Ми у Facebook
17.07.2008, 22:40

Магазин он-лайн

Мій знайомий, придбавши через інтернет-магазин батарейки до фотоапарата, залишився задоволений покупкою. Відтоді деякі речі, наприклад, ноутбук, він теж купував через мережу. Ми вирішили поцікавитись, які плюси та мінуси таких покупок й наскільки інтернет-шопінг розвинутий у Рівному.
Знайти не таке, як у всіх
У Європі купувати товари чи послуги через iнтернет уже давно стало звичною справою. Але i в Українi спостерігається тенденцiя до щорiчного збiльшення покупок через мережу та кiлькостi он-лайн-магазинiв. Згiдно з рейтингом Bigmir, цього року в Українi нараховують 3168 iнтернет-магазинiв, тодi як 2005-го було лише тисяча, — пише Експрес.ua.
Покупцями в мережi Internet у нашiй країнi переважно є молодь, що не переобтяжена досвiдом минулого, цінує час i певні зручності, скажімо, як замовити продукцію, сидячи у крiслi вдома чи на роботі.
Рік тому менеджер приватної фірми Анна Полюхович потрапила на сайт інтернет-магазину білизни луганського виробництва “Фламінго”.
— Побачила, що ціни такі ж, як у магазинах, а якість — безперечно краща. Адже мова йшла про маркований одяг, — ділиться Анна. — А виглядати краще і не бути схожою на інших хочеться завжди. Коли надіслали перший комплект білизни, сподівання виправдалися. Тут одразу отримала й ще одну перевагу (крім зекономленого часу на пошуки комплекту): такої білизни у Рівному не знайдеш. Зрештою почала двічі на місяць робити замовлення. Там товар ще й за знижкою можна було придбати. Після першої вдалої спроби покупки он-лайн, почала замовляти й косметику, і парфуми через інтернет. Уже не раз цікавилися, де я купила такі пудру чи рум’яна, які тримаються цілий день. А це все — фірмові розпродажі в інтернеті.

Більше 100 відвідувачів
на день
Хоча столичні тенденції до периферії доходять пізніше, розвиток інформаційних технологій відбувається бурхливо, і Рівне це не обмине.
Інтернет-магазин “Янтар” з’явився раніше (приблизно два роки тому), ніж почав працювати звичайний магазин у центрі Рівного.
— Інтернет необхідний сучасній людині. А шопінг у мережі користується попитом, — розповідає продавець-консультант ювелірного салону “Янтар” Інна ЛИШЕНЬ. — Сьогодні ефективно мати свій магазин он-лайн. Адже, якщо продукція зацікавить людину, що проживає в іншому місті і у неї немає можливості сюди приїхати, то через сайт вона може замовити річ, яка сподобалася. Асортимент нашої продукції постійно розширюється. Проблем із доставкою немає. Вона здійснюється як для роздрібних, так і для гуртових покупців.
За словами Інни Лишень, замовлення через інтернет хоч бувають і не щодня, але люди активно цікавляться товаром і постійно відвідують сайт магазину. А більшість людей, які щось тут замовляли, звертаються знову.
Відкрила свій інтернет-магазин “Ентер” й однойменна компанія.
— Спочатку він створювався як каталог продукції з описом повністю усіх її видів. Далі з’явилася можливість продавати товари через інтернет, хоча ми займаємося й роздрібною торгівлею, — ділиться директор компанії “Ентер” Ігор ШАНДРУК. — Рівняни, на відміну від киян, наприклад, ще побоюються користуватися такими послугами. Вони люблять прийти, доторкнутися до товару. Але інтернет-магазин теж популярний. У день — більше ста відвідувань на сайті. Думаю, що за ним майбутнє. Це зручно. В Одесі, Києві покупки через інтернет — широко розповсюджене явище. Наш ринок відстає від київського на два роки. У Рівному, наприклад, почали масово купувати ноутбуки на рік-два пізніше, ніж це відбувалося у Києві.
Доставка замовлення на суму понад 500 гривень здійснюється безкоштовно. Покупцеві треба тільки замовити обраний товар, залишити свої координати й чекати, поки зв’яжеться менеджер і домовиться про доставку додому. Людині не треба ходити по магазинах, не знаючи напевно, чи знайде вона там потрібну річ. В інтернет-магазині можна одразу побачити, що є на складі, а чого немає. Це — економія часу. Хоча у принципі в більшості випадків люди, які замовляють щось через інтернет-магазин, знають, що хочуть.
За словами пана Ігоря, сьогодні інтернет використовується досить активно. Дуже багато відвідувачів — люди, які працюють в офісах й можуть скористатися послугами мережі.
— Через інтернет в основному купують великі речі: монітори, акустичні системи, комп’ютери, ноутбуки. А от фотоапарати або МР3-плеєри — дуже рідко. Це специфічні речі, які хочеться потримати в руках, — ділиться Ігор Шандрук.
Дмитро Самелюк уже десять років займається виготовленням та реалізацією картин з берести (луб). Раніше у нього було від 5 до 12 точок продажу по всій Україні. Сьогодні він знайшов, на його думку, цікавіший ринок — інтернет, і залишив тільки дві точки продажу для роздрібної торгівлі.

Магазин для всього світу
— Україна за останні рік-два займає перше місце в Європі за кількістю абонентів, які підключаються до інтернету, — додає власник інтернет-магазину DimArt Дмитро САМЕЛЮК. — Я мріяв про створення он-лайн-магазину. Він дає змогу людям показати свій товар, представити його. Покупець у будь-який момент може подзвонити, запитати про товар і ми зручним способом у будь-який момент доставимо його до місця призначення. Обсяги продажу картин практично не змінилися. За ці роки наші роботи є приблизно у 40 країнах світу.
Щоб замовити виріб, треба зареєструватися на сайті як клієнт магазину. Але є й інший спосіб: передзвонити за вказаним номером телефону. Розрахуватися за покупку можна через електронні реквізити, банківські картки. Якщо картина є в наявності — її доставлять у той же день. Якщо ж її ще треба виготовляти, то почекати доведеться тиждень-півтора як мінімум.
Віце-президент Всеукраїнської громадської організації Українська асоціація маркетингу Олександр ГЛАДУНОВ говорить про те, що вже зараз значну частину інформації про покупку ми дізнаємося через інтернет.
— Не дивно, коли вже туристичні поїздки, місце відпочинку вибираємо саме так. Підростає нове покоління споживачів, які по-іншому сприймають світ. Вони живуть у кіберпросторі і, зрозуміло, що коли стануть старшими, будуть робити більше покупок в інтернеті, — продовжує пан Олександр. — Плюси інтернет-магазину в тому, що він, як і інформаційні технології, допомагає дуже гнучко реагувати на потреби споживачів. Широкий асортимент товарів можна переміщати перед очима одним порухом мишки. Друга перевага — можливість максимально комбінувати товар під запит споживачів.





На правах реклами