Олександр Ковальчук: Я – частина громади Рівного і готовий працювати на її розвиток [+Відео]
Під час одного з недавніх ток-шоу на телеканалі “Рівне 1” журналіст “ОГО” звернув увагу на конструктивні пропозиції щодо майбутнього Рівненського аеропорту, які прозвучали з уст Олександра Ковальчука — людини, досі не надто публічно відомої в інформаційному просторі Рівненщини. Ближче знайомство з ініціатором проекту “Рівненський аеропорт — наше європейське майбутнє” допомогло з'ясувати, що, попри свою непублічність, Олександр Ковальчук — людина доволі досвідчена і в бізнесі, і в громадській діяльності. Заступник директора з розвитку групи компаній “Кратос” – такою є його нинішня посада. А до того було 9 років навчання, роботи і бізнесу в США, досвід державної служби у столиці, постійна активна участь у робочій групі з питань інвестицій та економічного розвитку Рівненщини при облдержадміністрації, у групі розробників “Стратегії розвитку Рівненської області на період до 2020 року”, у роботі агенції “ІнвестІнРівне”... Тож логічно, що наша розмова з Олександром Володимировичем у програмі “Думки вголос” торкнулась не лише Рівненського аеропорту, а й його досвіду роботи в економіці та громадської позиції загалом.
– Пане Олександре, для початку розкажіть, будь ласка, про свою основну роботу — заступника директора групи компаній “Кратос”. Що саме входить у ваші обов'язки?
– Група компаній “Кратос” включає в себе декілька відомих на Рівненщині і не лише на Рівненщині компаній. Здебільшого це виробничі підприємства, про які можна розповідати довго і цікаво.
Почну з сільськогосподарського підприємства ім.Воловікова, яке розташоване у Гощанському районі. Воно займається надважливим напрямком діяльності — це сільське господарство: вирощування зернових і виробництво молока. Надважливим, адже всі ми знаємо, що Україна має величезний потенціал як аграрна країна. Сільгосппідприємство ім.Воловікова — це яскравий приклад успішної компанії в цій галузі. Зернові культури, які тут вирощуються, в подальшому переробляються на підприємстві “Рівнеборошно”. А молоко добре відоме рівнянам і не лише рівнянам, адже кожного дня тисячі людей купують його на центральному продовольчому ринку з фірмових бочок білого кольору з логотипом підприємства. Приємно, що ті самі клієнти, скуштувавши свіже молоко виробництва СГП ім.Воловікова один раз, повертаються за ним знову і знову й навіть не шкодують часу, аби постояти за ним у черзі. Сьогодні це передове підприємство, де застосовуються сучасні світові технології.
Виглядає, ніби я рекламую, але я справді патріот усіх підприємств групи компаній “Кратос”. Адже причетний до такого непростого сектору як розробка стратегій, стратегічне планування. А для того, щоб планувати, потрібно добре розбиратися і в поточній діяльності підприємств, і розбиратися в їхніх планах, у тому, що відбувається в галузі взагалі — на Рівненщині, в Україні, в світі. Це досить цікава об'ємна робота, яка мені до душі.
Зараз, приміром, працюємо над новим проектом будівництва другої і третьої черг ферми у СГП ім.Воловікова. Це виробництво дасть можливість мати ще більше якісного молока не тільки на Рівненщині, а і в державі в цілому, тому що молоко гощанського виробництва залюбки купують великі й відомі підприємства в Україні.
Наступне підприємство — це “Рівнеборошно”. Тут назва говорить сама за себе: підприємство займається заготівлею, зберіганням і переробкою зерна, виробляє борошно, багато інших продуктів, але основний напрямок — це борошно. І борошно в подальшому переробляється на підприємствах відомої торгової марки “Рум'янець” – хлібозаводах у Рівному,
Сарнах і Кузнецовську.
Задоволення, яке отримуєш від всього цього процесу, пов'язане не тільки з тим, що ці підприємства працюють разом, є одним цілим, а й з тим, що ти спостерігаєш за рухом сировини від поля і до полички, не на сторінках підручників, а в реальному житті. Це захоплює і надихає.
ВІДЕОЗАПИС РОЗМОВИ З ОЛЕКСАНДРОМ КОВАЛЬЧУКОМ
– Ви з таким захопленням розповідаєте про роботу на виробництві, в реальному секторі економіки. А чи доводилось вам мати стосунок до державної служби?
– Так, мав такий досвід — упродовж року працював директором департаменту економіки та фінансів Державного комітету матеріальних резервів України. Я багато що для себе зрозумів, зробив певні висновки, отримав досвід...
– Бачу, що розповідаєте про цей період не з таким захопленням, як про нинішню роботу в бізнесі...
– Якщо чесно, був дуже сильно незадоволений тим, що побачив — як працює та система, яка є повільною, неповороткою, корумпованою. Знаєте, як кажуть — осад залишився... Ми з однодумцями намагались зробити такі кроки, які привели б до розвитку цієї складної структури, але було занадто мало часу, щоб впровадити той довготривалий перспективний шлях, який ми розробили. Але реалізувати це не вдалося — з причин, на які ми не могли впливати.
– Якщо говорити про корумповану систему, то багатьох людей бізнесу протест проти неї привів на Майдан. Ви були дотичними до подій Революції Гідності?
– Так, я був на Майдані вже в перший день, коли там зібралась рекордна кількість людей — хтось говорив про мільйон, хтось про більшу цифру... Разом із друзями з Рівного і не тільки був на Майдані не раз, і ночував там, і був біля сцени, на якій виступала Руслана. Вона мене особливо вразила — тендітна дівчина, яка не сходила зі сцени Майдану днями і ночами, в холод і в мороз, Руслана стала для мене своєрідним символом незламності духу Майдану.
...Знаєте, я не міг не бути на Майдані — це одна з тих подій, згадуючи про яку, ти розумієш, що не просто так прийшов у цей світ і тобі ніколи не буде соромно за те, що був частиною цієї історії, розкажеш про неї своїм дітям. Для мене це має надзвичайно велике значення, тому що свобода для мене — одна з основних цінностей у житті.
ДИВИТИСЬ ВІДЕО
– Ви 9 років навчались і працювали в США, але повернулись в Україну. Не хотіли залишитись за океаном?
– Це був надзвичайно цікавий час, це було захоплююче для мене, 25-30-річного, працювати в ІТ-бізнесі, бути частиною цієї сфери, коли все вставало на шлях комп'ютеризації, з'являлись нові і нові технології. Чи не хотів повернутись? Були моменти, зізнаюсь, коли, повернувшись після 9 років у США, стикався з моментами, які прикро вражали. Але я знав, що повернувся додому, де залишались мої друзі, спогади; в мене дитинство пройшло тут на Поліссі, я навчався у Львові, тут мене чекала родина — мати, батько, сестра. Все це разом давало мені заряд: це те місце, де ти маєш бути, і я не шкодую про це жодного дня. А досвід роботи і життя у США лише стимулював мене впроваджувати побачене на батьківщині.
– Повернімося до вашого проекту “Рівненський аеропорт — наше європейське майбутнє”. Наскільки розумію, йдеться про те, щоб з вашою допомогою залучити кваліфікованих міжнародних експертів, які чи не вперше дадуть об'єктивну цілісну оцінку того, чим власне є наш аеропорт, і саме такий професійний аудит дозволить серйозно, а не голослівно, вести мову про залучення сюди реальних інвестицій...
– Саме так. Рівненський аеропорт — це величезний комплекс, говорити про який, на моє переконання, мали би ті, хто розуміється на міжнародній логістичній мережі, яка пов'язує повітряними шляхами весь світ. Щоб говорити про цей комплекс у системі координат усього світу, має бути компанія, група експертів, які могли б дати оцінку поточного стану аеропорту і його можливостей, а також порадити, що ми маємо зробити, аби знайти найефективніший шлях його використання. Чи це має бути інвестиція з західним інвестором, чи з українським, чи з групою компаній з усього світу — відповідь на це питання мають дати фахівці, як і в будь-якому іншому подібному випадку. Знайти інвестора — це не така проста справа, коли йдеться про великі гроші. Перш ніж починати щось робити — будь-що вимагає фахової оцінки. Тому давайте спочатку розберемось з тим, що у нас є — не з точки зору гектарів, кіловат, метрів, споруд або довжини траси, а комплексно — що може бути цікаво для інвестора. Цю роботу повинні зробити фахівці І саме в цьому напрямку я хотів би і міг би бути корисним для Рівненщини в пошуку виконавців цієї роботи — досвідчених і професійних.
– І в цьому, як я розумію, буде надзвичайно корисним ваш досвід роботи з іноземними інвесторами...
– Абсолютно правильно. І мова не тільки про мій досвід, а про загальноприйнятні світові правила. Перед тим, як вийти на базар щось продавати, треба його упакувати або хоча б правильно описати. Є прості правила бізнесу, аеропорт — це бізнес, це те, що мало би приносити гроші в бюджет Рівненщини, України, а не бути сьогодні, наскільки я знаю, дотаційним комунальним підприємством.
ДИВИТИСЬ ВІДЕО
– За яких умов цей проект вдасться реалізувати?
– Це залежить від того, як ми попрацюємо з командою моїх однодумців, а таких є багато — ініціативних людей, які хочуть і можуть витрачати свій час для того, щоб ділитись досвідом з громадою, щоб допомагати їй.
...Я є частиною цієї громади. Моя родина, діти, друзі живуть тут. І я б хотів, щоб ми всі мали можливість літати в Київ, Одесу, в будь-яку частину світу з нашого аеропорту. Тим більше, він колись функціонував, і в ідеалі аеропорт має залишитись міжнародним, має служити людям.
– У таких людей, як ви — самодостатніх, досвідчених, реалізованих у бізнесі, часто виникає бажання впливати не лише на справу, якою займаєшся, а й на середовище — покращувати його через участь у громадській, політичній діяльності. Це і про вас також?
– Я завжди був частиною громадської діяльності в силу того, що маю такий характер. Я не буду сидіти на місці, стояти осторонь — це знають мої друзі, мої родина, мої сусіди в під'їзді. До речі, про сусідів: вони можуть справді підтвердити, як я ходив, збирав підписи, щоб відремонтували наш під'їзд, щоб наші діти не ходили не дивились на облуплені стіни. Бо мене вразило, коли повернувся з Америки, що навколо так багато людей, яким все одно, як виглядає їхній під'їзд, їхній двір. І я звернувся через інтернет у громадську приймальню міського голови, надіслав фото, розповів, що наш двір на проспекті Миру, 4, в самому центрі Рівного, заслуговує на те, щоб виглядати гарніше. Міський голова відгукнувся, у двір приїхали представники комунальних служб — і зараз у нас іде ремонт. Я обов'язково опублікую це своє звернення на власній сторінці у Фейсбук, щоб люди почитали і, можливо, теж звернулися до міського голови зі своїми проблемами, бо для того ця інтернет-сторінка і створена, щоб з її допомогою люди звертались до влади.
Продовжуючи тему громадської діяльності, згадаю і про свою участь у робочій групі з інвестицій і економічного розвитку, що була створена позаторік при облдержадміністрації — спочатку був її головою, зараз є членом. Загалом, багато можна говорити, але підсумую коротко: мені ніколи не було байдуже місце, місто, область, країна там, де я живу.
До теми:
Олександр Ковальчук: досьє
Олександр Ковальчук: “В Америці бізнес не залежить від влади”
"Думки вголос": гість - Юрій Благодир

громадський діяч, Рівненський аеропорт, інвестиції, "Думки вголос", Олександр Ковальчук
Відома телеведуча Леся Нікітюк чекає на першу дитину

Українська телеведуча та акторка Леся Нікітюк офіційно підтвердила свою першу вагітність. Новину вона розсекретила у червні 2025 року — опублікувавши ніжне фото з тендітно округленим животиком.
переглядів: 232
Рівненський тролейбусний парк оновлюється: що змінилося?

Рівненський технічний парк комунального підприємства «Рівнеелектроавтотранс» поволі оновлюється. Нещодавно, відбулися доволі суттєві зміни, які стосуються техніки й позитивно вплинуть на життя усією Рівненської громади.
переглядів: 276
Рівне - перше місто в Україні, де виступить знана німецька диригентка

У цю неділю, 22 червня, у місті відбудеться мегаподія - закриття ІІІ-го музичного фестивалю «Рівненські класичні резиденції».
переглядів: 280
Петрів піст: що можна і не можна робити в цей період

Петрів піст, який також називають Апостольським, належить до багатоденних постів у християнській традиції. Піст установлений на спомин про те, як святі апостоли після зішестя Святого Духа на П’ятидесятницю готувалися до проповіді Євангелія всьому світу.
переглядів: 260
На Хмельниччині СБУ викрила агентку ФСБ, яка готувала вибухівку для терактів

Контррозвідка Служби безпеки України затримала чергову агентку російських спецслужб.
переглядів: 334