Ми у Facebook
19.06.2013, 12:08

Генеральний директор ПрАТ "РЕНОМЕ" Надія Гладкевич: "Соціальне підприємництво — бізнес, який працює для вирішення соціальних проблем"

Нині — вже восьмий урок на "Бізнесовій кухні". Ми спілкуємось із генеральним директором ПрАТ "РЕНОМЕ" Надією ГЛАДКЕВИЧ. Отож, знайомтесь із її порадами — і використовуйте для власного успіху!
Нагадаємо, що у першому випуску проекту ми запропонували вам добірку порад від Олексія Губанова, заступника голови Рівненської облдержадміністрації, у минулому — успішного бізнесмена. Потім рецептами успіху на "Бізнесовій кухні" ділилась її господиня — Наталія Савенко, громадський діяч, керівник Молодіжного центру праці "Спеціаліст". Наступного разу ми спілкувались із журналістом, телеведучим, депутатом Рівненської обласної ради, головою Рівненської незалежної медіа-профспілки, завідувачем кафедри документознавства та інформаційної діяльності Національного університету "Острозька академія", кандидатом наук з державного управління Сергієм Штурхецьким. Потім урок на "Бізнесовій кухні" дав директор ПП "Капіталінвестбуд ХХІ" Ігор Давидчук. Далі нашим гостем був директор Рівненського обласного центру зайнятості Іван Ткачук. Згодом — директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Рівненської облдержадміністрації Ігор Тимошенко та перший заступник голови Рівненської обласної ради Михайло Кривко.

Нині ж ми спілкуємось із генеральним директором ПрАТ "РЕНОМЕ" Надією ГЛАДКЕВИЧ. Отож, знайомтесь із її порадами — і використовуйте для власного успіху!

Проблема: Безробіття та низька соціальна адаптація незахищених верств населення.
Шляхи вирішення: Реалізація соціальних проектів.

"Чому важливі і хто підтримує соціальні проекти"

Всі соціальні проекти можна умовно поділити на три групи.

До першої групи відносяться великі соціальні проекти, якими, звичайно ж, повинна займатися держава. Реалізація потужних соціальних проектів є рецептом виводу країни з кризи, яким скористалось багато країн Європи.
До другої групи відносяться довгострокові інвестиційні проекти середнього та великого бізнесів в сфері оздоровлення, спорту та активних розваг (аквапарки, етнопарки тощо)
Третя ж група проектів доступна багатьом – і малому, і середньому бізнесу, і, навіть просто соціально активним людям.

Саме в третій групі проектів молодь може спробувати свої сили. Написання і, головне, реалізація дрібних соціальних проектів, які вже зараз досить охоче підтримує бізнесова еліта, є хорошим трампліном для активної молоді для створення себе як бізнесмена та соціально активної особистості. Сформовану особистість характеризує готовність до практичних дій та відповідальність за реалізацію свого задуму (в даному випадку соціального проекту). Потрібно відкинути демагогію і польоти в космос, а реальними кроками (step by step) довести, хто на що здатен. Тільки в реалізації проектів людина набуває досвіду, а нагородою є можливість побачити результати своєї роботи. Тоді реально відчуваєш ріст особистості, аналізуєш помилки і розумієш, що тобі вже доступно більше. Життєвий шлях багатьох видатних людей, які починали з нуля, а досягли всесвітньої відомості й заробили великий капітал є хорошим прикладом в цьому.

"Соціальні підприємці — сильні особистості, які творять зміни"

Знайти в собі потенціал до реалізації соціальних проектів може не кожна людина. Звісно, набагато простіше зібрати кошти з бізнесу і, наприклад, реставрувати певну пам’ятку архітектури. Набагато складніше організувати дійство з залученням колективів народної творчості, продавати квитки звичайним людям, щоб кожний долучився до великої місії — реставрації об’єктів своєї історії, вивчення витоків своєї культури, відродження українських традицій. Тоді кожна людина, яка візьме участь в заході, наповниться відчуттям значущості й відповідальності за те, що відбувається. А на питання: "Навіщо це?" буде однозначна відповідь: "Якщо не ти, то хто?"

Культуру небайдужості можна і потрібно розвивати, заохочуючи бізнес ставати більш соціально відповідальним.

"Благодійність — данина моді чи духовна необхідність..."

Не важливо, що спонукає людину до благодійництва — піар чи щире бажання допомогти. Головне, як тільки зробив добру справу, стаєш "залежним" творити добро. Але потрібно чітко усвідомлювати, що прямі дотації , чи по-простому безповоротні фінансові подачки, не можуть подолати проблем незахищених верств населення. Тільки через пряме залучення тих, хто потребує допомоги, можна вирішити проблему зайнятості, адаптації, підняття самооцінки й формування здорового світогляду подальшого життя. Візьмемо для прикладу "Альфа-банк". Для того, щоб привітати партнерів зі святом, керівництво прийняло рішення виготовити саморобне мило. Це мило виготовляли жінки з притулку. Отже, "Альфа-банк" привітав партнерів оригінальним подарунком, забезпечив роботою жінок, які перебувають у тяжкій життєвій ситуації, і показав приклад іншим, як через соціальне підприємництво, а не благодійництво стати на шлях філантропії в Україні.

Сьогодні Україна, як ніколи, потребує молодих активних людей, здатних перейняти зарубіжний досвід, аби започаткувати й розвинути соціальне підприємництво. Треба почати мислити глобально. Тоді наш бізнес краще розумів би соціальну відповідальність і започаткував би культуру "венчурної філантропії", коли відбувається побудова довгострокових відносин з неприбутковою організацією для впровадження інноваційних ідей у соціальній сфері.

Автор медіа-проекту — Наталія САВЕНКО, громадський діяч, керівник Молодіжного центру праці "Спеціаліст"





На правах реклами