Ми у Facebook
29.05.2019, 13:32

Як журналістам знаходити експертів, а експертам — частіше фігурувати в ЗМІ

В Україні працює інноваційна платформа HelpSMI, яка дозволяє журналістам швидко знаходити потрібних для підготовки матеріалів експертів, а експертам - частіше фігурувати у ЗМІ завдяки своєчасному наданню запитуваної інформації.
Сервіс працює на українському ринку медіакомунікацій вже півтора року і за цей час об'єднав чотири тисячі користувачів. Журналістами створено 1600 інформаційних запитів, переважна більшість яких (85%) отримали відповіді належної якості. Експерти надсилають готовий текст (або аудіо-, відеозапис), який містить відповідь на поставлене запитання, чи надають прямі контакти інших знавців, які можуть детально розкрити тему.

Проєкт покликаний зміцнити свободу слова в Україні, поліпшити якість журналістських матеріалів, зрівняти шанси організацій і окремих експертів на отримання високоякісного піару в ЗМІ завдяки власним знанням і проявленій активності (на противагу розмірам бюджетів і наявності "налагоджених" зв'язків у медіа-середовищі).


Чим програма корисна журналістам і експертам

Головна пропозиція HelpSMI журналістам - це доступ до людей, які розуміють переваги співпраці з медіа для розвитку власної кар'єри чи довгострокового успіху своєї організації. Їх не потрібно вмовляти дати коментар. Вони з повагою ставляться до дедлайнів. Експерти надають відповіді відразу, якщо мають корисну інформацію.

Протягом року про існування сервісу проінформували десятки тисяч потенційних експертів. Створюючи запит у системі HelpSMI, журналіст може бути певен: інформація дійде до найактивніших українських фахівців у тій чи іншій тематиці, які не обмежуються роботою з двома-трьома "перевіреними" медіа і Фейсбуком, а прагнуть охопити публікаціями максимально широку аудиторію.

Ключова пропозиція експертам - можливість постійно "опинятися в потрібний час у потрібному місці". Тобто, вчасно дізнаватися про матеріали, які готуються до публікації, і ставати їх частиною, надаючи якісну інформаційну допомогу журналісту. Модель взаємовигідної співпраці, - коли журналіст відштовхується від редакційного інтересу, а експерт прагне увійти і закріпитися в медіа-просторі, - зберігає організаціям серйозні гроші, час і сили.


Як саме працює програма?

Запит формулюється один раз і відправляється всім експертам, які є в базі, в один клік. Якщо вас, наприклад, зацікавила тема реформування ринку енергетики, то такий запит буде відправлений 199 зареєстрованим користувачам. У кого з них знайдуться час і знання для конструктивної відповіді - той зв'яжеться з вами електронною поштою.

Експертам потрібно пройти просту реєстрацію, обов'язково вказати адресу електронної пошти, місце роботи і позицію, лінки на профілі в соцмережах і теми, які експерт хоче і може професійно коментувати. На пошту буде приходити список актуальних запитів за вказаними темами.


За допомогою платформи створюються матеріали, які викликають інтерес в українського читача

“Якщо компанія або окрема людина ставлять перед собою завдання збільшити кількість згадок у ЗМІ, то за допомогою нашого сервісу зробити це дуже просто, тому що ви реагуєте на вже наявні, реальні запити від журналістів. Немає потреби генерувати інформаційні приводи, витрачати ресурси на створення і розповсюдження матеріалів. Надаючи відповідь на запитання журналіста, ви допомагаєте йому виконати конкретне професійне завдання, тим самим створюючи собі репутацію знавця, а не спамера. Так вибудовувати відносини з представниками ЗМІ і простіше, і приємніше. Крім того, відповідаючи на запитання, ви отримуєте шанс "засвітитися" в редакційному, дійсно цікавому читачам матеріалі на популярну в цей момент тему - тобто у вас з'являється можливість опинитися на головній сторінці видання. А це набагато більш приваблива з точки зору піару можливість у порівнянні зі стандартним розміщенням прес-релізу у млявих частинах сайту.” - коментує ключову пропозицію HelpSMI засновниця проєкту Анастасія Ширіна.


Хто користується послугами платформи?

На сьогодні сервісом користуються більше 4000 осіб. З них близько 1500 журналістів (сайт 24 каналу, Еспрессо TV, УНІАН, Укрінформ, газета "Сегодня", Новий канал, приклади регіональних - запорізька газета "Суббота плюс", донецьке видання "Знамя индустрии", західноукраїнські інформаційні агентства "Дивись.info" , "Syla.News", "Vsim.ua" - пишеш ти, коментує Хмельницький, "0552" - сайт міста Херсона і т.д.). З'явилися й перші закордонні ластівки - китайське інформаційне агентство Сіньхуа звернулося на HelpSMI по думку українських експертів і зробило ряд публікацій щодо теми президентських виборів в Україні в 2019 році.

З іншого боку, активно відповідають на запитання ЗМІ 2500 експертів. Це представники органів влади, аналітичних та дослідницьких структур, університетів, НГО, приватних компаній, міжнародних корпорацій і дипломатичних організацій.


Які теми піднімаються найчастіше?

Найбільше журналістів HelpSMI цікавлять розвиток української економіки і соціальні питання. У топ-5 категорій потрапили "Політика", "Право" та "Бізнес". Якщо проаналізувати більш вузькі економічні теми, то серед них найбільшою популярністю користуються "Фінанси", "Інфраструктура" і "Технології". Запити на інформацію щодо "Медицини" і "Освіти" найчисленніші в соціальній сфері. Менше журналісти цікавляться маркетингом і піаром, розвитком електронного урядування та логістики в Україні.


У яких питаннях експерти виявляють найбільшу активність?

Найбільше відповідей отримують запитання на тему розвитку бізнесу, маркетингових та рекламних тактик. Також величезна активність спостерігається в сферах коментування політичних процесів і психологічних особливостей поведінки людини. Експерти в сферах медицини, екології та освіти стабільно затребувані журналістами, і поки що практично не стикаються з явищем конкуренції на платформі.


Історії успіху HelpSMI

За допомогою платформи створюються матеріали, які викликають інтерес в українського читача. Найпершою історією успіху стала стаття Укрінформу "Шість обов'язків пацієнтів після медреформи", яка була написана в грудні 2017 і нині набрала 9 700 переглядів. Матеріал "Українські заробітчани в Польщі: як зміняться правила", представлений на сайті 24 каналу, зацікавив 33 000 співвітчизників. Експерти платформи також допомогли журналісту газети "Сегодня" написати хіт про електрокари в Україні. Стаття під назвою "Бум" зелених машин у світі: чому Україна досі не виробляє електромобілі" може похвалитися 8 700 переглядами і 122 shares в мережі Фейсбук. Протягом місяця завдяки взаємодії на платформі виходить у середньому 50 нових, високоякісних матеріалів.





На правах реклами