Ми у Facebook
18.09.2013, 08:07

Експерти підказали, як не платити утилізаційний збір на авто

У законі “Про утилізацію транспортних засобів” є “вікна”, які дозволяють не платити утилізаційний збір (УЗ). Звісно, не всім, а тільки певному колу осіб та за певних умов.
Теоретично УЗ має сплачуватися тільки автомобільними імпортерами при митному очищенню автомобілів. А це означає, що авто, які роблять в Україні, не повинні підвищитися в ціні. Відповідно – один із способів уникнути сплати УЗ – відкрити хоча б збірку авто.

Але в законі все прописано так, що при бажанні заводам “Єврокар” з виробництва Skoda і КрАСЗ по збірці SsangYong і Geely теж доведеться платити утилізаційний збір на загальних підставах, оскільки вони де-факто не є підприємствами повного циклу. Або, як варіант, ці заводи можуть поки обмежитися затвердженою урядом програмою по створенню і модернізації виробничих потужностей і робочих місць.

Чи будуть “ЗАЗ” та “Богдан” хоча б частково закладати утилізаційний збір у вартість своїх авто, поки не зрозуміло. Але формально, вони будуть нести зобов’язання з утилізації своїх авто в майбутньому.

Міндоходів видає тимчасові довідки щодо сплати утилізаційного збору

Крім того, в законі йдеться, що УЗ будуть брати “при ввезенні, виробництві, покупці транспортних засобів та кузовів до них, які в подальшому підлягають утилізації”. До того ж, в законі сказано, що об’єктом оподаткування є транспортний засіб, виготовлений на території України для продажу на внутрішньому ринку. А значить – і авто вироблені в Україні, теж можуть подорожчати.

Не виключено, що відповідно до закону, утилізаційний збір доведеться платити і тим, хто буде купувати автомобілі у приватних осіб після 1 вересня.

Зате не платити УЗ відповідно до закону можуть, крім дипломатичних представництв і консульств, міжнародні організації, які мають імунітет і привілеї, а також працівники таких представництв, установ та організацій і члени їх сімей. Причому не визначено, скільки “безподаткових” авто вони можуть мати або придбати.

Але це ще не весь контингент “недоторканних”. Не платити УЗ також можна, якщо автотранспорт ввозиться не в митному режимі імпорту, а, наприклад, на час.

Не стануть брати УЗ і з автомобілів, які реалізуються для інвалідів та для дітей-інвалідів. А також з транспортних засобів спеціального призначення. Крім швидкої допомоги та пожежних машин, це автомобілі для потреб підрозділів центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах цивільного захисту та рятувальної служби.

Не платять УЗ і ті, хто ввозить до України оригінальний транспорт старше 30 років. Тобто, на сьогоднішній день – це авто 1983 року й старше. Наприклад, знаменитий і досі популярний у нас Mercedes-Benz W126. Його вже можна зареєструвати, як антикваріат. Або, наприклад, ВАЗ-2106 1983 року також вже котирується як антикваріат.

Не платити УЗ можна і за автомобілі, що ввозяться в Україну як гуманітарна допомога.

Є ще шанси обійти УЗ і у простих громадян. Вони можуть придбати автомобіль, який був імпортований в Україну до 1 вересня – дати набування законом чинності. Есперти раніше стверджували, що багато дилерів зуміли створити склади “безмитних” авто. Але їх має вистачити максимум на 2-3 місяці. Але ця норма відкриває широке поле для маневрів. Так, цілком легально можна ввезти авто по-агрегатно на старі документи.

Момент, який треба врахувати. За інформацією ВААІД, реально заробити – тобто збирати гроші на УЗ, відстежувати його сплату, організувати центри з утилізації, оператори зможуть не раніше 1 січня 2014 року. У нинішній редакції – 1 вересня 2013 року. Але з цієї дати зможуть тільки почати брати гроші з імпортерів.

За матеріалами: finance.ua





На правах реклами