Чи буде в Україні техогляд авто по-європейськи?
Нові правила для автобусів і вантажівок
Обов’язковий техогляд легкових автівок в Україні було скасовано 2011 року через повсюдну корупцію у цій сфері. Наразі технічний контроль проходять лише авто, які використовуються для комерційного перевезення пасажирів або вантажів, вантажівки і причепи до них, автобуси, таксі і спецтранспорт, що перевозить небезпечні вантажі.
Періодичність перевірки залежить від типу авто: комерційні легковики і вантажівки до 3,5 тонн проходять техогляд що два роки, вантажівки понад 3,5 тонн і таксі – щороку, автобуси і спецтранспорт для перевезення небезпечних вантажів – двічі на рік. Техогляд здійснюють акредитовані МВС центри, і з 2017 року увесь процес фіксується на фото та відео.
За результатами перевірки водій отримує паперовий протокол, а з 1 травня цього року – також самоклейну мітку радіочастотної ідентифікації. Мітка наклеюється зсередини вітрового скла у правому верхньому куті.
За словами прес-служби Міністерства внутрішніх справ, запровадження мітки знизить ризик фальсифікації протоколів техогляду і дозволить створити електронний реєстр транспортних засобів, які пройшли сертифікований техогляд. Планується, що доступ до цієї бази зможуть отримати всі громадяни. На думку експертів, це буде великим кроком до прозорого ринку вживаних авто, оскільки покупці зможуть самі перевірити технічні характеристики у базі даних.
«Буде простіше гарантувати реальність протоколу. Створюється єдиний реєстр. Цю радіопозначку підробити набагато складніше, ніж просто папір А4. В теорії працівники поліції зможуть за умови наявності технічних пристосувань зчитувати всю інформацію», – зазначає автоюрист Денис Конюшко.
Крім того, наявність радіочастотної мітки на авто спростить контроль дорожнього руху. Щоб перевірити допуск транспортного засобу на дорогу, не потрібно буде зупиняти автомобіль. Інформацію із мітки можна буде зчитувати за допомогою спеціального технічного обладнання на відстані. Щоправда, чи готові до цього вже патрульні, МВС не повідомляє.
Зміни у правилах поки що не зачеплять тих водіїв, які отримали бланк протоколу до 1 травня. Вони зможуть користуватися старим документом до закінчення терміну його дії.
Водночас, за чинним законодавством, не підлягають обов’язковому технічному контролю приватні легкові автомобілі, мотоцикли, мопеди, мотоколяски тощо, легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонни із строком експлуатації до двох років, а також машини АПК.
Техогляд, як у Європі
Згідно з Угодою про асоціацію з ЄС, Україна повинна запровадити європейські директиви у сфері безпечності дорожнього руху. Тож у травні Міністерство інфраструктури представило до публічного обговорення проект змін у сфері безпеки експлуатації автотранспорту відповідно до вимог Угоди. Текст документу опублікований на сайті відомства (mtu.gov.ua).
Це вже другий законопроект, який пропонує уряд. Перший – №7386 – був внесений до парламенту ще 2017 року, однак так і не розглядався Верховною Радою.
Нинішній проект Мінінфраструктури передбачає періодичний технічний контроль приватних автівок, відповідно до європейських стандартів, з 2022 року.
Зокрема, після першої реєстрації авто технічний огляд повинен проводитись через 4 роки, а далі – що два роки. А комерційні авто і таксі повинні проходити техогляд щороку.
Контроль за своєчасним проходженням техогляду покладається на Національну поліцію. З 1 січня 2022 року вона буде штрафувати порушників. Штрафи у свою чергу збільшуються з 20 до 100 неоподаткованих мінімумів (з 340 до 1700 грн).
Крім того, відомство пропонує передати право техоглядів незалежним приватним компаніям. Зокрема, законопроект забороняє сертифікувати СТО, які ремонтують чи технічно обслуговують автомобілі.
На думку юристів, це позитивне нововведення, однак навіть за цим умов може залишитись простір для корупції.
«З одного боку акредитація – це добре, бо людина отримає якісну послугу, а якщо ні, то за це відповідатимуть. З іншого – це черговий корупційний фактор, бо акредитацію треба отримати через інстанцію, а вона може видати цей дозвіл через хабар», – вважає автоюрист Євген Пронін.
Щодо комерційних авто, то законопроект зобов’язує їх встановити пристрої для обмеження швидкості руху. На міжнародних маршрутах – з 1 липня 2019 року, на внутрішніх – з 1 січня 2020 року. Також комерційні транспортні засоби повинні бути обладнані цифровими тахографами – приладами, що фіксують дотримання нормативів водіння, графіка роботи та відпочинку водіїв. Такі зміни покликані покращити умови праці водіїв, а отже, підвищити безпеку руху.
У відомстві наголошують, що зміни в законодавстві знизять аварійність на дорогах і підвищать якість пасажирських та вантажних перевезень. Експерти тим часом позитивно оцінюють ідею переходу на європейські стандарти, однак до ініціативи міністерства ставляться з осторогою.
Як пофарбувати яйця до Пасхи: 6 цікавих способів, про які ви не чули
Пофарбувати яйця перед Великоднем це улюблена справа багатьох, але не всім відомі нестандартні способи, як це зробити.
переглядів: 254
Лікування атрофії зорового нерва: як стовбурові клітини допомагають покращити зір
Атрофія зорового нерва (АЗН) є однією з найнебезпечніших причин погіршення та втрати зору. Це можливий наслідок багатьох офтальмологічних захворювань, що призводять до пошкодження нерва та порушення проведення імпульсів від сітківки до мозку. В останні роки для лікування захворювання в розвинених країнах все частіше застосовують стволові клітини (СК). Якщо ви хочете скористатися цією методикою, щоб поліпшити зір, можете записатися до лікаря або уточнити вартість лікування атрофії зорового нерва на сайті Booking Health.
переглядів: 199
Які зараз черги на польському кордоні
Прикордонники повідомили інформацію про стан черг на польському кордоні станом на ранок, 19 квітня.
переглядів: 237
Рівнянам перерахують субсидії автоматично: кому все ж доведеться звертатися
З 1 травня по 30 вересня в Україні настає неопалювальний період, протягом якого будуть розраховані житлові субсидії.
переглядів: 303
Автобазари України: перспективи сьогодення
Автомобільний ринок в Україні проходить через цікавий період розвитку, враховуючи збільшення попиту на автомобілі та зміну споживацьких переваг. Від нових авто до машин з пробігом, від електричних моделей до класичних бензинових та дизельних моделей — український автомобільний базар, зокрема, автобазар у Рівному, пропонує широкий вибір для всіх категорій покупців.
переглядів: 230