Ми у Facebook
15.02.2013, 07:27

У Рівному сніг зійшов разом з асфальтом

Комунальники кажуть, що це – через мінливу погоду.
На жаль, так само сталося і в сусідів – Житомирі, Луцьку і Львові, у столиці й майже по всій Україні. Навіть Прем’єр Микола Азаров заявив на всю країну, що «цьогорічна зима остаточно доконала багато кілометрів доріг і вулиць» і на деякі дороги тепер «неможливо дивитися без сліз». А голова Київської державної адміністрації знявся в теленовинах на тлі картинки, де дорожники закидають новий асфальт просто в калюжі, аби людям хоч якось можна було їздити. Але той факт, що іншим доводиться не краще, ніж нам, – слабка втіха.

Чим Рівне гірше?

На запитання, як пережили цьогорічну зиму міські вулиці, тоді ще головний комунальник міста Іван Гема відповів лаконічно і майже вичерпно:

– Дуже погано!

Далі можна було би й не розпитувати. Але Івана Івановича тема «поганості» доріг зачепила не менше за нас.

– Земля не замерзала, а зверху – лід. Цей перепад відразу розриває покриття. Дороги, капітально відремонтовані торік-позаторік, ще витримали, а що з іншими – бачите самі.

Що ж, проти законів фізики не попреш. Температурні перепади зробили свою справу. Потрапляючи у найменшу тріщинку на асфальті, вода розриває її зсередини, коли замерзає і стає льодом.

Антирейтинг весняних вулиць

Щоб не бути суб’єктивними, оцінити стан покриття міських вулиць ми попросили Віктора Климука, начальника міського ШЕУ. Тим більше, що днями фахівці його підприємства саме проводили їх ревізію і складали графік «невідкладної допомоги».

– Найбільше в місті постраждали дороги, у яких уже й так підходив до завершення час експлуатації, тобто збіг ресурс між плановими капітальними ремонтами, – розповів Віктор Якович. – Найгірше пережила зиму вулиця Княгині Ольги. 10 років тому – наприкінці 2003-го – дорожнє покриття тут капітально ремонтували спеціалісти з Тернополя. Вони використали недоброякісний щебінь, до якого погано пристав бітум. Наступна з центральних – вулиця Київська, на ділянці від дванадцятої школи до автовокзалу. Торік ми вже знали, що за зиму з асфальтом тут буде халепа, й почали роботи з перспективою проведення капітального ремонту: підняли бордюри, зробили частину тротуарів. Капітальний ремонт на Київській не робили із часів радянської влади, тільки один раз – поверхневу обробку, та й ту 15 років тому. Третьою «бідовою» вулицею за зиму стала Соборна на ділянці від Театральної площі до Кооперативного коледжу. Головна причина руйнації асфальтобетону в центрі – це те, що поряд велися масштабні будівельні роботи. Соборна перевантажена і так, а по ній ще й бетон і блоки підвозили. Додамо погане водовідведення і тяжку зиму - от і маємо результат. Але цього року тут обійдемося поточним ремонтом.

Обережно! На дорогах Рівненщини ожеледиця та мокрий сніг

До найбільш постраждалих ділянок Віктор Климук додав перевантажене транспортом перехрестя вулиць Князя Володимира, Набережної і Шухевича. Зараз там добре проїжджати хіба що танком.

– Його врятує тільки капітальний ремонт, притому не «радянськими» методами, а за сучасними європейськими технологіями – з улаштуванням гідробар’єра й із підсиленням основи кількома «фундаментними» шарами. Інакше, – запевнив шляховик, – покриття довго не прослужить.

Не така страшна зима, як її малюють

А от проспект Миру, вулиці Відінська, Грушевського, Кавказька, Чернишова, Мельника, Князя Острозького, Буковинська, Скляренка, Волинської Дивізії, Макарова, Корольова, ділянки на Вербовій, Олени Теліги, Поліщука, Білій, Соборній – від Дубенської до моста над Устею, і ціла низка інших вулиць, на думку найавторитетнішого міського дорожника, екзамен важкою зимою витримали.

– Розширювати цей перелік можна довго, бо це фактично список вулиць, на яких за останні роки робили капремонти. Виняток у цьому списку – Павлюченка: «посипалася», бо на дорозі немає водовідводу. Колись давно місто тут зекономило, то тепер доводиться все переробляти, – розводить руками Віктор Климук. – А тут ще така мінлива зима: то відлига, то мороз. Ще в грудні нам здавалося, що проблемних ділянок на весну матимемо набагато менше.

Хто за все заплатить?

За попередніми висновками комунальників, лише поточні ремонти міських вулиць виллються в копієчку – в без малого п’ять мільйонів гривень. Чиї це мають бути гроші?

Як виявилося, «свіжі» ділянки, наприклад, торік відремонтовані вулиці, відновлять по гарантії виконавці робіт. За все інше доведеться платити з міського бюджету.

На Рівненщині мають негайно розпочати ремонт автодоріг

Теоретично місто повинне отримати на ремонти і утримання доріг загального використання субвенцію – кошти від держави, яка забирає до своєї казни акцизи на пальне. А як то станеться на практиці, прогнозувати ніхто не береться. У бюджетах попередніх років ці видатки були закладені хоча б у гарантовані статті витрат, та й тоді надходили до Рівного лише під зиму і з горем навпіл. Цього ж року державні кошти рівненські шляховики будуть очікувати з «незахищеної» статті. І пережити безгрошів’я в борг їм тепер навряд чи вдасться: через минулорічні казначейські затримки виплат вони завинили субпідрядникам понад півтора мільйона гривень. Тепер «під чесне слово» бітуму, щебеню, піску чи відсіву їм ніхто не дасть.

Тим більше, що той же Микола Азаров оголосив, що на будівництво, утримання та відновлення пошкоджених доріг в Україні необхідно 2 мільярди гривень, а тепер із бюджету виділяється лише 417 мільйонів. Решту ресурсів Азаров запропонував шукати в місцевих бюджетах і в комунальних підприємств. Тобто в тих кишенях, у яких давно гуляє вітер.

І що тепер?

Як би там не було, але рівненські комунальники запевняють мешканців міста, що тільки-но настане тепло і підсохне земля, вони швидко підлатають розбиті морозами, відлигами й колесами автомобілів вулиці.

– Спочатку відремонтуємо покриття там, де є маршрути громадського транспорту, а згодом – і всі інші. Рівне не таке багате, як столиця, і марнувати асфальт, закатувати його, як у Києві, в багнюку й калюжі не будемо, – зауважив начальник міського ШЕУ. – Влітку вже будемо їздити не гірше, ніж у попередні роки. Ну а про такі вулиці, як у європейських столицях, де асфальт, неначе скло, можемо поки лише мріяти. Не такі у нас поки що технології, а головне – не ті гроші. Маємо, що маємо…





На правах реклами