Ми у Facebook
02.04.2020, 17:40

Дистанційно, але ефективно: як працювати у новому режимі

Багато хто з нас зараз стикнувся з необхідністю працювати віддалено. Думається, що реакція на це нововведення у всіх була різна: хтось з полегшенням зітхнув, що можна не їхати в переповненому транспорті на роботу, хтось, навпаки, відчув стан, близький до паніки.
Та як би там не було, певно, почувши новину про дистанційну роботу, ви зрозуміли: приємна стабільність порушена, а як працювати найближчим часом незрозуміло.

Як же організувати роботу вдома. Команда hh.ua | grc ділиться своїми порадами з цього приводу.

ОСОБИСТА ПРОДУКТИВНІСТЬ І ЗДОРОВ'Я

- Перш за все, обладнайте робоче місце. Виділіть простір, який тимчасово стане вашим кабінетом. Працювати на дивані – погана ідея. По-перше, це просто шкідливо. По-друге, вам потрібен перемикач контексту – місце, яке найближчим часом у вас буде асоціюватись з роботою, а не з відпочинком. І, сідаючи за стіл, який з цього часу ви нарікаєте вашим офісним, ви маєте відчувати те саме, що й під час приходу в офіс.
- Вигадайте для себе якийсь ритуал чи традицію, які б символізували початок та закінчення робочого дня. Найпростіший спосіб – перевдягатись зранку в «офісне» вбрання і ввечері його змінювати.
- Визначте свій графік та дотримуйтесь його. Скоріш за все, працюючи в офісі, ви ходили на обід приблизно в один і той самий час. При надомній роботі варто робити те саме: відвести час для прийомів їжі та фізичної активності. При дистанційній роботі є великий ризик працювати навіть більше, ніж офісі, та безсистемно. А це неефективно та може зашкодити вашому здоров’ю. Можна навіть скористатись таск-менеджерами, куди внести не тільки робочі завдання, але й супутні активності.
- Пам’ятайте про засади здорового способу життя. Наприклад, обов’язково заплануйте фітбрейки. З відсутністю необхідності їздити в офіс різко знижується фізична активність. А це не піде вам на користь. Тому раз на 1,5-2 години приділяйте хоча б 10 хвилин часу, щоб зробити прості та ефективні вправи для розтяжки та тонусу м’язів і рухливості суглобів.
- Застосовуйте техніки тайм-менеджменту. Наприклад, pomodoro, коли ви 25 хвилин працюєте, 5 хвилин відпочиваєте, а кожні 4 блоки робите перерву на 15 хвилин. Чому? Працюючи вдома, у нас менше тайм-кілерів, таких як спілкування з колегами, нарад в інших кабінетах тощо. З одного боку, без них ви будете більше встигати. Але є ризик перепрацьовувати та виснажуватись набагато швидше.
- Скоріш за все, у вашому домашньому офісі перебуватимете не лише ви. Узгодьте свій графік з родиною та співмешканцями: є час для роботи, є – для вирішення домашніх питань. Зрозуміло, що різко та кардинально дистанціювати ці сфери життя не вийде. Проте до цього треба прагнути.

КОМУНІКАЦІЯ МІЖ КОЛЕГАМИ

- Включайте відеокамеру під час скайпколів. Це передає набагато більше інформації і дозволяє краще концентруватись. Та й краще нагадує живе спілкування з колегами.
- Застосовуйте правило: якщо вирішення питання потребує більше 10 хвилин, краще зателефонувати. Але попередньо домовтесь про зручний час.
- Всі домовленості, які були обговорені, фіксуйте в листі або таск-менеджері.
- Регулярно робіть спільні дзвінки всього відділу, щоб синхронізувати свої дії та розуміти статус вирішення завдань. І під час таких дзвінків приділіть 5-10 хвилин для small talk, щоб поговорити про неробочі питання та просто відволіктись.

А головне – пам’ятайте, що здоров’я – це абсолютний пріоритет кожного з нас в усі часи. Якщо ваша поточна робота не дозволяє йому слідувати, оновіть резюме та шукайте більш відповідні пропозиції про роботу.





На правах реклами