Ми у Facebook
30.12.2016, 20:00

Рівненський аеропорт: затяжний період безгосподарності

Фото з: aeroport.rv.ua

Комунальне підприємство “Міжнародний аеропорт “Рівне” – одне із найперспективніших підприємств області.
В той же час, станом на сьогодні це і проблемне питання, адже аеропорт має мільйонні борги перед державою, а його керівництво замість того аби вирішувати як їх виплатити, допускає фінансові зловживання на мільйонні суми.

Загалом, за часи незалежності України рівненський аеропорт пережив кількох директорів, але, правду кажучи, ні з одним з них підприємству не пощастило. Кожен керівник, обживаючи начальницьке крісло, переслідував тільки власні інтереси. Не виключено, що меркантильні.

Екс-регіонал, викладач інституту слов’янознавства Ігор Насинюк, який наразі є очільником підприємства був призначений на цю посаду 12 червня 2015 року депутатами обласної ради зі скандалом. Тоді проти його призначення протесувала частина колективу підприємства. Однак, його кандидатуру активно лобіював тодішній керівник обласної ради Михайло Кириллов, і у підсумку депутати все таки його підтримали. Прийшовши на посаду новий керівник рівненського аеропорту мав амбітні плани та обіцяв залучити інвестора для розвитку підприємства і розібратися з усіма боргами. Не судилося. З того часу пройшло вже практично два роки, а рахунки аеропорту заблоковані, інвестор не прийшов, борги тільки ростуть.

До того ж після запуску чартерних рейсів до Єгипту та Туреччини, рівненське летовище декілька разів потрапляло у скандальні ситуації. Вже кілька разів літак, який вилітав із єгипетського Шарм-ель-Шейху до Рівного оминав наше місто та приземлявся в “Жулянах” у Києві. За словами авіаперевізника та туроператора причиною цьому був стан злітної смуги аеропорту “Рівне”, за підготовку якого безпосередньо відповідає її керівництво. У підсумку чималі фінансові збитки.

Окрім того, згідно аудитів та фінансових перевірок проведених на підприємстві, в тому числі і державною фінансовою інспекцією виявлено, що керівництво рівненського аеропорту допустило зловживань на суму 1,1 мільйона гривень, а також його директор, Ігор Насинюк допустив розтрату 300 тисяч гривень, адже заклад сплатив за комунальні послуги інших структур, які працюють на території аеропорту.

За словами начальника Державної фінансової інспекції у Рівненській області Анатолія Карп’юка аеропорт зменшував ціни для авіакомпаній на обслуговування літаків, списував заборгованість комерційним структурам, які орендували приміщення аеропорту, а також занижував вартість оренди, вказуючи, що орендує фірма для “наукової діяльності”, а насправді ж у приміщенні ремонтували авто.

До цього часу, аеропорт здійснює свою фінансово-господарську діяльність в умовах арешту підрозділами державної виконавчої служби всіх коштів підприємства, які зберігаються на відкритих рахунках в установах банків, адже його борг перед Пенсійним фондом та податкові борги перед ДФС становлять близько 12 мільйонів гривень. Уряд відмовився списувати ці борги, а керівництво летовища жодних зусиль для того аби вирішити цю ситуацію не докладає. Хоча вихід є, адже структура боргу наступна – приблизно 6 мільйонів гривень до Пенсійного Фонду, яку слід сплатити, а інші 6 мільйонів гривень можна реструктуризувати та розтягнути їх сплату на п’ять чи більше років. Для цього необхідно звернутись до суду. Якщо буде відповідне рішення суду, то рахунки аеропорту можна розблокувати і залучати інвесторів. Керівництво аеропорту до суду навіть не намагалося звертатися.

З таким ставленням керівництва до роботи не варто дивуватися аналізу фінансово-господарської діяльності за останні два роки, який свідчить, що підприємство є стабільно збитковим. Зате керівництво КП “Міжнародний аеропорт “Рівне” чітко засвоїло, де і у кого можна попросити грошей, в тому числі на погашення кредиторської заборгованості перед Пенсійним фондом, адже бігати з простягнутою рукою набагато легше, аніж вирішувати проблеми самотужки.

Перевіркою також встановлено, що процес нарахування та виплати заробітної платні працівникам підприємства не відповідає вимогам про працю, є непрозорим та містить ознаки зловживання службовим становищем при розподілі суми заробітної плати для погашення перед працівниками заборгованості.

Враховуючи все вищевикладене, та встановлені за результатами фінансового аудиту випадки недотримання вимог законодавства України надано негативний висновок щодо діяльності обласного комунального підприємства “Міжнародний аеропорт “Рівне”.

Наразі, державна фінансова інспекція рекомендує обласній раді за результатами перевірки звільнити директора аеропорту Ігоря Насинюка та його головного бухгалтера Зінаїду Кричильську.
Зважаючи на це, маємо розуміти, чи саме такий керівник потрібен одному зі стратегічних підприємств Рівненщини, адже від його діяльності значною мірою залежить розвиток бізнесу, туризму та економіки нашого регіону. І як результат, на цьому підприємстві вже давно назріли кадрові зміни.





На правах реклами