Ми у Facebook
15.07.2013, 17:09

Реклама біля доріг: бути чи не бути? [ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ]

Рекламу на автошляхах можуть заборонити. Принаймні уряд уже схвалив відповідний законопроект Міністерства внутрішніх справ. Якщо його підтримає Верховна Рада, то рекламні фірми, що спеціалізуються на зовнішній рекламі, будуть змушені демонтувати більшість своїх щитів. Що думають про це у Рівному?
Суть питання

Законпроект передбачає внесення змін до Законів України «Про рекламу» та «Про автомобільні дороги». У Міністерстві внутрішніх справ стверджують: велика кількість рекламоносіїв на автомобільних дорогах негативно впливає на сприйняття водіями дорожньої обстановки та відволікає від керування транспортними засобами. А отже - створює передумови до виникнення дорожньо-транспортних пригод.

Щоправда, конкретних статистичних даних про те, що реклама обабіч доріг ставала причиною ДТП, у Міністерстві не надають. Проте зауважують, що досвід країн Європи свідчить: відсутність реклами на автомобільних дорогах та вулицях сприяє зменшенню кількості аварій.

Що зміниться, якщо закон приймуть? У такому разі буде заборонено розташовувати засоби зовнішньої реклами:
- на тротуарах, велосипедних та пішохідних доріжках, а також алеях;
- у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;
- поза населеними пунктами на відстані менш ніж 10 метрів від краю проїжджої частини;
- у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування;
- над проїзною частиною автомобільних доріг загального користування та доріг і вулиць населених пунктів;
- на розділювальних смугах автомобільних доріг загального користування та доріг;
- на поверхнях та опорах дорожніх знаків, освітлення, штучних споруд;
- у зоні транспортних розв’язок,мостів, шляхопроводів;
- у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод.

Рівненські білборди - корупційні?

Окрім того, з Закону України «Про автомобільні дороги» було повністю вилучено статтю 38 "Розміщення рекламо носіїв на автомобільних дорогах", яка регулювала розміщення рекламоносіїв у межах смуги автомобільних доріг.

Якщо вдуматись, висновок напрошується простий: зовнішньої реклами на вулицях і дорогах майже не залишиться.

У Рівненському виконкомі сперечаються через рекламні щити



Позиція ДАІ

Що думають про законопроект у Державтоінспекції Рівненщини? Прес-служба ВДАІ УМВС України в Рівненській області надіслала нам такий коментар до можливих нововведень:

"Державтоінспекція Рівненщини підтримує зміни до законодавства про зовнішню рекламу на автошляхах і вулицях. Зазначений законопроект розроблений Міністерством внутрішніх справ України на виконання Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентно-спроможна економіка, ефективна держава», а також задля наближення України до стандартів Європейського Союзу.

Реалізація вищезазначених норм закону дозволить, у першу чергу, підвищити безпеку дорожнього руху шляхом зменшення впливу сторонньої інформації на його учасників. Окрім цього, такі зміни спрямовані на адаптацію українського законодавства до стандартів ЄС".


При цьому рівненські ДАІшники нам підтвердили: офіційної статистики щодо того, скільки ДТП на Рівненщині сталося через відволікання на зовнішню рекламу, немає. Проте у ДАІ впевнені, що прийняття цього закону безперечно сприятиме зменшенню кількості аварій.

У Рівному триває рекламна війна



Погляд рекламників

Рекламні ж компанії тим часом б’ють на сполох. Кажуть, що прийняття закону - це фактично знищення величезної індустрії зовнішньої реклами.

У фірмі "Алекс Медіа Трейд", яка спеціалізується на сітілайтах, кажуть: "Такі конструкції не перенесеш на 10 метрів від проїжджої частини. У нас, у Рівному, тротуари вузенькі, 2-3 метри. Тому в нас виходу немає. Якщо цей законопроект буде прийнято, то єдиний наш вихід – закривати фірму".

Директор рекламно-консалтингової агенції „Бюро МарТ” Сергій Паладійчук зауважує: "На мою думку, прямого зв'язку між рекламними щитами і дорожньо-транспортними пригодами немає. Існують дані, що по рекламі людина веде поглядом лише меншу ніж 1 секунду, тому водіїв вона не відволікає. Тоді для зменшення кількості ДТП взагалі варто закрити дороги й заборонити продаж авто!.. Я не думаю, що держава дозволить заборонити те, що приносить гроші: це і податки, і робочі місця. Можна перейняти досвід інших країн і встановити певні обмеження, але заборонити — це точно неправильно".

На час виборів зовнішня реклама у Рівному не подорожчає



Думка водіїв

Василь, 20 років водійського досвіду:
- Мене не відволікає реклама біля дорог. Білборди висять, то хай там і будуть. Особисто мене більше відволікають гарні дівчата, що ідуть на тротуарі.

Наталя, 1 рік водійського досвіду:
- Реклама точно не є причиною ДТП. Головне, щоб водії тверезими їздили і швидкості не перевищували. Тоді, можливо, ситуація на дорогах справді зміниться на краще.

А що думаєте про резонансний законопроект ви? Висловіть свою думку в коментарях!


Довідка

Стаття 38. Розміщення рекламоносіїв на автомобільних дорогах (яку пропонують вилучити із Закону України «Про автомобільні дороги»)

Розміщення рекламоносіїв у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюється відповідно до вимог законів та інших нормативно-правових актів за погодженням з органами державного управління автомобільними дорогами або їх власниками та відповідними державними органами з безпеки дорожнього руху.

Забороняється розміщення рекламоносіїв, що перешкоджають оцінці дорожньо-транспортної ситуації або мають схожість (за зовнішніми ознаками, зображенням чи звуковим ефектом) з технічними засобами організації дорожнього руху і спеціальними сигналами, а також рекламоносіїв, що створюють ефект присутності на дорозі пішоходів або транспортних засобів.

Рекламоносії, що розміщуються у межах смуги відведення автомобільних доріг, не мають:
- погіршувати умови безпеки дорожнього руху;
- погіршувати видимість на дорозі, затемняти або знижувати ефективність сприймання дорожніх знаків, світлофорів та інших технічних засобів організації дорожнього руху;
- обмежувати видимість у напрямку руху, бокову видимість та видимість технічних засобів організації дорожнього руху або заважати сприйманню їх учасниками дорожнього руху;
- засліплювати учасників дорожнього руху, у тому числі внаслідок дії ефекту світлоповернення від рекламоносія;
- зменшувати габарити шляхопроводів та інших інженерних споруд;
- заважати руху пішоходів;
- створювати звукові ефекти, що негативно впливають на умови руху.


В Укравтодорі назвали ТОП-5 найгірших доріг в Україні





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ