Ми у Facebook
16.04.2016, 10:00

Рівненський священик: Пісна ковбаса, пісний майонез – їжа во благо чи від лукавого?

Як ставиться православна церква до заміни скоромних продуктів під час Великого посту - розповів священнослужитель з Рівненщини.
– У першу чергу, суть посту – це боротьба з гріхом і власними страстями, а не з меню, – розповідає митрофорний протоієрей Юрій ШЕВЧУК, благочинний Здолбунівського благочиння Рівненської єпархії УПЦ. – Нам потрібно звернути увагу на головну особливість постових днів: піст – це аскетичний подвиг самообмеження заради Христа. Піст – це не дієта. А про яке самообмеження чи аскетичний подвиг можна говорити, якщо ви захотіли молока – будь ласка, ось вам штучне молоко. Скучили за м’ясом – будь ласка, ось вам штучне, соєве м’ясо. Такі продукти – це непоганий спосіб погратися у хованки із самим собою. Здається, і смак, практично, той же, і запах, і вигляд – а гріха нема. Але ж гріх є – гріх лукавства.

Рівненський священик розповів про Великий піст та підготовку до Великодня

У постових службах є слова “Постимся, братие, постом приятным”. Але "пост приятный" не означає ласощі і різні смаколики, хоч би у їх складі і не було продуктів тваринного походження. Звичайно, не можемо ми сьогодні говорити про те, що вживання таких продуктів офіційно забороняється Церквою. Але піст – це не стільки відмова від певних продуктів, скільки від задоволення, яке ми отримуємо при їх вживанні. Ласуючи тими самими пісними цукерками, ми лукавимо: не відмовляємо собі в задоволенні, але формально хочемо дотриматися законів Божих, а це – фарисейство чистої води. Згадаймо, як постували наші предки. Картопля, овочі та фрукти, вирощені на своїй землі, олія, риба – це була, в першу чергу, їжа проста, а зараз ми розуміємо, що і здорова. Бо ті хімічні домішки, якими насичені сучасні напівфабрикати і "пісні" майонези, молоко, котлети і т.ін. соєві продукти, здоров’я людині не додають – ні фізичного, ні душевного...

Як поєднати піст і роботу - поради священика

Джерело: rivne.church.ua






На правах реклами