Чому українці пересідають на електрокари?
20 електромобілів щодня
Електромобіль – екологічний та економічний вид транспорту. Він зручний у використанні, не забруднює повітря шкідливими викидами і не створює шуму. За даними МВС, на 1 червня в Україні було зареєстровано 7871 електромобіль. Найбільше електроавтівок у великих містах – Києві, Одесі, Харкові, Дніпрі – та Київській області. Загалом, за даними Міністерства інфраструктури, щодня 20 українців купують електромобіль. Лише за півроку 2018-го в Україні було придбано у 1,4 рази більше екоавтівок, ніж за весь 2017 рік. Ринок електромобілів в Україні активно зростає, і цьому є очевидні причини.
У 2015 році Президент України Петро Порошенко схвалив законодавчі зміни, які скасували ввізне мито на електромобілі. А минулого року Верховна Рада дозволила купувати електрокари взагалі без жодних податків впродовж 2018 року. Не потрібно сплачувати ПДВ (20% вартості) та акцизний збір (109 євро). Усе це, зазначають експерти, створило умови для зменшення ціни на електромобілі на 17% у 2017 році.
Статистика свідчить, що українці віддають перевагу вживаним автівкам. За останні півроку частка нових електрокарів під час купівлі склала лише 15%. Беззаперечним лідером продажів є Nissan Leaf, також популярні моделі BMW i3 і Tesla Model S. Nissan Leaf із пробігом можна придбати за $13 000, новий – за $26 000. Дорожчими є вживані BMW i3 – від $31 000 – і Tesla Model S – від $65 000.
Де заряджати?
Електромобілям не потрібне пальне, лише – електрика, що набагато дешевше. Як розповів голова клубу Electro-Cars-Club Володимир Романцов, у середньому автівку можна зарядити за 2 години, при цьому витративши лише 12 кВт. Власнику зарядної станції це коштує 30 грн. А от водії електромобілів мають вибір – заряджатись довше, але безкоштовно, чи швидко і за гроші (напр. 4 грн/хв.).
У Європі зарядити електрокар можна безкоштовно у супермаркетах чи кав’ярнях. В Україні бізнесмени не поспішають надавати такий сервіс, а комунальники часто виступають проти розміщення зарядних станцій у житлових будинках. Наразі в Україні працює 1179 зарядних станцій. Тому, наголошують експерти, разом зі стимулювання продажів потрібно розвивати інфраструктуру для електромобілів.
На початку липня заступник міністра регіонального розвитку, будівництва і ЖКГ Лев Парцхаладзе заявив, що відомство розглядає можливість нових будівельних норм для паркінгів: планується обладнати 5% місць спеціально для електромобілів.
«Сподіваємося, що до 2030 року буде вже 100% паркомісць оснащено для електромобілів. Але може бути й таке, що до 2025 року електромобілі витіснять інший транспорт. Може, в якомусь році взагалі заборонять бензинові або дизельні авто. Відповідно, паркінги повинні бути готові до цього раніше», – зазначив Парцхаладзе і додав, що старі паркінгі також можливо переоблаштувати під електромобілі.
Водночас низка великих зарубіжних виробників автомобілів, серед яких BMW, Hyundai і Renault, заявили, що готові за власний кошт побудувати спільну мережу швидкісних електрозарядок в Україні. На думку голови «Української асоціації учасників ринку електромобілів» Арсенія Абдураїмова, це забезпечить диверсифікацію витрат на будівництво та обслуговування такої мережі і сприятиме збільшенню електротранспорту в Україні.
Втім, важливим є не лише питання інфраструктури, а й заміни деталей, додають експерти. Вирішити його зможе локальне виробництво акумуляторів та електрокарів.
Майданчик для виробництва
Минулого року у Міністерстві інфраструктури анонсували 15-річну стратегію розвитку електротранспорту в Україні, яка серед іншого передбачає і власне виробництво електроавтівок.
«Перший (етап, – ред.) буде присвячений активізації ринку, скасуванню мит та ПДВ щодо імпорту електричних транспортних засобів і зарядних станцій. Ця стадія розрахована на п'ять років. У другому етапі, який розрахований на десять років, ми сподіваємося налагодити виробництво електромобілів в Україні, – розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян. – І третій, п'ятнадцятирічний етап, передбачає стимулювання локалізації виробництва електричних транспортних засобів, компонентів та обладнання».
Наразі у парламенті зареєстровані два законопроекти, які мають зменшити податковий тиск на імпортерів та виробників електромобілів і деталей до них. Зокрема, серед пропозицій – на 15 років звільнити від податків підприємства, які видобувають і продають літій, виробляють і продають літій-іонні акумулятори, виробляють і продають зарядні станції, продають електрокари, електробуси чи електровантажівки.
За словами першого віце-прем'єр міністра – міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва, виробляти електромобіль в Україні у чотири рази вигідніше, ніж, наприклад, у Німеччині. Наша держава цікава інвесторам своїми ресурсами, близькістю до Європи та умовами збуту. Адже в рамках Угоди про асоціацію з ЄС Україна може експортувати електромобілі до Європи без мит. Власне, у червні цього року найбільший виробник електротранспорту та літієвих батарей компанія BYD уже заявила, що розглядає Україну як майданчик для виробництва.
Зі свого боку представники українського автопрому готові працювати з іноземними інвесторами, тож з нетерпінням чекають на ухвалення законопроектів.
«На сьогодні відомі автомобільні концерни шукають майданчики для розміщення заводів з виробництва електромобілів та літій-іонних акумуляторів до них. Ми маємо гігантські запаси літію на території України, одні з найбільших в світі. І ми маємо сьогодні вільний доступ на ринки Європи. Тому Україна є привабливою для інвестицій у цій сфері. Іноземні концерни можуть прийти партнерами до нас – діючих заводів, а можуть будувати заводи з нуля», – переконаний директор зі стратегічного маркетингу та розвитку бізнесу Корпорації «Богдан» Михайло Сокол.
Експерти наголошують, що електромобілі – це не лише альтернативний вид транспорту, а й елемент енергоефективності та енергонезалежності держави. За оцінками фахівців, до 2040 року автівки з низьким рівним викидів складатимуть половину продажів у світі. Зважаючи на те, що наявні заводи вже зараз не встигають із замовленнями, Україна має хороші шанси стати однією з країн, де створюють електротранспорт.
Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю
вибір, транспорт, українці, заправки, "зелені авто", електрокар
Графік руху поїздів 2019/2020: Як змінили маршрути

У неділю, 8 грудня, почав діяти графік руху поїздів на 2019/2020 роки. У ньому передбачене курсування 185 пар пасажирських поїздів.
переглядів: 673
Новий рік 2020: Як безпечно встановити ялинку

При недотриманні елементарних вимог правил пожежної безпеки, лісові красуні можуть зіпсувати святковий настрій.
переглядів: 159
Як працюватимуть банки на новорічно-різдвяні свята(+ГРАФІК)

Уже зовсім скоро стартує сезон різдвяних та новорічних свят. Тож Національний банк визначив регламент роботи СЕП та порядок роботи банківської системи України в період завершення звітного року.
переглядів: 534
Яким хочуть зробити прожитковий мінімум в Україні?

Уряд схвалив проєкт Закону України, який дозволить у подальшому підвищити прожитковий мінімум. Про цифру, яку хочуть встановити та інші рішення - читайте далі.
переглядів: 267
Вкрали продукти і втекли: Вівчарка допомогла знайти зловмисників

Жителька села М’ятин – 33-річна продавчиня учора, 10 грудня, близько дев’ятої ранку приїхала до магазину у селі Бугрин на роботу. Побачивши розбите вікно, зрозуміла, що у закладі побували «непрохані гості».
переглядів: 301
"Нафтогаз" на грудень знизив ціну на газ для населення

"Нафтогаз" знизив на грудень ціну на газ для населення до 4 277 гривень за тисячу кубометрів (без урахування ПДВ, націнки газзбутів і транспортних витрат).
переглядів: 334
Що змінилося в новому опалювальному сезоні?

З 1 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг у двох формах виплати: ГОТІВКОВІЙ та БЕЗГОТІВКОВІЙ.
переглядів: 566
РГК: рішення АМКУ про штрафи за приведення газу до стандартних умов є тиском чиновників на бізнес

Антимонопольний комітет України, не розібравшись в ситуації, виніс поспішне та необґрунтоване рішення оштрафувати операторів ГРМ за приведення газу до стандартних умов при обчисленні обсягів спожитого газу.
переглядів: 256
Корисний Інтернет: сервіси, які полегшать вам життя

Всесвітня мережа - це не тільки котики та смішні картинки. Це ще й низка сайтів, які стануть вам у пригоді.
переглядів: 2333
Легализация казино в Украине: как, зачем и когда
В парламенте Украины зарегистрировали законопроект №2285, посвященный легализации азартных игр.
переглядів: 45