Подати
оголошення

Ресторан Манхеттен
04.09.2015, 12:20

Про порушення телеканалом "Сфера" чужих авторських прав заговорили на всеукраїнському рівні

Галузевий сайт "Телекритика" зацікавився судовою справою між двома рівненськими телеканалами - "Рівне 1" та "Сфера-ТВ" щодо порушення авторського права.
Нагадаємо, Телеканал «Рівне 1» виграв суд у телеканалу-конкурента «Сфера-ТВ» щодо порушення авторських прав на візуальне позначення програми «Чоловічі розваги».

10 червня Рівненський апеляційний господарський суд підтвердив рішення господарського суду Рівненської області від 9 вересня 2014 року щодо задоволення позовних вимог «Рівне 1», лише вилучивши з резолютивної частини рішення одне слово «зобов'язати».

За рішенням суду, яке вже вступило в силу, ТРК «Сфера-ТВ» мала припинити використання візуальної позначки «Чоловічі розваги» та сплатити ТРК «Рівне 1» 1 тис. 218 грн компенсації.

Як ідеться в матеріалах справи, судовий процес точився стосовно візуальної позначки програми «Чоловічі розваги», а не самої програми. Хоча в компанії «Рівне 1» мали претензії щодо показу самої програми «Чоловічі розваги» на іншому каналі.

Ще у 2006 році на телеканалі «Рівне 1» почала виходити розважальна програма під назвою «Чоловічі розваги». «Команда, що працювала над проектом, час від часу змінювалась, але концепція, формат та оформлення програми залишалися сталими, а сам телепродукт - швидко став упізнаваним та популярним серед глядачів».

У 2013 році частина творчої команди програми почала співпрацю з іншим регіональним телеканалом - «Сфера-ТВ». Відтоді в їхньому ефірі почала виходити програма з такою ж назвою, концепцією, ідентичним графічним та музичним оформленням. «Рівне 1» вирішив подати до суду на конкурентів.

У позовній заяві ТРК «Рівне 1» просила стягнути з ТРК «Сфера-ТВ» по 12 тис. 180 грн за кожен із семи випусків програми «Чоловічі розваги». Згодом позивач подав заяву про зміну предмету позову, якою просив зобов'язати відповідача припинити використання позначення «Чоловічі розваги».

Автор програми «Чоловічі розваги» Олег Поліщук розповів «Телекритиці» іншу передісторію. За його словами, він прийшов у 2006 році на телеканал «Рівне 1» з ідеєю створити програму про рибалку і мисливство під назвою «Чоловічі розваги»: «Про це в мене є підписана з ними у 2006 році угода. За цією угодою я мав кожен місяць за те, що я робив цю передачу, сплачувати тисячу доларів за те, щоб «Рівне 1» її показували. Договір підписано у 2006 році. Я зібрав команду, робили випуски. Це тривало п'ять-шість років. Потім було прийнято рішення піти з телекомпанії».

За словами пана Поліщука, він випустив близько 80 нових серій «Чоловічих розваг», коли пішов з каналу, а на «Рівне 1» виходили повтори старих випусків за його участі.

Пан Поліщук додав, що вирішив закріпити за собою авторське право на логотип «Чоловічі розваги». «Як тільки я отримав авторське право на цей знак, я попередив «Рівне 1» про це листом і почав активно робити передачі на «Сфері». Але після цього «Рівне 1» зареєструвало авторське право на такий самий знак. Але потім, як мені пояснили в судах, авторське право треба доводити в суді, - розповів пан Поліщук. - Відправили обидва знаки на експертизу в Київ визначити, чий диск (із логотипом) правильніший. І приходить мені рахунок більш ніж на 200 тис. грн. А я пенсіонер, звідки я маю взяти такі гроші, щоб довести? Я їм залишив знак, я їм залишив усе, для мене все не в знак упирається. Якщо це мої ідеї, я повинен довести, що можу робити передачі і без цього знака».

Як видно з матеріалів справи, Олег Поліщук володіє зареєстрованим 8 січня 2014 року авторським правом на графічне зображення логотипу «Чоловічі розваги», а ТРК «Рівне 1» - зареєстрованим 7 липня 2014 року авторським правом на службовий твір - твір образотворчого мистецтва позначення «Чоловічі розваги» (створений художником-постановником Андрієм Дейнегою), а також зареєстрованим 11 березня 2014 року свідоцтвом на знак для товарів і послуг на зображення знака «Чоловічі розваги». Суд дійшов висновку, що ТРК «Сфера-ТВ» порушила авторські права ТРК «Рівне 1».

Директор ТРК «Сфера-ТВ» Володимир Романюк у коментарі «Телекритиці» висловив здивування претензіями «Рівне 1» до каналу «Сфера-ТВ». «Я взагалі не розумію, чому судилися з нами. Ця програма належить автору - Олегу Поліщуку. У нашому з ним договорі вказано, що у випадку позову третіх осіб він несе відповідальність. Найголовніше, що в них - і в ТРК «Рівне 1», і в Поліщука - одне й те саме право власності на позначку, зареєстроване тим самим інститутом інтелектуальної власності».

Водночас пан Романюк повідомив, що телеканал «Сфера-ТВ» виконав рішення суду, оскільки ще до подання апеляції прибрав з ефіру та зі свого сайту всі випуски «Чоловічих розваг». При цьому на своєму сайті «Сфера-ТВ» пояснила це так: «У зв'язку з рейдерським захопленням графічного зображення програми "Чоловічі розваги", просимо вибачення за тимчасове видалення програм із нашої сторінки на інтернет-ресурсі».

Директор ТРК «Рівне 1» Віктор Данилов розповів, що його компанія зверталася до керівництва телеканалу «Сфера-ТВ» щодо досудового вирішення проблеми, пропонувала укласти мирову угоду під час процесу, але не отримала згоди.

«У медіабізнесі я вже 25 років, проте це перший випадок, коли ми змушені звертатися до суду з позовом на колег задля захисту своїх інтересів... - зауважив пан Данилов. - Останні маркетологічні дослідження нашої телевізійної аудиторії показали, що глядач усе частіше перестає орієнтуватися, який саме канал дивиться, не запам'ятовує, хто є виробником продукту, що сподобався. Через плагіат та крадіжки ми були змушені практично згорнути телевиробництво кількох проектів, нести постійні втрати у взаємостосунках з нашими рекламодавцями. Тож цим рішенням Феміди ми хочемо привернути увагу до подібних випадків у сфері телебачення і закликати колег до дотримання законів та негласних правил гри, доброчесної конкуренції та взаємоповаги».

Віктор Данилов закликав колег з інших областей, які транслюють програму «Чоловічі розваги», звернутися до правовласника - ТРК «Рівне 1».

Джерело: "Рівне 1"

До теми:

Телеканал «Рівне 1» виграв суд щодо порушення авторського права

ТРК "Рівне 1" - переможець творчого конкурсу серед засобів масової інформації Рівненщини

Директор телеканалу "Рівне 1" запроваджує іменні стипендії для студентів-журналістів з Рівненщини
Коментарі:
Бесплатка


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net