Ми у Facebook
13.05.2013, 08:05

Україна може втратити унікальну туристичну родзинку - вузькоколійку на Рівненщині

На Рівненщині залізничники планують закрити 118-річну вузькоколійку.
Під загрозою зникнення опинилася діюча вузькоколійна залізниця, яка пов'язує поліські села в північних районах Рівненщини.

Жителі області стурбовані намірами «Укрзалізниці» закрити старовинну вузькоколійку.

Як повідомляє медіа-портал VIDIA, знищення поїзда-«зозулі», як його називають через мелодійного гудка, призведе до ізоляції північних сіл від основних транспортних магістралей регіону.

Допомогти Рівненському Поліссю зберегти раритет - найдовшу в Європі вузькоколійку - взялися українські документалісти, німецькі туристи й українська діаспора з Німеччини, пише «Радіо Свобода».

«Укрзалізниця» поставила питання не про ремонт, а про закриття 118-літньої «зозулі». Адже на вузькоколійку, якою користуються в основному пільговики, пенсіонери і школярі, щомісяця йде 180 тисяч гривень з державного бюджету, повідомив заступник голови Володимирецької районної адміністрації Петро Вакуліч.

Водночас за порятунок волинської «зозулі» взялися німці.

Берлінська група захисту прав людини ініціювала в Німеччині, в українському кіноклубі, показ фільму Олександра Балабана та Олександри Хребтової «2003 кілометри від Ейфелевої вежі».

У ньому розповідається про життя поліського села Острівське. Стрічка викликала у німців культурний шок, констатує ініціатор показу Олександра Бінерт. Правозахисницю дивує, що на поїзди «Хюндай» виділені сотні мільйонів доларів, а існування «зозулі» досі під питанням.

«Українська влада, на жаль, досить часто сама створює проблеми, хоча їх можна було б просто вирішити, - зазначила вона. - Є просто чудові місця, і їх потрібно підтримати ».

Власники спеціального туристичного агентства Bahnagentur Sch & Neberg Мартін Копечке і Петер Коллер, вже почали займатися майбутнім «зозулі» з трьох причин. По-перше, до її спорудження в кінці позаминулого століття були причетні німці. По-друге, цей поїзд курсує через розкішні озерно-лісові масиви. Але найголовніше - вузькоколійка допомагає багатьом селянам на півночі Зарічненського району тримати зв'язок із зовнішнім світом.

Нещодавно обласна влада ще раз вмовила керівників «Укрзалізниці» не закривати «зозулю» до кінця 2013 року, розповідає Петро Вакуліч.

Він каже, що залізничники готові віддати «зозулю» у комунальну власність, але дотаційний місцевий бюджет поки не дозволяє цього зробити.

Інший варіант - шукати інвестора. Німецькі експерти пропонують владі та громадськості Рівненщини зв'язуватися з міжнародними партнерами в Польщі та Румунії, яким вже вдалося не лише врятувати подібні вузькоколійки, а й зробити їх частиною регіональної туристичної інфраструктури.

Berlin Group for Human Rights in Ukraine закликає об'єднаними зусиллями зупинити заплановане закриття вузькоколійки і створити реальний план перетворення «зозулі» в привабливий туристичний об'єкт, який зможе принести прибуток.

Зазначимо, сьогодні інформацію про вузькоколійку можна знайти в декількох путівниках по Україні на німецькій мові.

Джерело: www.bagnet.org





На правах реклами

купити смартфон Apple iPhone 15 Pro max у Львові, Україна


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ