Мости, від яких перехоплює подих: віадуки Західної України [+Фото]
При будівництві віадуків дуже часто використовують багатоярусні конструкції з великою кількістю арок. У світі збереглося багато таких віадуків, а в Західній Україні лише п’ять. Два з них - у Тернопільській області, поблизу Теребовлі, один у Ворохті (Івано-Франківська обл.) і два - на Львівщині біля Лавочного.
Тепер декілька слів про кожен із цих віадуків.
Віадук у Ворохті – кам’яний залізничний міст через річку Прут. Він є одним з найдавніших та найкрасивіших віадуків Європи. Його довжина близько 130 метрів, а збудований він в 1895 році полоненими італійцями. На жаль, тепер цей міст не функціонує.

В с.Кровинка (Тернопільська обл.) зберігся ще один віадук ще з австрійських часів. Саме поблизу цього моста колись було знайдено давнє городище.

На цьому ж залізничному шляху знаходиться ще один міст-віадук поблизу с.Плебанівка. Збудований він в 1896р. Цей віадук відноситься до пам’яток села, тому що є дуже гарним і складається з 9 арок.

На Львівщині є два мости-віадуки на перегоні Лавочне-Бескид, збудовані в 70-ті рр. минулого століття.

Попри віадуки, які збереглися до нашого часу, були ще два. Один в Яремчі, а інший в с.Кривчиці (тепер один з районів Львова).
Міст на р. Прут був зведений в 1894-1896 р.р. за проектом професора Львівської Політехніки – Зигмунта Кульки. Віадук складався з двох арок по 8 метрів, п’ятьох по 12 метрів та однієї 65-ти метрової. Остання була найбільшою в Європі. Це “чудо інженерії” було побудоване впродовж лише двох років і стало прикладом для будівництва схожих мостів в інших країнах світу. Під час Першої світової війни цей міст було зруйновано російською армією. Найбільшої шкоди було завдано 12-ти метровій та 65-ти метровій аркам. Оскільки була потреба в курсуванні поїздів, то відразу розпочалась відбудова моста. Було споруджено 18-ти метрову арку, але вже металеву. З 1925 р. по 1927 р. було розпочато реконструкцію великої арки, але дещо змінено її дизайн. У 1944 р. німецькі війська знову підірвали міст. Радянська влада не була зацікавлена у відновлені моста і збудувала замість нього залізобетонну конструкцію.



В Кривчицях, що у Львові також колись був величний віадук на залізничній гілці Львів-Підгайці. Підірваний він був ймовірно під час Першої світової війни. Оскільки залізниця функціонувала до Дріжджового заводу, а з 1970-х років вела до Винниківського озера, то за радянських часів було встановлено металевий міст, який використовується і тепер.


Отже, подорожуючи поїздом, варто звернути увагу не лише на мальовничі краєвиди за вікном, але й на чудові витвори інженерії - віадуки!
До теми:
Храми Львова: пішохідна екскурсія
Сім чудес Рівненщини
Замки Рівненщини

На Рівненщині зросла кількість газифікованих осель

За перші п’ять місяців року спеціалісти Рівненської філії компанії «Газмережі» провели газифікацію для 248 приватних будинків і трьох багатоповерхових житлових будинків. У результаті ще близько 400 квартир отримали доступ до газопостачання.
переглядів: 155
Загиблого захисника з Жаврова Миколу Музичука посмертно відзначено орденом «За мужність» ІІІ ступеня

Уродженця села Жаврів, військовослужбовця Миколу Музичука, посмертно нагородили орденом «За мужність» ІІІ ступеня.
переглядів: 165
На Сарненщині заборонено відвідувати ліси в шести громадах

У шести громадах Сарненського району Рівненської області діє повна заборона на відвідування лісових масивів. Т
переглядів: 155
Погода у Рівному 28 червня: чого чекати

У суботу, 28 червня, у Рівному очікується переважно хмарна погода. За прогнозами синоптиків, дощ йтиме вночі та зранку.
переглядів: 226
У громадах Рівненщини з’являться офіцери-рятувальники

Незабаром у територіальних громадах Рівненської області почнуть працювати офіцери-рятувальники. Про старт нового проєкту повідомили під час форуму «Безпечна громада», що відбувся в Дніпрі за участі міністра внутрішніх справ Ігоря Клименка.
переглядів: 246