21.03.2013, 08:15
Нові правила медогляду для водіїв здивували медиків
Медогляд для водіїв в Україні відтепер знову обов’язковий.
Щоправда, норми пожорсткішали лише для літніх людей, а для інших нічого не зміниться. Адже водії громадського транспорту і так перевірялися системно, а для категорії «B» медогляд буде чисто теоретичним: раз на 10 років.
Міністерство охорони здоров’я стривожене, що Україна на другому місці в Європі за смертністю на дорогах. Торік в аваріях загинуло понад 5 тисяч людей. Більшість трагедій стається через порушення правил дорожнього руху, але частина через погане здоров’я. Бо медобстеження водіїв у нас суто формальне. Його проходять лише при отриманні прав, виняток – шофери громадського транспорту, вони мусять щороку перевірятися у медкомісії, а щоранку перед виїздом на маршрут у штатного лікаря.
Та цього майже ніде не виконують. І за порушення вимоги рідко карають. Нові норми ситуацію не змінюють, але запроваджують перевірки за віком для власників авто. Після 76 років медогляд обов’язково проходити щороку, від 56 до 75 – раз на 3 роки. Молодші мають обстежуватися лише раз на десятиліття. Лікарі цими рекомендаціями здивовані, адже за такий тривалий період може і зір чи слух погіршитися, і серце прихопити.
«От психіатр і нарколог видають сертифікати на 2 роки, як ми можемо дати довідку на 10 років? По-перше, людина може за ці два роки захворіти якоюсь хворобою, яка є протипоказанням», - заявляє голова водійської комісії Київської міської поліклініки №7 Катерина Іщук.
Тож виходить, що медогляд – це просто нові побори, які витягнуть з кишені водія в середньому 200-250 гривень, до того ж жодної гарантії, що це обстеження люди проходитимуть, а не купуватимуть липові довідки.
«Питання контролю за продажем довідок не належить до сфери управління охорони здоров’я, за цим питанням повинно слідкувати МВС», - каже заступник начальника управління департаменту реформ та розвитку МОЗ України Михайло Комаров.
До того ж й інспектори ДАІ не мають права перевіряти наявність довідки та штрафувати за це водіїв.
«У правилах у нас немає вимоги мати при собі медичну довідку», - каже керівник прес-служби Департаменту ДАІ МВС України Олександр Зубенко.
Самі ж водії згадують даремне витрачений час у минулі медогляди і не дуже втішні нововведенням.
«Ніяк вони не потрібні. Ну якщо сліпий, я сяду за кермо? Звісно, ні, а якщо я одягаю окуляри, я через них щось бачу, бачу людину, бачу знаки, тоді я маю право сідати за кермо», - каже водій Олександр.
Попри новацію, кожен водій має пам’ятати, що на дорозі його здоров’я стосується не лише власного життя.
Джерело: ФАКТИ. ICTV
Міністерство охорони здоров’я стривожене, що Україна на другому місці в Європі за смертністю на дорогах. Торік в аваріях загинуло понад 5 тисяч людей. Більшість трагедій стається через порушення правил дорожнього руху, але частина через погане здоров’я. Бо медобстеження водіїв у нас суто формальне. Його проходять лише при отриманні прав, виняток – шофери громадського транспорту, вони мусять щороку перевірятися у медкомісії, а щоранку перед виїздом на маршрут у штатного лікаря.
Та цього майже ніде не виконують. І за порушення вимоги рідко карають. Нові норми ситуацію не змінюють, але запроваджують перевірки за віком для власників авто. Після 76 років медогляд обов’язково проходити щороку, від 56 до 75 – раз на 3 роки. Молодші мають обстежуватися лише раз на десятиліття. Лікарі цими рекомендаціями здивовані, адже за такий тривалий період може і зір чи слух погіршитися, і серце прихопити.
«От психіатр і нарколог видають сертифікати на 2 роки, як ми можемо дати довідку на 10 років? По-перше, людина може за ці два роки захворіти якоюсь хворобою, яка є протипоказанням», - заявляє голова водійської комісії Київської міської поліклініки №7 Катерина Іщук.
Тож виходить, що медогляд – це просто нові побори, які витягнуть з кишені водія в середньому 200-250 гривень, до того ж жодної гарантії, що це обстеження люди проходитимуть, а не купуватимуть липові довідки.
«Питання контролю за продажем довідок не належить до сфери управління охорони здоров’я, за цим питанням повинно слідкувати МВС», - каже заступник начальника управління департаменту реформ та розвитку МОЗ України Михайло Комаров.
До того ж й інспектори ДАІ не мають права перевіряти наявність довідки та штрафувати за це водіїв.
«У правилах у нас немає вимоги мати при собі медичну довідку», - каже керівник прес-служби Департаменту ДАІ МВС України Олександр Зубенко.
Самі ж водії згадують даремне витрачений час у минулі медогляди і не дуже втішні нововведенням.
«Ніяк вони не потрібні. Ну якщо сліпий, я сяду за кермо? Звісно, ні, а якщо я одягаю окуляри, я через них щось бачу, бачу людину, бачу знаки, тоді я маю право сідати за кермо», - каже водій Олександр.
Попри новацію, кожен водій має пам’ятати, що на дорозі його здоров’я стосується не лише власного життя.
Джерело: ФАКТИ. ICTV
Інші статті рубрики:
На двох вулицях Рівного 25 квітня не буде води
Завтра, 25 квітня, з 09:00 до 17:00 через ремонтні роботи на водопроводі буде тимчасово відсутнє водопостачання на двох вулицях.
переглядів: 145
Ціни на газ у 2024 році не зростатимуть
Нафтогаз продовжив фіксований тариф на газ для населення на ще один рік
переглядів: 192
Як зробити так, щоб бузок довше квітнув: поради та правила догляду
Фахівці стверджують, що головним секретом його довгого свіжого цвітіння є правильний зріз.
переглядів: 181
Як міцно заснути за 10 секунд: надійний військовий метод
Цим методом користуються військові США. Виконайте кілька простих вимог, аби миттєво поринути у сон.
переглядів: 419
У Рівному можна безкоштовно записатися у бібліотеку
У Рівненській обласній універсальній науковій бібліотеці оголосили акцію - упродовж кількох днів можна безкоштовно отримати читацький. Це приурочили до Всесвітнього дня книги та авторського права.
переглядів: 389