Ми у Facebook
18.01.2012, 11:41

На київській очисній станції в Бортничах сталася аварія

Така аварія може повторитися на будь-якому столичному колекторі.
У ніч на вівторок, 17 січня, на території Бортницької станції аерації під Києвом – головній структурі столичної каналізації - сталася аварія. На самопливному Лівобережному колекторі діаметром 3000 мм поряд з насосною станцією першого підйому стався провал розмірами 10 на 10 метрів та глибиною 8 метрів.

Це серйозна аварія для столиці, але чиновники запевняють: ні екологічної, ані техногенної біди не буде, а кияни незручностей не відчують. Про те, що господарство станції у катастрофічному стані, відомо останні 5 років. Але на реконструкцію і нині немає грошей.

Земля в Бортничах почала рухатися о пів на першу ночі. Нічна зміна помпової станції відчула щось схоже на легкий землетрус. Спочатку на півтора метра обвалився асфальт. Із гуркотом яма перетворилася на урвище. Глибина і діаметр провалля мало близько десяти метрів. Коли під землю стала сповзати майстерня слюсарів, люди зрозуміли, що треба тікати подалі. У майстерні людей не було.

Колектор приймав до 40 відсотків стоків, що надходять на Бортницьку станцію. За півстоліття його ні разу не ремонтували, тому бетон колектора просто перетворився на труху. Провалля і нині може збільшуватися, тому усіх працівників на станцію не пускають.

Кілька років тому в колекторі уже провалювалася підлога. А зараз і сама станція йде під землю.

Зруйнований колектор самопливний, тому нечистоти прямували у Дніпро. Але аварійні бригади так швидко перенаправили стоки на іншу станцію, що в річку нічого не витекло. Принаймні, в цьому переконують чиновники.

"Аварія така, якої ще не було, - каже голова КМДА Олександр Попов. - Це виклик, на жаль, форс-мажор".

Насправді, цей форс-мажор цілком прогнозований. Що споруда відпрацювала всі ресурси, говорили останні 5 років. Директор станції лякав екологічною катастрофою всю столицю і 25 мільйонів людей, які живуть нижче за течією Дніпра. Сюди водили депутатські комісії, але грошей на ремонт не знаходили. Колектор зруйнувався через старість і корозію.

"Пара піднімається нагору, - пояснює директор Бортницької станції аерації Володимир Бражник, - діє на бетонні основи, роз'їдає бетон, і той просто сиплеться".

Бортницькому господарству потрібна негайна і грандіозна реконструкція. Проект існує на папері і коштує 5 мільярдів гривень. Київські очільники гроші проситимуть в уряду, бо місто такої суми не має. А поки відновлюватимуть старезний колектор, і на це потрібно не менше 2 місяців. Поки зведуть нову станцію, потрібно 3-4 роки. Чи протримається каналізаційне господарство столиці, поки чиновники не візьмуться за його перебудову, питання дуже сумнівне.

За останні роки столиця бачила численні аварії. Провалля утворювалися на магістралях, у дворах, і вже тепер на самих станціях.

"У Києві приблизно 30% колекторів, які потребують негайної реконструкції", - каже голова правління Київводоканалу Валерій Ченчевий. Де прорве наступного разу, не відомо нікому.





На правах реклами