викладачі-практики дуже багато розповідають про технології та інструменти. Тепер я розуміюсь на побудові систем дистрибуції, формування асортименту, проектному менеджменті та юридичних тонкощах маркетингової діяльності.

- Чи маєш свій девіз у роботі?
- Так, маю. Я вважаю, що маркетолог — це той, кому не байдуже. Маркетолог повинен цікавитись всіма процесами у компанії.
Мені партнери казали, що у нас вакансії на сайті гарно написані. А все тому, що мені не байдуже, як ця інформація подається. Також завжди «б’ю на сполох», коли в залі мало продавців. Часто кажуть: «Не хвилюйся, зараз хтось підійде, клієнти можуть почекати». Ні, не повинні вони чекати і 5 хвилин. Їх мають вже обслуговувати. Або в мене є фото, на якому клієнт присів і читає цінник. Отак виявилось, що інформація розташована занизько. І маркетологу всі ці речі повинні бути не байдужі. Хороший маркетолог постійно працює. Це бухгалтер може вимкнути комп’ютер і він вже не виконує свої обов’язки. А маркетолог – він постійно працює, в нього немає графіку з 9 до 18 год. Я, навіть засмагаючи на пляжі, думаю про те, як привабити клієнтів.

Зареєструватись на зустріч із Павлом Алексєвичем

- Розкажи детальніше про свої особисті проекти.
- День системного адміністратора – це постійне свято. Я вже роблю його впродовж 4 років. Дуже прикольно зібрати друзів айтішніків і покидатись системними блоками. Це дуже цікаво учасникам та глядачам.



Я робив ще «ТрольРівнівку» в 2009 році. Ми орендували тролейбус і робили в ньому екскурсію по всьому місту. Тоді до нас завітало багато гостей з інших областей України. Такі події проводять в багатьох містах, але в Рівному ми тоді робили вперше. Думаю, що цього року ми теж таке повторимо. У мене є товариш – Антон Бриних, фанат тролейбусного руху. Він ідеолог, а я реалізатор такого проекту. Кумедно це все відбувається. Наприклад, під’їхали до зупинки, на якій стоїть бабуся. Ми зупиняємось, запрошуємо зайти. «А що у вас таке? Повітряними кульками все прикрашено», - цікавиться бабуся. Ми її відвезли безкоштовно, подарували гарний настрій. В таких проектах з’являється натхнення на інші справи.

Рівненський банкір Сергій Гемберг: «За своїм духом я продюсер»

- Твоя дружина Наталія Свентах — дизайнер одягу, теж дуже творча і неординарна особистість. Чи вчишся чогось від неї?
- Я постійно черпаю від неї щось. Я ділюсь з нею усіма думками та ідеями, цікавлюсь її точкою зору. Вона дуже творча і якраз ось цей креатив, нестандартні речі вона мені підказує, консультує мене. Деякі ідеї перевіряю на ній.

- А ти їй допомагаєш?
- Звичайно, багато-чого підказую їй по маркетингу. Ідей ще вистачить на 5 років реалізації. Буває зробимо якусь акцію і в неї раптом багато нових клієнтів. Телефонує мені: «Я не встигаю із примірками, мушу затриматись». Це чудово! Правда, часом їй треба антимаркетинг, щоб швидше додому приходила.

- Про що будемо говорити 29 січня з учасниками «Smart Meetings?».
- Буду детальніше розповідати про кар’єру в маркетингу. Буду говорити про практичні прийоми проведення ефективної презентації. Бо ж все, що каже чи пише маркетолог — це мікропрезентація. Із задоволенням поділюсь з усіма учасниками «Smart Meetings» моїми знаннями та досвідом у цій сфері.


Зареєструватись на зустріч із Павлом Алексєвичем
Коментарі:




Бесплатка
Останні новини


Новини партнерів