Ми у Facebook
23.03.2013, 13:23

Олексій Виноградов, віце-президент МіМ Київ: "Навіть Стів Джобс дуже часто робив управлінські помилки" [+ІНТЕРВ'Ю]

Кандидат економічних наук, віце-президент МіМ Київ Олексій Виноградов вчитиме рівненських керівник та менеджерів стратегічному маркетинговому плануванню. Напередодні портал OGO.ua поспілкувався з Олексієм щодо того, хто, як і навіщо має займатися маркетингом у компанії.
- Скажіть, будь ласка, який у вас досвід в сфері стратегічного маркетингового планування?
- Я працюю з проектами із маркетингового планування понад 10 років. В різний час я працював з такими компаніями як Форнетті Україна, група компаній Континіум ("Західна Молочна Група" (ТМ "Гурманіка", "Комо"), "West Oil Group" (ТМ "WOG")), ПО Моліс, група компаній «Алло», Arber Group тощо. Сьогодні я є партнером компанії Advanter Group, яка на сьогодні є лідером українського ринку послуг із маркетингового консалтингу.

- Чому план стратегічного маркетингу так важливий для сучасних підприємств?
- На жаль, сьогодні більшість маркетингових рішень приймається ситуативно, як реакція на зміни в найближчому оточенні компанії, а також на поточні дії конкурентів. Таким чином, управління відбувається за принципом постійного прийняття ситуативних тактичних рішень. Поточні справи дуже часто не дають особам, що приймають рішення, можливості подивитись на ринок, місце компанії на ньому, перспективи зростання тощо. Тому я вважаю дуже важливим звертати увагу всіх менеджерів, причетних до управління ринковою поведінкою компанії, на питання формування маркетингової стратегії.

- Маркетинговою стратегією повинен перейматись лише керівник та власник підприємства? Чи потрібні знання стратегічного маркетингу кожному працівнику підприємства?
- В першу чергу це питання ключових осіб компанії. Тих, від кого залежать управлінські рішення, пов’язані з ринковою діяльністю, обранням джерел формування грошового потоку. Проте, маркетингова ідеологія має бути в основі майже всіх управлінських рішень. Отже загальні моменти, пов’язані з спрямуванням бізнесу на потреби обраних сегментів споживачів, мають розуміти всі менеджери. Проте деталі управління ринковою діяльністю – це питання тих, хто безпосередньо відповідає за ринкову поведінку компанії.



- А така стратегія важлива лише для великих підприємств, чи середні та дрібні компанії також повинні мати бачення стратегії маркетингу?
- Будь-який бізнес має бути побудований на основі маркетингової стратегії. Розмір бізнесу буде впливати лише на деталізацію окремих питань. Маркетинговий підхід до прийняття управлінських рішень має домінувати і в корпораціях з багатомільйонними обсягами продажів, і в приватних підприємствах.

- Які знання та вміння потрібні, щоб реалізувати готову маркетингову стратегію?
- Необхідно розуміння взаємозв’язків ключових управлінських функцій: маркетингу, управління фінансами та управління людьми, які впроваджують управлінські рішення. Успіх маркетингової стратегії залежить не тільки від гарної ідеї, але й від спроможності її реалізувати в умовах конкретного ринку й конкретних наявних ресурсів.

- Чи можна помилитись в реалізації маркетингової стратегії?
- Помилитись, звичайно, можливо. Змінюється середовище, попит, споживацькі переваги. Часто рішення приймаються в умовах нестачі інформації. Проте якщо постійно боятись помилок, ви ніколи не створите проривного продукту чи послуги. Стів Джобс дуже часто робив управлінські помилки, переоцінюючи попит чи перспективи тих чи інших продуктів. Проте декілька його ідей спрацювали й стали хрестоматійними прикладами успішного маркетингу. Отже не треба боятись помилок. Хоча це не означає, що ставлення до маркетингової стратегії може бути як до іграшки. Не можна забувати, що впровадження маркетингової стратегії може коштувати «життя» бізнесу. Отже її розробка пильної уваги перших осіб компанії.

- Для реалізації маркетингового плану потрібні якісь додаткові навички чи освіта?
- Для того, щоб розробити успішну маркетингову стратегію необхідні три складові: управлінська інтуїція, знання ринку та логіка прийняття стратегічних управлінських рішень. Саме для останнього дуже корисною є спеціалізована управлінська освіта з маркетингу. Саме задачу побудови логіки підходу до розробки маркетингової стратегії ми вирішуємо в МІМ-Київ в рамках програми PMD «Маркетинг».



- Наскільки актуальний стратегічний маркетинг в регіонах? Можливо в нашій області компаніям достатньо перейматись лише питаннями асортименту, ціни та реклами. Чи може правильна стратегія маркетингу значно покращити ефективність компаній рівненської області?
- А ціни, асортимент та реклама – вони залежатимуть від чого? Так чи інакше всі аспекти ринкової діяльності мають бути пов’язані між собою, мають складати єдину систему. Отже я не бачу різниці – є компанія регіональною, чи національною, великою чи малою. Я впевнений, що всі управлінські рішення мають базуватись саме на стратегічному маркетинговому підході.

- Ви віце-президент бізнес-школи МІМ-Київ. В курсі навчання маркетологів стратегічний маркетинг вивчають протягом десятків годин. Чи зможуть відвідувачі вашої лекції за три години взяти для себе практичні речі та використати їх на своїх підприємствах?
- Звичайно, я не намагатимусь передати за три години весь зміст нашої програми. Проте оберу декілька ключових проблемних зон, які примусять учасників замислитись над конкретним зв’язком між їхніми маркетинговими рішеннями та прибутковістю їхнього бізнесу.

- Можете навести приклад з власної практики, коли правильна побудова стратегічного маркетингового плану принесла компанії значні успіхи?
- Багато таких прикладів я наведу під час нашої зустрічі. Отже, радий буду бачити вас 1 квітня в готелі "Мир".

Олексій Виноградов прибуде до Рівного на запрошення рівненського маркетолога Павла Алексєвича, який теж навчається у "МіМ Київ".

Детальніше про зустріч - http://vk.com/turbopraktyk та https://www.facebook.com/events/320534278068688/





На правах реклами