Ми у Facebook
23.12.2014, 10:45

Які питання насамперед має вирішити новий голова Рівненської ОДА

Вже кілька місяців на Рівненщині обговорюють питання про призначення нового голови Рівненської ОДА. За даними ЗМІ новопризначеного керівника області можуть призначити вже цього тижня. Які головні питання має вирішити новий голова ОДА?!
Щодо призначення нового голови Рівненської ОДА було і знову з'являється багато інформації. У соціальних мережах жителі Рівненщини роздумують про те, які проблеми має вирішити новопризначений керівник області насамперед.

Депутат Рівненської облради Сергій Штурхецький написав цілу статтю "Три горішки для губернатора" про ключові питання на Рівненщині.

Що ж, вже невдовзі Рівненська облдержадміністрація отримає керівника. Пакет із «трьома горішками-завданнями» для «губернатора вже запечатано. Рано-чи-пізно, найімовірніше – ще до нового календарного року Рівненська облдержадміністрація отримає нового керівника. А різдвяний супровідний лист з Адміністрації Президента для цього призначенця буде аж ніяк не вітальним. Будуть там «горішки»-завдання для нового керівника… Швидше за все, йтиметься у листі про бурштин, забезпечення керованості областю… Аромат від листа - аж ніяк не ялинковий. Бо запах «паленого спирту», краденої деревини і нелегальних сигарет перебиває. Що ж, доведеться і з цим запахом щось робити, якщо він вже встиг дістатися до столичних кабінетів.

Коли більше місяця політично стурбована рівненська публіка запитувала – «Хто?», знаючі люди тільки посміхалися. Не тому, що знали відповідь на це запитання, а тому, що розуміли – Києву не до того. Нікого в столиці не турбували ірраціональні переживання сотні-другої чиновників, що в них немає керівника над головою (а це– і всі приблизно наслідки відсутності на робочому місці голови облдержадміністрації) . Формували Уряд, розробляють бюджет. Навіть людина, яка в АП займалася кадровим відбором і регіональною політикою – Геннадій Зубко - в уряд подався. Нема навіть кому кадрові папки перегортати. Та й ніби з кандидатурою (точніше, тим, хто керуватиме реально головою на місці) вже давно визначилися, але остаточно не був сформований «пакет для губернатора» - перелік пріоритетних завдань, які має виконати голова адміністрації. А після цього – ішлися кадрові «торги» з безпосередніми виконавцями.

Бо завдання не з легких. Ні, і раніше в пакетах не задачки для третього класу роздавали. Але ситуація була інша. Можливості – інші. Тепер, чого доброго, за посаду губернатора не те, що грошей не братимуть, так ще й доплачувати за згоду будуть. Основне завдання – врегулювання «бурштинового питання», яке вже перейшло будь-які межі тихого нелегального промислу і набуває політичного значення. Тобто гроші,зароблені на бурштині, йдуть не лише на навчання дітям, ліки хворим батькам, іномарки – копачам.. Тих грошей настільки багато, що вони, підкоривши існуючі силові і декоративні владні структури, вже почали шукати свого політичного «даху».Неконтрольоване анархо-мафіозне утворення із площею, яке вже наближається до площі активних бойових дій на Сході країни, не може залишати байдужим керівництво держави, яке зазвичай байдуже ставиться до всього, що пов’язано з Рівненщиною чи подібною до неї промислово нерозвиненою областю.

Навести лад,незважаючи ні на що – можна. Звісно, вже не з таких позицій, з яких це можна було зробити ще рік тому, коли бурштинова лихорадка повністю контролювалася силовиками та/або наближеним до влади криміналом.Тепер необхідно буде поряд з рішучістю і сміливістю (гранати вже залітали увікна, стрілецька зброя вже пускалася у хід), виявляти і певну гнучкість разоміз синхронними діями центрального уряду та парламенту. Скоріш за все, йтиметься про аналог «загальної амністії», однак завданням губернатора буде цю безперечну поразку нездатної до управління державної машини видати за найвищу мудрість і благодать.

Все інше –нелегальний спирт, цигарки, контрабандна вирубка лісу – вже давно перебуває підк онтролем людей столичного і міжнародного масштабу, тож у цьому питанні завдання губернатора – створити сприятливі умови і не заважати владі центральній, якщо вона раптом вирішить, що той чи інший із тих самих «немісцевихлюдей» перейшов межу і перестав бути небезпечним чи/або корисним. Тоді , як це вже було цього року в Гощі, приїдуть «соколята»і відкриють перед здивованими місцевими чиновниками підпільну фабрику із виробництва сигарет.
Третім (але не за важливістю і складністю) завданням,вочевидь, стане відновлення хоча б номінальної вертикалі влади, з такими труднощами зліпленої «із чого було» попереднім керівництвом облдержадміністрації. Як відомо, колишній голова ОДА Сергій Рибачок як людина «не з системи» не володів ніякими сентиментами щодо управлінської машини, однак мусив її відновлювати і прилаштовувати до їзди у несприятливих, м’яко кажучи умовах безгрошів’я та бюджетної невизначеності.

Віра Рибачка у необхідність партійних квот (за цим принципом швидко було й мобілізовано за весняний призов основну кількість управлінців) дозволила цією машиною якось та й управляти. Те, що такі принципи підбору керівних кадрів годяться тільки в пожежних умовах, сталозрозуміло з наближенням президентських, а після того – і парламентських виборів.Після провалу «Свободи» на виборах усі партійні квитки перетворилися з підставдля працевлаштування на підставу для написання Указу про звільнення. При цьому використання з користю навіть поразок відкрило ше одну грань таланту політолога-Рибачка: не очікуючи офіційного «рубання голів» він із «свободівською» командою міністрів,губернаторів та голів РДА заявив про відставку. Щось таки добре знають «свободівці», бо, володіючи інформацією про реальний стан речей в державі і не будучи змушеними кожного ранку тривожно оцінювати свій рейтинг, вони зійшли з управлінського корабля у не найкращу для нього мить. Так, буде ще гірше. При чому чи з реформами – чи без них. Без реформ – гірше, бо тоді щось передбачити неможливо.

А от з реформами – так то хоч щось можна сказати, скільки та турбулентність триватиме. Тільки от незадача – реформ-то нема. Їх ще в Києві – не дуже. Тобто до нас у Рівне вони докотяться ще пізніше.
Ось в таких умовах потрібно буде новому губернатору сформувати стійку команду менеджерів з районного рівня і вище. При цьому насправді – команду «камікадзе», бо різні варіанти розвитку подій (реалізація реформ чи їх відсутність) у найближчій перспективі нічого, крім зростання соціальної напруги і зубожіння населення,не несе. Партійний підхід тут не використаєш (а крім «Свободи» і донедавна КПУ – у нас були кадровані партії?), доведеться застосовувати бізнесовий (який, не без проблем, використовується вже в Києві), тобто кликати перевірених часом бізнес-партнерів.

При цьому й планку управлінську (при всіх «мінусах» попередників) доведеться тримати – це і відкритість до співпраці з громадськістю і волонтерами і уміння працювати в умовах іманентно імпотентної обласної і місцевих рад та в умовах перманентних пікетувань і відвідувань кабінетів чиновників хлопцями/дівчатами в камуфляжі. Знову ж таки, при всіх недоліках, певного соціального рівня управлінцями було досягнуто – на зупинках громадського транспорту можна було поспілкуватися із заступниками голови облдержадміністрації,які очікували на свою маршрутку, а символом «попередників» стануть, впевнений, квартири, віддані діям загиблих Героїв Небесної Сотні вже після відставки "губернатора".

Хто знає, як ще нещодавно за рік-два квартири знаходилися винятково для заступників голови ОДА із числа "вимушених" переселенців із північних районів області, той зрозуміє, про що йде мова.


Статті до теми:

Завтра представлять нового голову Рівненської ОДА

Хто може стати новим головою Рівненської ОДА? [ОГЛЯД]


Голова Рівненської ОДА Сергій Рибачок складає повноваження?





На правах реклами