Ми у Facebook
26.04.2016, 07:40

На скільки впали продажі продуктів харчування за 2015 рік

У 2015 році за результатами роздрібного аудиту (RMS) Nielsen продажу на ринку продуктів харчування і напоїв в Україні впали на 12,2% в натуральному вираженні і зросли на 20,1% у грошовому вираженні порівняно з попереднім роком.
На шоколад і жуйки впав попит

Основний фактор, який зумовив збільшення продажів у грошовому вираженні — це зростання цін на продукти харчування та напої. Такі великі категорії, як шоколадні вироби і жувальні гумки, втратили більше 30% продажів в абсолютному значенні, корм для тварин, вагові шоколадні вироби і чай — понад 20%.

"Комуналка" подорожчає: за що доведеться доплачувати

В середньому в 2015 році подорожчання продуктів харчування та напоїв сягало 26% порівняно з 2014 роком. Однак є продукти, які подорожчали більш ніж на 50%. Це жувальні гумки, корм для тварин, упакований шоколад.

Зростають обсяги продажу лише холодного чаю


“В умовах зростаючих цін на продукти харчування та напої споживач платить більше за менший обсяг покупок. Ціни на продукти харчування є однією з головних тривог споживача в Україні, наряду з питаннями війни, економіки і комунальних рахунків. За рахунок подорожчання продуктів ринок продуктів та напоїв зріс у грошовому вираженні, однак подорожчання сповільнилося в другій половині року”, — коментує Ганна Ільчук, керівник групи по роботі з виробниками продовольчого ринку Nielsen в Україні.

Депутатам Верховної Ради підвищили зарплату

Аналіз категорій напоїв показав, що єдина категорія, яка змогла збільшити обсяги продажів — це холодний чай. В першу чергу такому розвитку посприяло найнижче зростання цін за літр напою, який в середньому становив 12,5%, в той час як солодка газована вода дорожчала в середньому на 26%, а мінеральна вода і того більше — на 32% за літр. Крім того, категорія в цілому набирає нових оборотів за рахунок великих упаковок — 1-1,5 літра, які виробники масово стали доставляти на полиці супер- і гіпермаркетів.

Молочну продукцію почали розфасовувати у менші упаковки

Аналіз молочних категорій показав, що починаючи з 2011 року, виробники ключових категорій з високим рівнем конкуренції, почали виводити на ринок продукти з незначно зменшеним об’ємом пачки, зберігаючи при цьому початкову ціну. Як результат, сьогодні на тлі подорожчання за пляшку молока ми ще платимо прийнятну ціну, навіть незважаючи на те, що в пляшці молока або кефіру вже часто не 1 л, а 905 мл або 890 мл. З іншого боку, від товарів, ціна на які зросла більше ніж на 40%, як наприклад, молочні пудинги і десерти, Українці масово відмовлялися. Виробники давали хорошу альтернативну пропозицію покупцеві. Так, йогурти і твороги, що коштують дешевше дорогих десертів, але є гідною заміною в плані обсягу і смакових наповнювачів, допомогли виробникам не упускати споживачів зовсім. Ще однією тенденцією 2015 року стало розширення асортименту в зростаючих категоріях ряжанки, кефірів і сирів з низьким відсотком жирності (0-5%).

Джерело http://delo.ua/





На правах реклами