Ми у Facebook
05.01.2004, 20:58

Старі кордони на новий лад

Із 1 січня 2004 року набрав чинності новий, майже втричі збільшений, Митний кодекс України, підготовлений ще до 1 січня 2003 року. Тоді необізнаність у кодексі та його нововведеннях спричинила паніку приватних підприємців, великих підприємств-експортерів та імпортерів, котрі намагалися завершити свої справи до 24-ої години 31 грудня. На їхнє щастя, дію митного закону відклали, як-то кажуть, до кращих часів.
І ось тепер ті кращі часи настали. Принаймні митники встигли не лише самі розібратися, а й роз’яснити новації. Як повідомив на прес-конференції заступник начальника Рівненської митниці Микола Маркевич, новий Митний кодекс України вже давно “просився у світ”, адже старий був прийнятий ще у 1992 році. З тих пір нормативна база України змінювалася, а в Митний кодекс лише вносилися поправки та дописувалися різного роду піднормативні правові акти, котрі регулювали ті чи інші відносини. Непереборне бажання України увійти в численні союзи та спільноти європейського напрямку розвитку стало поштовхом до прийняття нововведень і уніфікації митного законодавства, що, у свою чергу, стверджує пан Маркевич, спростить процедуру вступу перш за все у Світову організацію торгівлі (СОТ). Для України, на думку митників, це може бути лише на користь, адже передусім відкриває вихід товарів на ринки інших країн без зайвих обмежень.
Нині на Рівненщині най-більшими експортерами є ВАТ “Рівнеазот”, “Одек-Україна”, “Плитсервіс” (Костопіль), РЗВА. До речі, для спрощення оформлення декларацій для таких підприємств допустимі періо-дичні декларації.
Новий Митний кодекс регулює пропуск та оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами.
— Особливості цього пункту передбачають не лише ввіз, а й вивіз товарів громадянами, що раніш було необумовлене, — пояснив Микола Маркевич. — Ще одні суттєві зміни стосуються терміну зберігання товару, котрий не пройшов митне оформлення. За старим кодексом це тривало шість місяців. Тепер же — три. Можливе продовження на місяць.
А ще одним “ноу-хау” кодексу буде… фінансова гарантія сплати платежів (простіше кажучи, своєрідна застава). Якщо раптом підприємець не в змозі подати повний набір документів для декларування товару, за старим кодексом такий товар вилучали і відправляли на склад, за перебування на якому потрібно було сплачувати певні відрахування. Відтепер сплатив фінгарантію, заповнив тимчасову декларацію — і за три місяці шукай певні документи на підтвердження вартості того чи іншого товару. Якщо це вдасться і всі умови будуть виконані, гроші повертаються. Якщо ж ні — внесене завдатком автоматично перераховується в державну казну.
Наостанок заступник начальника Рівненської митниці запевнив, що стосовно громадян жодних обмежень не буде. Для цього і ввели “зелені коридори”, де особи, котрим нема що декларувати, зможуть пройти митний контроль на автомобілях за 2-3 хвилини, на бусах — до десяти хвилин, на автобусах — до півгодини. Кому що буде незрозуміле, на кожному пропускному пункті є роз’яснювальні стенди з повною інформацією. До речі, згідно з новим кодексом, митники матимуть право надавати громадянам, підприємцям і установам-підприємствам інформацію. Тільки не загального характеру, а саме щодо консультації з нововведень, копії документів митного оформлення тощо. Скільки гривень за такі дані викладатимуть громадяни, вирішуватиме Кабінет Міністрів України. Одне слово, митники стверджують, що новий Митний кодекс України повністю відповідає Конституції України та загальновизнаним нормам міжнародного права.





На правах реклами