Ми у Facebook
16.02.2019, 16:40

Про що розкажуть етикетки: продукти маркуватимуть по-новому

Серед ключових новацій у "Законі..." прописуються обов’язки операторів ринку харчових продуктів. Також міститься норма щодо маркування продукції з або без ГМО та в 4 рази посилюється відповідальність операторів ринку харчових продуктів.
4 лютого Президент підписав ЗУ «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».

Закон покликаний забезпечити високий рівень захисту здоров’я та інтересів споживачів. Документом визначаються прогресивні вимоги до інформації про харчові продукти, тож це допоможе споживачу здійснювати свідомий вибір харчових продуктів.

«Закон є кроком вперед в питанні інформування споживачів про харчову продукцію, її якість, склад тощо. Він забезпечить виконання Україною взятих на себе зобов’язань в рамках Угоди про Асоціацію та допоможе привести законодавство України у відповідність до законодавства ЄС. І від цього виграють як споживачі, так і оператори ринку», - наголосила координатор Харчового комітету Європейської Бізнес Асоціації, Оксана Жаркова.

Серед ключових новацій, прописуються обов’язки операторів ринку харчових продуктів. Окреслюються особливості маркування та державного контролю щодо харчової продукції (розмір обов’язкової інформації на маркуванні має бути не менше 1,2 мм для стандартних упаковок). Встановлюється, яку саме обов’язкову інформацію треба зазначати для малих за розміром товарів, щоб уникнути нагромадження етикетки. Впроваджується регламентація вимог щодо надання інформації про алергени (виділення шрифтом, стилем або кольором у переліку інгредієнтів). Також міститься норма щодо маркування продукції з або без ГМО згідно діючого законодавства. Так, нещодавно позначкою «Без ГМО» маркувалась уся продукція, яка навіть апріорі не містила ГМО, наприклад вода.

В той же час, розмежовано поняття «мінімальний термін придатності» та «вжити до». Відтепер, для продукції з необмеженим терміном придатності немає потреби писати дані фрази, а відповідно, надавати непотрібну інформацію.

Для молочної продукції законодавчо закріплено визначення терміну «натуральний».Підписаним законом в 4 рази посилюється відповідальність операторів ринку харчових продуктів, що відповідають за інформацію про харчові продукти, за введення споживачів в оману.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:Як у Європі. Україна змінює правила маркування продуктів

Передбачено, що будь-які зміни щодо маркування набуватимуть чинності через 2 роки. Це дасть можливість та час бізнесу якісно внести відповідні зміни в маркування і не створюватиме колапсів у роботі.





На правах реклами