Ми у Facebook
27.11.2015, 13:15

Чому сьогоднішня п'ятниця – чорна?

В останню п'ятницю листопада світ відзначає дві діаметрально протилежні дати — День без покупок та “Чорну” п'ятницю - день, коли магазини влаштовують масові розпродажі.
День без покупок - спроба повернутися зі світу хижацького споживацтва до реального життя. І це - абсолютно безкоштовно. Це свято покликане змінити споживацьке ставлення людини до навколишнього світу. Запровадили цей день у 1992 році американці, бо саме вони є найбільшими у світі «шопоманами».

Статистика вражає. Якщо всі країни світу будуть споживати стільки, скільки США, нам знадобиться 5 планет щоб задовольнити наші потреби. За даними Програми розвитку ООН, 86% приватних покупок роблять лише 20% жителів розвинених країн, водночас найбідніші 20% землян роблять покупок менше 1%.

Маршрутки з Рівного до Києва подешевшали

Мета Дня без покупок - дати зрозуміти людству, що крім товарів, у світі є багато більш цінних і цікавих речей. Для того, щоб приєднатися до святкування, треба не робити в цей день покупки і не ходити по магазинах.

Традиція проведення "Чорної п’ятниці" теж походить зі США. Там щорічно після Дня подяки, який відзначають в останній четвер листопада, відбуваються великі розпродажі.

Перелік рівненських інтернет-магазинів з продажу автозапчастин

За однією з версій, п’ятницю назвали саме чорною тому, що раніше в бухгалтерських книгах компаній збитки вписувалися червоним чорнилом, а прибутки - чорними. Тобто "чорна п'ятниця" символізує перехід до періоду прибутків. За одну “акційну ніч” , для прикладу, в Америці магазини відвідує 141 мільйон покупців, які витрачають близько 400 доларів на людину. Загальна сума продажів в середньому становить від 60 до 70 мільярдів доларів!





На правах реклами