"Думки вголос": рівненський депутат-залізничник Йосип Гаврищак [+Відео]
– Йосипе Володимировичу, у нинішній складній ситуації залізниця сприймається багатьма як один із небагатьох своєрідних острівців стабільності, як розгалужена система, яка, попри все, функціонує злагоджено і безперебійно. Хоча, зрозуміло, що кризові явища не можуть оминати і її. Як працюється нині очолюваному Вами підприємству?
– Наше підприємство існує і стабільно виконує свою роботу не один десяток років, але саме як ремонтне вагонне депо Здолбунів працює зовсім нещодавно. Близько трьох років тому було прийнято рішення Укрзалізниці про те, що експлуатаційна діяльність переходить до вагонного експлуатаційного депо Ковель, а ремонтна база залишається у нас, і таким чином утворилось таке підприємство, як ремонтне вагонне депо Здолбунів.
Зараз, коли на залізниці йде оптимізація, ведуться розмови про те, що ми повинні бути приєднані до такого більшого підприємства, як Державне підприємство Український державний центр залізничних рефрижераторних перевезень "Укррефтранс", яке знаходиться у Фастові Київської області. Правда, поки що це виражено тільки тим, що нам визначається чітке річне завдання на ремонт вагонів. У перший рік після запровадження змін нам була складена ремонтна програма, згідно тендеру, – 1100 вагонів на рік. На другий рік тендер вже не проводився, просто було чітко спущене завдання — 900 вагонів. Зрозуміло, що така кількість була розрахована на ту штатну чисельність, яка на сьогодні є на нашому підприємстві — а це 342 працівники. Це той норматив, де ми гарантовано повинні працювати, забезпечуючи і безпеку руху вагонів, і перевезення ними необхідних для держави народногосподарських вантажів. Нині ми цю програму виконуємо, але “Укррефтранс” пішов на зменшення: було 900 вагонів, а цього року — 300. Тож мені особисто довелося шукати додаткові ремонтні замовлення від приватних фірм. Зараз ми уклали відповідні умови, і це дало свій позитив. Якщо минулого року ми заробили підсобно-допоміжною діяльністю 1,5 млн гривень, то цьогоріч, за перші чотири місяці, – вже близько 3,5 млн грн. Якщо місячний фонд заробітної плати в нас становить 1,2 млн грн, то зрозуміло, що такий дохід — це серйозна добавка, і трудовий колектив це усвідомлює. Хоча зрозуміло, що нам все одно доводиться економити, є в нас і неповний робочий тиждень, який на залізниці, на жаль, поки існує, адже залізниця все одно бере гроші в кредит, щоб розраховуватись за основними напрямками діяльності, і в основному це своєчасна виплата заробітної плати.
ДИВИТИСЬ ВІДЕО
Хочу сказати, що в нас на підприємстві жодного разу не було такого, щоб ми своєчасно не виплатили заробітну плату. Визначені відповідні дні — авансовий день, і день кінцевого розрахунку по заробітній платі, і виплати здійснюються вчасно, саме так, як передбачено колективною угодою.
Позитив від додаткових замовлень, які ми залучаємо, ще й у тому, що власник налає нам для проведення ремонтів матеріали, яких ми потребуємо. Відповідно, це впливає на собівартість ремонту. Загалом цей напрямок роботи — надзвичайно важливий для нас у нинішніх умовах. І тому ми цією стежкою будемо йти й надалі. Зрозуміло, що доводиться чимало працювати з замовниками, аби вони були зацікавлені ремонтувати вагони саме в нас, а не їхали в інші депо, розташовані неподалік — Клепарів, Дрогобич, ту саму Шепетівку, яка зовсім поряд, але належить вже до іншої залізниці — Південно-Західної. Замовник повинен бачити, що йому дешевше розмістити замовлення саме в нас. До того ж, надзвичайно вигідним є географічне розташування станції Здолбунів, адже через неї йде основний вантажний потік, основний напрямок вантажних перевезень. Невипадково, що раніше, коли не було війни, ми працювали і з росіянами. Власник вагонів бачить: співпрацювати з нашим депо вигідніше, чим, наприклад, їхати в Коломию, від'їжджаючи в бік від основного маршруту. Менше зайвих відхилень — менший тариф, отже є сенс працювати саме з нами.
ДИВИТИСЬ ПОВНИЙ ВІДЕОЗАПИС РОЗМОВИ
Ми ремонтуємо платформи, які зараз дуже необхідні для держави, щоб своєчасно завантажувати військову техніку і переправляти в пункти призначення. Ми не одне десятиліття маємо тісну співпрацю з “Рівнеазотом”, ремонтуючи їхні вагони, особливо цистерни, мінераловози. На “Рівнеазоті” знають мене як керівника підприємства, знаємо, що ми підходимо до виконання замовлень вимогливо і якісно, тому співпраця наша є постійною.
А нещодавно домовився в Києві з керівництвом Департаменту вагонного господарства, щоб у літній період ми взяли участь у ремонті такого цінного рухомого складу, як зерновози. І ось вже два місяці маємо замовлення на ремонт зерновозів з Одеської залізниці.
Працювати над виконанням усіх цих завдань є кому — в нас є цілі трудові династії, які беруть початок із Здолбунівського залізничного професійного ліцею. Особисто я маю справу вже з третім-четвертим поколінням людей, яких ми вчимо, яких мотивуємо до роботи, стабільно виплачуючи заробітну плату, середній розмір якої за останні три місяці склав 3447 гривень. Залізничні традиції передаються у нас із покоління в покоління, відлагоджена система роботи з кадрами працює і дає свої результати.
ДИВИТИСЬ ВІДЕО
– Чув, що у ваших найближчих планах — встановлення на території підприємства сонячних батарей...
– Так, свого часу я визначив як один напрямків нашої роботи раціоналізаторсько-винахідницьку діяльність. Ми створили експериментальну бригаду, яка налічує 11 працівників, фахових спеціалістів 5-6 розрядів, здібних людей, які можуть читати креслення і виконувати раціоналізаторську роботу. За минулий рік економічний ефект від впровадження рацпропозицій на підприємстві склав 67 тисяч гривень.
Перше, що ми свого часу зробили, реагуючи на не зовсім якісну обмивку запчастин, яка мала місце раніше, – ми зробили три миючі машини. Сконструювали їх самі, і це дало позитивний результат. Львівська залізниця побачила, що нам можна доручати таку важливу роботу.
Щодо сонячних батарей, то це — логічне продовження економії паливно-енергетичних ресурсів, про яку ми постійно дбаємо на підприємстві. Цієї зими вона склала до 30%. Ми побачили, що є доцільність піти в цьому напрямку далі, побачили, що ми можемо це зробити, і я думаю, що використовуючи цей літній час, ми в стислі терміни вперше на львівській залізниці поставимо тепловий колектор. Є відповідні креслення, близько 50% монтажних робіт вже зроблено, тож я думаю, що ми виконаємо цю роботу досить оперативно.
ДИВИТИСЬ ВІДЕО
– Знаю, Йосипе Володимировичу, що Ви є єдиним залізничником серед депутатів Рівненської обласної ради...
– Доля розпорядилась так, що мені випала можливість працювати з покійним Георгієм Миколайовичем Кирпою. Дуже багато почерпнув від нього. Він довіряв нашому підприємству, не раз у нас бував, ми були визначені як одне з базових підприємств Укрзалізниці серед 52 депо. Продовженням нашої співпраці стало те, що я створив на Рівненщині місцеву організацію партії “Відродження”, був її першим головою, маю партійний квиток за номером 28. Був членом Політради партії. Розумію, що нині вона, можливо, не має високого рейтингу, але я як професійний залізничник звик іти прямою дорогою, від минулого досвіду не відмовляюсь, і партію свого часу обрав, яка об'єднує передусім саме залізничників. А партійні зв'язки і нині намагаюсь використовувати для розвитку підприємства.
Якщо ж говорити про напрямки депутатської діяльності, то це і благодійна допомога школам, дитячим садкам, релігійним громадам; допомога у зведенні мостів у с.Загороща та в с.Здовбиця. Ось недавно долучився до облаштування джерела на честь архістратига Божого Михаїла у Здовбиці.
Дуже багато роботи велося по дорогах. Загалом, ніколи не відходив від реальних справ, бо хто як не депутат має допомагати тому краю, в якому живе. Тому добиваюсь там, де можу, використовуючи доступні депутату важелі: ставити питання, не знімати їх з контролю, розглядати на комісії — а я є заступником голови постійної комісії обласної ради з економічних питань та комунальної власності.
У вирішенні проблем Здолбунова та Здолбунівського району постійно співпрацюю з міською і районною владою — був депутатом і Здолбунівської міської ради, і районної, нині відвідую їхні сесії, є членом колегії райдержадміністрації. Керівники міста і району знають, що в моїй особі вони завжди можуть розраховувати на підтримку і співпрацю у спільному вирішенні проблем громади Здолбунівщини — як, приміром, нещодавно ми разом вирішували проблемні питання щодо роботи підприємств лісового господарства.
ДИВИТИСЬ ВІДЕО
– Йосипе Володимировичу, проходячи територію ремонтного вагонного депо Здолбунів, помітив на території підприємства капличку...
– Знаєте, кожна людина іде до Бога своєю дорогою. Я родом зі Львівщини, з дитинства відвідую церкву, в нас по-іншому і бути не могло — такі традиції, таке виховання. У нашому краї є традиція в різних місцях встановлювати статуї Діви Марії. Спочатку і на території нашого підприємства ми встановили саме таку статую. А потім звернувся до працівників, і ми спільно вирішили, через пожертви, спрацювати таким чином, щоб статую накрити, встановивши на цьому місці капличку. До речі, наші працівники, які працювали на цьому будівництві, тепер освоїли нові навички і почали оздоблювати навколишні церкви! А нині приємно, що людина, опинившись на території нашого депо, має можливість зайти в капличку, перехреститись, подякувати Богу за все добро, схилити голову в молитві. Це дає той позитив, який потрібен всім нам. Адже я вважаю, що духовність для нас — це те єдине джерело, до якого ми повинні припадати, щоб збагачувати себе праведною вірою і навчати інших, скільки Бог дозволяє це робити.
До теми:
"Думки вголос": гість - громадський діяч Олександр Зайчук
"Думки вголос": гість - депутат Рівненської облради, головний лікар обласної дитячої лікарні Віталій Бойко
"Думки вголос": гість - депутат Рівненської облради Віктор Кривун
депутат Рівненської обласної ради, Йосип Гаврищак, Здолбунів, Укрзалізниця, залізниця
Популярні міфи про правильний сон, які можуть шкодити здоров’ю
Вчені розвінчали найнебезпечніші міфи про сон, які поширені в інтернеті та можуть завдати шкоди здоров’ю.
переглядів: 354
Мешканка Рівненщини пішла до війська доброволицею
До служби «Роксі» працювала в сільській раді на Сарненщині - головною бухгалтеркою, а потім секретаркою виконкому.
переглядів: 333
Для дітей та дорослих у Рівному започаткували майстер-класи
Майстер-класи відбуватимуться у Мистецькому цоколі Органного залу.
переглядів: 386
День ангела 2024: Як назвати дитину, що народилась у грудні
День ангела — це особлива дата, коли ми віддаємо шану святим, чиїми іменами названі наші близькі. Дні іменин у грудні дають прекрасну можливість привітати рідних і друзів або обрати ім'я для новонародженого маляти.
переглядів: 313
Гороскоп на 10 грудня: Рибам варто бути більш товариськими, а Дівам – звертати увагу на деталі
Астрологи підготували гороскоп на 10 грудня для кожного знака Зодіаку. У цей день варто бути обережними зі своїми бажаннями, адже вони можуть здійснитися найнесподіванішим чином. Особливо обережними варто бути представникам вогняних знаків, яким властива імпульсивність.
переглядів: 512