Ми у Facebook
16.11.2018, 16:50

Де на Рівненщині уряд ремонтує дороги?

У Рівненській області у 2017 році відновлено покриття на 18,5 км доріг, а цьогоріч уже зроблено 47 км (заплановано 64) державного значення.
Цьогоріч для ремонту на теренах Рівненської області доріг державного значення уряд виділив 354 мільйонів гривень. Зокрема за ці кошти відремонтовано шляхопроводи у Сарнах та певні ділянки на дорозі Городище–Рівне–Старокостянтинів (на території Березнівщини, Сарненщини, Костопільщини, Здолбунівщині) – загалом 35,5 кілометрів. Також відремонтовані ділянки автодоріг Доманове–Ковель–Чернівці–Тереблече (на території Дубенщини) та КПП «Прикладники»–Зарічне–Дубровиця.

Загалом у цьому році на дороги в Україні урядом виділено 46 млрд грн, із яких 11,5 млрд передано у регіони для ремонту місцевих доріг. Наступного року влада на місцях одержить ще більше коштів – 17 млрд гривень.

Гроші на ремонти – через Дорожний фонд


Процес масштабного ремонту доріг розпочато Прем’єр-Міністром України у 2016 році. До цього часу із 170 000 км українських доріг понад 90% були визнані такими, що не відповідають нормам. Головна причина такої ситуації – хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт та утримання доріг, корупція та низька якість виконання робіт.

Саме тому Урядом створено Дорожний фонд, котрий покликаний забезпечити у подальшому гарантоване постійне фінансування українських доріг. Таким чином припиняється практика виділення коштів для ремонту у «ручному режимі». Завдяки цьому механізму деякі дороги не ремонтувались роками, а то і десятиліттями. Відтепер кожен регіон одержує ресурси через Дорожній фонд і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. Водночас саме місцева влада несе відповідальність за ремонти у регіоні й має звітувати перед своїми громадами.

Жодної гривні за погані ремонти


Змінено не лише підхід до фінансування ремонтних робіт. Одним із пріоритетів віднині є якість ремонтів. Якщо експертиза встановить, що ремонт виконано неякісно – платити за це українці не будуть. «Укравтодор» встановив значно жорсткіші вимоги до підрядників: нині за всіма контрактами на середній ремонт гарантія складає не менше 5 років, а на капітальний – не менше 10 років.

Організовано два масштабних обстеження технічного стану збудованих і відремонтованих об’єктів у 2017 році. Загалом ремонти (середні, капітальні) виконані на хорошому рівні. Рівень виявлених і не усунутих недоліків – 8%. Цікаво, що окрім держави ремонти доріг контролюють також незалежні експерти і громадські організації. Станом на жовтень проведено 584 перевірки якості виконання робіт на об’єктах капітального та поточного середнього ремонтів.

– Держаудитслужба постійно перевіряє фінансову звітність, плюс існує система лабораторних досліджень. Бригади роблять проби і визначають, чи відповідає технологія нормам. Жодної гривні ми не платимо за погано зроблені дороги. Цього року зроблено біля 3 тис. таких досліджень. Плюс 300-400 різних перевірочних заходів, які дозволяють добиватися якості, – запевняє Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

В Укравтодорі переглядають контракти, які було укладено 2015-2016 року, де гарантійний термін складав 3 роки. Якщо цей термін завершується, то відбуваються перевірки задля того, щоб замовник усунув дефекти за власний кошт.

Наступного року ще більше коштів


У Кабінеті Міністрів України запевняються, що наступного року фінансування ремонту доріг суттєво збільшиться. Уряд Гройсмана ставить собі за мету за 5 років з’єднати якісними дорогами усі обласні центри. При цьому автошляхи будуватимуться за новими стандартами. Буде запроваджено європейський підхід до розвитку мережі – будівництво за маршрутним принципом. Таким чином Україна буде інтегруватися з європейськими транспортними мережами.

У проекті бюджету на 2019 рік, котрий у парламенті почнуть розглядати найближчим часом, передбачено виділення 56 млрд грн., із яких 17 млрд грн. спрямують на ремонти місцевих доріг. При цьому урядовці пам’ятають і про безпеку дорожнього руху – на її організацію у проекті Держбюджету заплановано 2,5 млрд грн.

– Цього року ми забезпечили безпрецедентний рівень і обсяг ремонту, реконструкції доріг – по кожному регіону. Ми не беремося за справу, аби потім її кинути. Ми щороку перевиконуємо навіть ті завдання, які ставимо перед собою. Наступного року закладаємо 56 млрд грн на виконання дорожніх робіт, – сказав Володимир Гройсман.

На останок варто також зауважити, що усі кошти будуть використовуватися прозоро і відкрито. Тендери, які відбуватимуться винятково у системі ProZorro. Тобто рівні умови для всіх учасників, економія бюджетних коштів та якісне виконання робіт. Прем’єр-міністр у свою чергу уже звернувся до правоохоронних органів, щоб вони допомогли забезпечити суворий контроль і недопущення корупції.





На правах реклами