Ми у Facebook
31.03.2018, 16:00

Їздити дорожче, але не зручніше. У Рівному зросте плата за проїзд

З першого квітня в обласному центрі подорожчає проїзд у громадському транспорті. Квиток у тролейбусі подорожчав на 1 гривню і тепер коштуватиме 3 гривні. А проїзд у міській “маршрутці” обійдеться у 5 гривень замість 4. Причини подорожчання та чи поліпшиться якість послуг для пасажирів – з’ясовувала ОГО.
Ріст тарифів – невідворотний

Ще торік рівненські перевізники заговорили про доцільність подорожчання плати за проїзд у місті та області. У 2015 році уряд дозволив підприємцям самостійно встановлювати тариф на міжміських маршрутках. І вони постійно піднімали плату. В лютому на сайті міськради з’явився проект рішення про подорожчання проїзду в Рівному. Міськвиконком його затвердив, адже це сумна економічна реальність. І приватні, і комунальні перевізники для нормальної роботи змушені витрачати більше.

З 1 квітня подорожчає проїзд у Рівному. І це не жарт

– На підприємців зросло фінансове навантаження, оскільки подорожчали запчастини, пальне та мінімальна заробітна плата, – зазначає президент громадської організації "Союз перевізників України" Валентин ДЕМЧУК.

Водночас піднімається ціна на проїзд у тролейбусах. І це зумовлено ростом ціни на електроенергію для цього комунального транспорту, додає начальник управління транспорту і зв’язку Рівненського міськвиконкому Віталій МИРОНЮК.

Комфорту більше не стане


Логічно, що, разом із зростанням плати за проїзд, варто було б очікувати й покращення умов перевезення. Проте, комфортабельності пасажирам чекати не слід.

– Якби у нас збільшилася вартість проїзду для оновлення маршруток, збільшення зарплати водіям, тоді б комфорт для пасажирів покращився. Ціна за квиток у п’ять гривень буде достатньою, щоб вижити. Однак таких коштів замало для закупівлі нових машин, – констатує Валентин Демчук.

Тролейбуси теж не стануть кращими після підняття ціни на проїзд:

– Складова тарифу свідчить, що гроші за проїзд витрачатимуться для забезпечення поточних видатків. Це не вплине на закупівлю нового транспорту, скажімо. У жодному місті України такої практики немає, – говорить заступник міського голови Рівного Сергій ВАСИЛЬЧУК.

Водіїв майже немає

Окрім росту тарифів у перевізників інша "болюча" проблема – брак кадрів:

– Водії маршруток звільняються. Уже звичне явище, що немає кому виїхати на маршрут – автобуси просто стоять. Пов’язано це із заробітною платою, яка не влаштовує водіїв. Люди звільняються й ідуть працювати, де краще, виїжджають на заробітки за кордон. Зрозуміло, що таку заробітну плату, як у Європі, складно в Україні забезпечити, – додає Валентин Демчук.

Аналогічна проблема і в комунального підприємства "Рівнеелектроавтотранс". Бракує і кондукторів: чимало тролейбусів на непопулярних маршрутах курсують без них.

Пільговики мають платити

Часто пенсіонери наражалися на грубощі з боку водіїв, адже просилися під’їхати "на халяву". Невдовзі вони мають оплачувати проїзд. За рішенням уряду, пільги мають "монетизувати". Тобто, пільговикам повинні виділяти певну суму на місяць для оплати проїзду. Скільки саме, як уточнив віце-прем'єр-міністр Павло РОЗЕНКО, вирішуватимуть виключно місцеві органи влади.

Допоки конкретно відомо, що з першого квітня залишаться пільги для школярів. У “маршрутках” діти шкільного віку платитимуть за проїзд 3 гривні, у тролейбусах – 1 гривню 50 копійок. Студенти у маршрутках платитимуть повну ціну, а учні - 3 гривні.

“Маршрутки” витісняють


Рівняни "підсіли" на маршрутні таксі, оскільки вони могли доїхати туди, куди не прокладена тролейбусна лінія. Та й транспорт приватні перевізники оновлювали швидше. Десять років тому місто мало приблизно 40 тролейбусів, але нині тролейбусний парк суттєво оновився.

Торік у Рівному почав курсувати перший дуобус – гібридний тролейбус, який може їздити власним ходом. Після випробування мерія вирішила закупити нові тролейбуси з низьким рівнем підлоги та автономним ходом. На початку цього року з’явилися і нові маршрути.

Як розповів міський голова Рівного Володимир ХОМКО, в місто має прибути ще десять нових тролейбусів – вони зможуть їздити автономно. На власному акумуляторі здатні проїхати до 50 кілометрів. Поява нового транспорту означатиме й відкриття нових маршрутів, які "обплутають" усе місто.

Розширення парку тролейбусів створюватиме потужну конкуренцію у галузі перевезень. Це дає сподівання, що поряд із подорожчанням проїзду рівень комфорту для пасажирів зросте.

Більше інформації - в газеті "ОГО". Свіжий номер рівненського інформаційно-рекламного тижневика "ОГО" можна придбати у кіосках та у приватних розповсюджувачів, передплатити, а також прочитати онлайн версію на нашому порталі ОГО.

Щоб прочитати онлайн версію (PDF версію) останнього номера газети "ОГО", перейдіть ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ.

Підписуйтесь на новини "ОГО" у соцмережі Facebook та у Telegram





На правах реклами