Власник “УкрТехноФосу” Юрій Супрунюк вирощує кілограмові помідори
потім виробництво
— Як виникла ідея створити компанію з виробництва мінеральних добрив?
— З партнерами ще в 1995 році планували розробляти родовища зернистих фосфоритів у Здолбунівському та Острозькому районах. Там мали добувати сировину для виробництва високоякісних фосфорних добрив. Утім, цей проект так і не реалізували. Тому в 2000 році з трьома партнерами заснували компанію “УкрТехноФос”. Через рік я викупив частки компаньйонів і став одноосібним власником. Спочатку компанія займалася лише торгівлею мінеральними добривами, які купували в Росії та Україні. Потім на перше місце вийшло виробництво.
— У чому полягала найбільша складність?
— Скажу, що було цікаво. Адже ми всі до цього не робили бізнес на мінеральних добривах.
— Чим нині може похвалитися “УкрТехноФос”?
— З 2006 року компанія займає перші місця за багатьма показниками у галузі виробництва добрив. Для прикладу, в 2007-му виробили найбільше тукосумішей в Україні. Щорічно нарощуємо продажі. У компанії чимало відзнак — як галузевих державних, так і міжнародних.
Зокрема, цього року компанію прийняли у Міжнародну асоціацію виробників мінеральних добрив. Для нас це престижно, адже з України таких компаній лише кілька.
— Два роки тому відкрили представництво в Берліні. Це експансія в Європу?
— Так, це експансія в Євросоюз. Через нього просуваємо власну продукцію в європейські країни. Представництво тісно співпрацює з посольством України в Німеччині, яке допомагає шукати партнерів і потенційних покупців продукції.
“Керівники підрозділів – єдина сім’я”
— Яка продукція “УкрТехноФосу” користується попитом в Європі?
— Ми починали експортувати ріпак для виробництва олії та біопалива. Зараз постачаємо льон, горох, просо та кукурудзу. Думаю, що в подальшому будемо нарощувати обсяги та шукати нові види продукції.
— Що, на ваш погляд, сприяло успіху?
— Знайти нішу, продукт, послугу, яка потрібна ринку, — велика справа. Успіх багато в чому залежить від менеджерів. Якщо починаємо новий проект і не можемо знайти професійного виконавця, на певний час його відкладаємо. Я не хочу повторювати слова диктатора, але хороші кадри вирішують багато. З такими людьми приємно працювати. Топ-менеджери, керівники підрозділів — це єдина сім’я. За таких умов на роботу хочеться іти. Коли ти її сприймаєш як панщину, це відчуває й керівник.
— У компанії — своя корпоративна культура. У приймальні висить збірка певних правил. Ви особисто їх розробляли?
— Корпоративна культура створена на основі мого бачення діяльності колективу і продовжує формуватися. Ці правила розроблені топ-менеджерами компанії після багатьох бізнес-тренінгів і запозичення досвіду успішних компаній.
“Проблеми слід вирішувати,
а не бідкатися”
— На Рівненщині працює потужний виробник добрив — “Рівнеазот”. Відчуваєте конкуренцію?
— У певному сенсі ми конкуренти, але більше партнери. Бо сировину, яку використовуємо у власному виробництві, купуємо на “Рівнеазоті”. Маємо хороші стосунки з керівництвом заводу. В “УкрТехноФосі” працюють декілька вихідців з хімічного гіганта.
— Хто найбільші споживачі вашої продукції?
— Найбільші споживачі на українському ринку — великі агрохолдинги, середні компанії, фермерські та сімейні господарства. Маємо можливості забезпечувати всі категорії споживачів. В Україні 14 філій працюють як дистриб’юторська мережа з великими та середніми підприємствами. Нещодавно у Рівненському районі відкрили невеликий агромаркет, де продаж здійснюється дрібними партіями. Цей магазин став пілотним проектом, який покаже, як розвивати мережу агромаркетів в майбутньому.
— Як компанія переживає кризу?
— Ми її не очікували. Думали, що на аграрний сектор вона матиме менший вплив, ніж у будівництві чи фінансовій сфері. Так і відбулося: менш різко, але болісно. Я відразу налаштовував колектив, що проблеми слід вирішувати, а не бідкатися. З вересня 2008 року, коли розпочалася криза, щомісяця розробляємо план діяльності у складних фінансових умовах. Впевнений, що нам багато вдається: колектив збережений, бо хоч на трьох виробничих підрозділах у Рівненській, Вінницькій і Дніпропетровській областях трохи зменшили рівень оплати праці, але нікого не звільнили. Навпаки, під час кризи відкрили кілька регіональних філій, зокрема, львівську та тернопільську.
— У китайській мові криза позначається двома символами: один ієрогліф означає небезпеку, а інший — можливість. Який варіант вам більше імпонує?
— Мені вдається переконувати топ-менеджерів ставитися до кризи як до очищення та подальших можливостей. Із середини 2010 року розпочнеться стрімкий ріст. Ми до того часу не просто вистоїмо, а займемо такі позиції, щоб краще себе почувати в найближчі роки.
Прагне мати сучасний завод
— Яким вважаєте себе керівником?
— Вимогливим, але справедливим. Іноді буваю жорстким. Проте, на людей — чи це топ-менеджер, чи працівник середньої ланки — не маю права сказати нелюдське слово чи образити. Ціную кожного. Найгірше для мене, коли людина звільняється. Особливо, якщо сам приймав на роботу.
— У чому секрет управління людьми?
— У мене немає улюбленців. Ціную лише професіоналізм і відданість корпоративним правилам. Пишаюся, що в компанії відсутні підлабузництво та чвари.
— Яким бачите подальший розвиток компанії?
— Щорічно затверджуємо план діяльності на наступний рік. Також існують стратегічні плани на три-п’ять років. Втілювати їх на сто відсотків вдавалося до кризи, яка все відтермінувала. Плануємо створити мережу сервісно-логістичних центрів, що надаватимуть консультаційну та практичну допомогу аграріям. Зокрема, лабораторії робитимуть аналіз ґрунту, щоб чітко знати, які добрива та в яких обсягах слід вносити. За бажанням клієнта, наша техніка виконає всі польові роботи. Такі центри бачили у Чехії та США. Другий напрямок — плануємо збудувати в Україні хімічний завод, який випускатиме добрива за новітніми технологіями. Його потужність у два-три рази перевищуватиме можливості вітчизняних хімічних підприємств з виробництва міндобрив. Такі технології побачили на заводі нашого американського партнера — корпорації Simplot. Після повної екскурсії підприємством у місті Покателло майже не помітили працівників. Коли запитали, скільки людей працює на заводі, відповідь здивувала — 117. Для порівняння, на аналогічних підприємствах в Україні працює від чотирьох до п’яти тисяч працівників.
— Плануєте купити старий завод, щоб потім модернізувати?
— Так, а потім встановимо обладнання іспанської компанії INCRO, яка виробляє його для хімічних підприємств.
Вбив вовка – став королем полювання
— Чому вирішили стати мисливцем?
— Цей сезон — для мене лише другий. Ще раніше хотів мати хороший контакт з природою, але не суто відстрілювати дичину. На перше місце ставлю враження від природи, лісу та спілкування з тваринами. Через урбанізацію мене все більше тягне відпочити на природі.
— Чи допомогло полювання наводити ділові стосунки?
— Не особливо. Наша компанія не сприймає у стосунках вигоду, наприклад, вирішення справ у судах, прокуратурі чи міліції. Мене це також не цікавить. З людьми, які відразу пропонують послуги в таких структурах, неприємно спілкуватися. Проблеми намагаюся не створювати. Якщо й виникають, вирішую з юристами, а не за чаркою під час обговорення, хто як вистрелив чи який звір на тебе вийшов.
— Найбільший трофей?
— Нещодавно застрелив вовка, який вважається найпочеснішим трофеєм серед мисливців. Мене поздоровляли цілий тиждень: хто тільки не телефонував. Майже всі ділові зустрічі розпочиналися не зі справи, а з розмов про вовка... Коли звір вийшов на мене, то я не відразу зрозумів, що це вовк. Багато хто плутає його з собакою, але мене вразив оскал. Приємно, коли тебе називають королем полювання. Ще вразило, що цей вовк якраз поснідав козою. Застрелити його почесно, бо за рік звір з’їдає до 60 кіз — скільки тварин врятував одним пострілом.
— Як ще відпочиваєте від роботи?
— Люблю займатися домашнім господарством — косити газон і годувати риб у ставку на подвір’ї. Також подобається вирощувати помідори. Кілька років тому з Німеччини завіз насіння, яке дає гігантські плоди — помідор виростає до кілограма. Водночас з сім’єю — з дружиною та двома синами — подорожуємо на автомобілі Західною Україною. Інколи виїжджаємо за кордон, але це рідко.
— В якій країні найбільше сподобалося? Чому?
— Найчастіше буваю в Німеччині, в якій багато вивчив — інфраструктуру, устрій життя. Вона найбільше мені подобається. Про інші країни цього сказати не можу. В українців неправильне уявлення про німців. Думаю, на це вплинули пропагандистські фільми про Другу світову війну. Насправді вони привітні. Також сподобалася Швейцарія — у цій країні село від міста неможливо відрізнити. Там ніколи не знали війни, тому більше будували, ніж руйнували. У Швейцарії бруківку, якій кілька сотень років, ніхто не чіпає. В Україні нова влада все руйнує до основи. От за це боляче. Ми заслуговуємо на краще життя.
Жіночі секрети: найдієвіші методи боротьби із целюлітом
Целюліт - ненависне явище, яке знайоме більшості жінок. Причинами його появи найчастіше стають гормональні перебудови (вагітність, менопауза), малорухливий спосіб життя, неправильне харчування.
переглядів: 155
Віра в краще та нові рішення: астропрогноз на суботу
Дізнайтеся, що вам підготували зорі на 20 квітня.
переглядів: 276
20 квітня: свята, іменинники, заборони та прикмети
Сьогодні у світі відзначають День вдячності волонтерам.
переглядів: 275
Як пофарбувати яйця до Пасхи: 6 цікавих способів, про які ви не чули
Пофарбувати яйця перед Великоднем це улюблена справа багатьох, але не всім відомі нестандартні способи, як це зробити.
переглядів: 412
Лікування атрофії зорового нерва: як стовбурові клітини допомагають покращити зір
Атрофія зорового нерва (АЗН) є однією з найнебезпечніших причин погіршення та втрати зору. Це можливий наслідок багатьох офтальмологічних захворювань, що призводять до пошкодження нерва та порушення проведення імпульсів від сітківки до мозку. В останні роки для лікування захворювання в розвинених країнах все частіше застосовують стволові клітини (СК). Якщо ви хочете скористатися цією методикою, щоб поліпшити зір, можете записатися до лікаря або уточнити вартість лікування атрофії зорового нерва на сайті Booking Health.
переглядів: 324