Ми у Facebook
07.01.2018, 14:40

Як на Рівненщині отримати пенсію за довіреністю

Начальник Рівненського міського відділу з питань призначення та перерахунків пенсій Рівненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської област Тетяна Васильєва розповіла про особливості оформлення документів і одержання коштів через банк і поштове відділення.
Відповідно до ст. 47 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” пенсія може виплачуватися за довіреністю, порядок оформлення і строк дії якої визначаються законом.

Виплата пенсії за довіреністю здійснюється протягом усього періоду дії довіреності за умови поновлення пенсіонером заяви про виплату пенсії за довіреністю через кожний рік дії такої довіреності.

Пенсію за довіреністю можна отримувати як через відділення зв'язку, так і через банк.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
ТОП-10 змін, які чекають на рівнян з 1 січня

Якщо пенсія оформлена за довіреністю через відділення зв’язку, то згідно з п.5.6 “Інструкції про виплату та доставку пенсій, соціальних допомог національним оператором поштового зв’язку” (зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.07.2009 за №592/16608), якщо довіреність оформлена на строк понад один рік, то після закінчення кожного року дії довіреності пенсіонер зобов’язаний особисто звернутися з відповідною заявою до органу Пенсійного фонду щодо продовження виплати за довіреністю. У разі відсутності такої заяви виплата пенсії за довіреністю, з дати оформлення якої минуло більше року, не допускається.

Після шести місяців неотримання пенсії виплата припиняється у зв'язку із довготривалою невиплатою, відповідно до статті 49 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Якщо пенсія оформлена за довіреністю через банківську установу, то згідно з пунктом 16 “Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках” (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999р. № 1596, зі змінами від 16.09.2017), якщо суми пенсії та грошової допомоги одержуються за довіреністю більш як один рік або не одержуються з поточного рахунка більш як один рік, уповноважений банк зобов'язаний повідомити про це відповідному органу Пенсійного фонду або органу соціального захисту населення не пізніше 28 числа місяця, в якому виникли обставини, а одержувач — подати нову заяву до органу Пенсійного фонду або органу соціального захисту населення згідно з вимогами, визначеними в пункті 10 цього Порядку, а саме заява подається одержувачем особисто.

У разі невиконання одержувачем цієї умови орган Пенсійного фонду або орган соціального захисту населення припиняє перерахування пенсії та грошової допомоги на поточний рахунок у визначену одержувачем установу уповноваженого банку та проводить виплату через національного оператора поштового зв'язку за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання одержувача в населеному пункті у межах України в установленому порядку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Бюджет 2018: пенсія, зарплата та прожитковий мінімум зростуть

Після шести місяців неодержання пенсії на пошті виплата припиняється у зв'язку із довготривалою невиплатою. Стосовно питання поновлення пенсії та виплати її за попередній період, то, згідно зі ст.46 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, нараховані суми пенсії, на виплату яких пенсіонер мав право, але не отримав своєчасно з власної вини, виплачуються не більше ніж за три роки до дня звернення за отриманням пенсії. Спочатку виплачується пенсія за 12 місяців, рахуючи з дня припинення її виплати або починаючи з початку визначеного терміну. Решта - рівними частинами, що дорівнюють призначеному розміру пенсії на момент звернення. Тобто, перший раз у відомості буде нарахована недоотримана пенсія за 12 місяців і розмір пенсії за місяць першого нарахування після поновлення виплати. Надалі у відомостях платитимуть місячний розмір пенсії плюс щомісячну визначену виплату відповідно до статті 46 “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.








На правах реклами