Ми у Facebook
19.02.2024, 14:47

Заміна оливи та оливного фільтра

Через забруднення продуктами зносу моторна олива втрачає свої властивості, погано змащує деталі, що зрештою призводить до їх виходу з ладу. Крім того, відпрацьоване мастило не здатне ефективно відводити тепло від гарячих вузлів і механізмів. Перегрів стає причиною задирання поршневих кілець, пригорання поршнів, викривлення голівки блоку циліндрів. До забруднень також схильний масляний фільтр, який поступово забивається частинками зносу та сажею. Це зменшує тиск оливи в мастильній системі, знижує продуктивність помпи та призводить до пошкодження двигуна через недостатнє змащення. Тому регулярна заміна оливи та фільтрувального компонента вкрай важливі для нормальної роботи та довговічності силового агрегату авто.

Як часто міняти компоненти


Періодичність заміни залежить від таких факторів:

1. Рекомендації автовиробника. Зазвичай в інструкції з експлуатації вказано пробіг, після досягнення якого слід міняти компонент. Для більшості легкових авто це 5–15 тис. км.
2. Тип оливи. Синтетичні рідини стабільніші та менш схильні до окислення, тому їх можна міняти раз на 10–15 тис. км.
3. Умови експлуатації. У разі їзди в умовах підвищеної запиленості, з частими поїздками на короткі відстані, за високих навантажень мастило забруднюється швидше та потребує частішої заміни.

На старих машинах із великим пробігом рідину міняють частіше через підвищений знос. Орієнтир — темний відтінок мастила та критичне падіння тиску, яке свідчить про несправність фільтра.

Порядок проведення робіт


Процес передбачає такі основні етапи:

1. Підготовка авто. Необхідно прогріти мотор до робочої температури та підняти машину домкратом, щоб забезпечити вільний доступ до масляного піддона.
2. Злив відпрацьованої рідини. За допомогою спеціального ключа відвертається пробка маслоналивної горловини, потім пробка зливного отвору в піддоні картера. Тепле мастило повністю зливається в підготовлену ємність.
3. Заміна фільтра. Старий пристрій відкручується спеціальним ключем і витягується з корпусу. На його місце встановлюється новий, який затягується до щільної посадки.
4. Заливка свіжої рідини. Через горловину заливається необхідний об'єм чистого моторного мастила рекомендованої марки та в'язкості.
5. Пуск і прогрівання ДВЗ. Мотор необхідно запустити та дати йому попрацювати кілька хвилин на холостих обертах для циркуляції оливи в системі.
6. Після заміни мастила обов'язково перевірити його рівень за масловимірювальним щупом і за необхідності долити.

Злитий відпрацьований компонент здають у пункти приймання для подальшої утилізації. У жодному разі не можна виливати його на землю або в каналізацію. Під час заміни елементів мастильної системи двигуна важливо використовувати якісні витратні матеріали та дотримуватися правил техніки безпеки.

На правах реклами





На правах реклами