Ми у Facebook
23.12.2003, 17:56

Про те, як нас заманюють у магазин

З понеділка почався найоптимальніший сезон впровадження у торговельній мережі новорічно-різдвяних знижок.
Як стверджують спеціалісти з соціологічних досліджень споживчого ринку, сьогодні торговельно-новорічний ажіотаж викликають предмети одягу. Саме одяг цього року є найбільш популярним подарунком на новорічні свята. Хоча ця тенденція прослідковувалася й минулого та позаминулого років.
Трохи раніше лідером серед подарунків на Новий рік була побутова техніка. Ще раніше — косметика та іграшки. Такі зміни на ринку пояснюються двома основними причинами. По-перше, все залежить від фінансових можливостей населення та необхідності у тому чи іншому товарі. По-друге, від того, в якій послідовності продукція з’являється на ринку. Хоча останнє теж залежить від заможності клієнтів, тобто, від економічного розвитку країни. Ось і виходить, що в Україні через хоч якусь стабільність і можливість накопичення певних грошових засобів у населення з’явилася можливість купувати побутову техніку як корисний та стабільний засіб вкладання заощаджень. До речі, саме тоді на ринку почали з’являтися відомі торговельні марки.
Сьогодні населення, яке перенаситилося технічним оснащенням і яке вже мало здивуєш “відиком” чи музичним центром, вкладає гроші в одяг. Тобто, начинивши свої оселі, воно почало турбуватися й про свій вигляд. І знову у споживача з’явилася можливість придбати одяг хорошої якості.
Хоча казати, що країною “шириться” одяговий бум, буде невірно. За даними соціологічних агенцій, все такою ж популярністю серед подарунків на Новий рік користуються іграшки та сувеніри; косметика; побутова техніка та кухонне начиння. Менший попит на музичну та відеозаписну продукцію, книги, засоби зв’язку та туристичні подорожі.
Звісно, попит створює пропозицію, а вона, в свою чергу, конкуренцію. І якою б популярністю не користувався товар, його перенасичення створює конкурентну бійню за клієнта. Особливо напередодні свят, коли купівельна активність населення зростає.
Саме тоді і з’являються вже звичні сьогодні новорічно-різдвяні акції, щоправда, більших розмахів. “До речі, акції, — говорить Денис, власник одного з відділів торговельного центру ЦУМ,— суттєво допомагають збільшити продаж від 10 до 50 відсотків в порівнянні з попередніми місяцями”.
Як каже Денис, все залежить від того, скільки було витрачено на новорічну рекламу. “Якщо, наприклад, в позаминулому році, я вклав гроші лише на оформлення відділу, тоді до мене покупець пішов краще, ніж до сусіда з аналогічним товаром. І на цьому я збільшив продаж на 15 відсотків. А у минулому році, коли у мене у відділі було зроблено 20-відсоткову знижку — продаж зріс на 30 відсотків”.
А й справді, сьогоднішній хмельницький підприємець не відрізняється оригінальністю, тому й найрозповсюдженішою новорічною акцією є знижка.
“Сьогодні хмельничани, вже звикли до новорічних знижок, — розповідає Анжеліка, менеджер ринку збуту однієї з фірм Рівного, — тому і свідомо відкладають купівлю крупної речі до святкових днів. Не поспішають й реалізатори товару розголошувати про знижки, дотягуючи до останнього”.
Цікаво, та сьогодні знижка не означає, що товар залежався, тому й “сезонну” річ можна придбати під новорічний “шумок” дешевше. Виявляється, це вигідно і продавцям: з’являється можливість продати дорогі речі, що навряд чи розкупляться після місяця лежання снігу і знижки все одно доведеться робити наприкінці сезону. До того ж — більші.
Окрім всім добре відомих знижок, як засіб збільшення торговельного росту, беручи, до прикладу, досвід Заходу та столиці, у хмельницьких магазинах почали з’являтися й інші новорічні акції, що заманюють до себе клієнта. Так, все частіше покупцю, коли він бере той чи інший товар, дають якусь безкоштовну сувенірну продукцію на зразок ручки з логотипом магазину чи календарика. Та деякі магазини підходять до розкрутки свого асортименту більш серйозно: стимулюючи покупця чи то безкоштовною пляшкою шампанського, яка додається до товару в незалежності від того скільки він коштує, чи то безкоштовною поїздкою на таксі. Та більш стимулюючим фактором “купувати саме в нас” підприємці вважають якомога довше функціонування торговельної точки напередодні Нового року та Різдва. Тому й експерти у зв’язках з громадськістю пропонують магазинам 30 та 31 грудня, а також 5-6 січня збільшувати робочий час на декілька годин.





На правах реклами