Найпопулярніші способи порівняно чесного відбирання грошей з банківських карт
У випадку, коли клієнт сам переказав гроші шахраям, банк не компенсує цю втрату. Єдиний вихід - заява в міліцію і очікування дива в затриманні злочинця.
Рівняни діляться смс-повідомленнями від автошахраїв
Схема 1 - очікування переказу грошей на карту.
Ви збираєте гроші на що-небудь або чекаєте переказ за покупку в інтернеті - ви вже під прицілом. Шахрай телефонує на мобільний і каже, що готовий переказати гроші на карту. Але гроші переказуватимуть з поточного рахунку фірми і зробити це потрібно терміново, бо завтра буде пізно, так як директор фірми поїде у відпустку / кінець місяця / бухгалтер не зможе зробити платіж. Після цього в телефонному режимі клієнта «підводять» до банкомата і допомагають власноруч віддати свої заощадження.
Важливо пам'ятати: для переказу грошей на карту потрібно тільки номер карти. Все.
Якщо вам телефонують з проханням підійти до банкомата і зробити якісь дії, продиктувати паролі в SMS або назвати три цифри на звороті картки - це шахраї.
І як би впевнено вас не переконували, що це необхідно для отримання грошей, що це служба безпеки банку або бухгалтерія вимагає підтвердження рахунка - кладіть слухавку. Це збереже кошти на вашій картці.
У міграційній службі Рівненщини новий лохотрон: розслідування
Схема 2 - виграш чого-небудь (найчастіше авто) і оплата податків.
«Щасливчики» отримують радісну звістку і переходять на сайт, який вказаний в SMS (наприклад, http://www.avto-mir.biz.ua/), бачать свій номер мобільного серед «переможців» і біжать до терміналу банку, щоб сплатити податок (1% від вартості), після оплати якого вони можуть забрати авто або його грошовий еквівалент.
Ще раз - оплатити податок. На банківську карту фізичної особи. Власними руками.
"Автомобільні" шахраї вже на Рівненщині
Після того, як «майбутній власник Шевроле Круз» не тільки потрапляє на 1% (який він сам переказує невідомо куди), банківську картку повністю очищають, отримавши доступ до неї за допомогою маніпуляцій «операторів». Найчастіше клієнт тут же по телефону диктує отримані від банку SMS-паролі і залишається без усіх наявних на карті грошей.
Важливо пам'ятати: ніхто за весь цей час не отримав авто, всі, хто йшов "платити податки" за раптовий щедрий подарунок, завжди залишалися без грошей.
Схема 3 - "Мамо, я потрапив у біду, терміново потрібні гроші"
Раптовий дзвінок, найчастіше вночі, паніка в голосі, тривожна історія про нащадка, який потрапив у біду - і стурбований батько біжить до найближчого терміналу або банкомата, під диктовку натискаючи кнопки і передаючи всі свої заощадження шахраям.
Важливо пам'ятати: ця схема живе і процвітає роками, тому що завжди знаходяться довірливі і непідковані у фінансовій грамотності люди. Розкажіть про це своїм батькам, бабусям і дідусям. Телефонуйте їм періодично і не змушуйте хвилюватися.
Схема 4 - Дзвінок з "банку" під вагомим приводом
Важливо пам'ятати: банк при дзвінку ніколи не питає персональні дані клієнта. Якщо вам телефонують і просять назвати SMS-пароль, cvv-код або будь-які інші дані, знайте - у вас збираються вкрасти гроші.
Основні прийоми, на які продовжують вестися довірливі клієнти:
1.Підвищення кредитного ліміту.
Невідомий представляється співробітником банку і пропонує продовжити дію кредитної карти або підвищити кредитний ліміт. Отримавши згоду, повідомляє, що для здійснення необхідної операції йому потрібні номер картки, термін її дії та CVV-код. Повідомивши ці реквізити, людина отримує SMS-повідомлення з паролем доступу, який, не замислюючись, диктує шахраю. Через кілька хвилин на мобільний приходить SMS з банку, проте цього разу - про зняття з грошей з рахунку.
Рівненська поліція радить, як вберегтись від інтернет-шахраїв
2.Блокування картки через військові дії на сході або під приводом нібито її зламу.
Невідомий представляється співробітником банку і повідомляє, що у зв'язку з військовими діями на сході потрібно оновити / підтвердити дані, інакше карта буде заблокована. Далі все йде за відпрацьованим сценарієм. Переляканий клієнт видає персональну інформацію, включаючи секретні паролі з SMS, і в результаті залишається з "порожніми кишенями".
3.Помилкове поповнення мобільного телефону.
Клієнт банку отримує SMS про поповнення рахунку мобільного телефона від невідомого. Через деякий час йому телефонує дівчина і повідомляє, що помилково поповнила його рахунок. Дівчина підказує, які кнопки треба натиснути на мобільному телефоні, щоб повернути їй гроші, що довірливий клієнт і робить. Через деякий час мобільний телефон власника виявляється заблокованим, а через систему інтернет-банкінгу з його картки знято кошти.
Ці та багато інших вивертів працюють за однією простою схемою - переконати клієнта в необхідності самостійно здійснити низку дій і добровільно розлучитися зі своїми грошима. Для того, щоб не залишитися без копійки, завжди пам'ятайте одне головне правило - нікому і ніколи не передавайте свої персональні дані, як би переконливо не звучав співрозмовник. Банк ніколи не запитує ваші дані, це роблять тільки шахраї.
Обов'язкові запобіжні заходи:
Зберігайте ПІН-код, логін і пароль від інтернет-банкінгу в недоступному для сторонніх людей місці і нікому їх не називайте.
Ніколи не записуйте ПІН-код на пластиковій картці.
Ніколи не надавайте інформацію про свої карти третім особам, навіть якщо вони звертаються до вас нібито від імені банку.
Будьте пильні, якщо вам приходять SMS невідомого авторства з проханням відправити отриманий код або дивний набір команд на інший номер - це шахрайство.
При оплаті покупок в Інтернеті будьте обережні і не повідомляйте персональні дані. Якщо ви часто здійснюєте покупки в Інтернеті, відкрийте спеціальну Інтернет-карту з обмеженим лімітом.
Не публікуйте в Інтернеті номер карти разом з номером свого фінансового телефону (це номер, який прив'язаний до карти і на який приходять всі паролі). Шахраям не складає труднощів робити дублікати телефонних номерів, які не прив'язані до контракту.
При будь-яких підозрілих операціях телефонуйте в банк і блокуйте свою карту.
За інформацією http://zabeba.li
Нова система екстреної медичної допомоги діятиме з 1 січня 2025 року
З наступного року українці отримають швидшу та якіснішу екстрену медичну допомогу. Реформа екстреної медичної допомоги спрямована на те, щоб кожен пацієнт отримав необхідну медичну допомогу вчасно та в повному обсязі.
переглядів: 12
Пакування, що продає: як створити враження з першого погляду
Дізнайтеся, як створити пакування, яке зачепить споживача з першого погляду та стимулюватиме продажі. ✍️️ Важливі поради та інсайти
переглядів: 94
Без зв'язку та електрики: як викликати екстрену допомогу під час відключень
Бувають моменти, коли зв'язок може врятувати життя вам чи вашим близьким.
переглядів: 691
Встигніть до 1 грудня: як подати документи на житлову субсидію у 2024 році
Для отримання житлової субсидії з 1 жовтня заяву і документи на її призначення потрібно подати до 1 грудня.
переглядів: 265
6 500 грн на кожну дитину: як отримати грошову допомогу в межах програми "Тепла зима"
В межах впровадження комплексного пакету «Зимової підтримки» для українських родин Міністерство соціальної політики запроваджує нову виплату “Тепла зима”.
переглядів: 314