"Грубіянив і виганяв з маршрутки"
Жінка розповідає: щодня їздить за одним і тим же маршрутом. Водії беруть за проїзд 5-6 гривень. А один почав вимагати 8 гривень. Коли ж вона попросила тарифну сітку, у відповідь почула грубощі. Чоловік, за словами читачки, хамив і навіть почав виганяти з маршрутки. Ранок закінчився для неї сльозами на роботі...
Їздити дорожче, але не зручніше. У Рівному зросте плата за проїзд
Піднімати плату за проїзд мають право, а грубіянити – ні!
Уже три роки, як перевізники мають практично повну волю у формуванні тарифу. Згідно з постановою Кабінету міністрів від 25 березня 2015 р., перевізники самі встановлюють тарифи на приміські, міжміські перевезення та перевезення по області. Жодного впливу на цей процес тепер державна адміністрація не має. Така постанова виникла під впливом громадськості, адже у той рік були великі коливання ціни на дизпальне і фіксований тариф не відповідав цим змінам. Через це було багато звернень до влади, аби перевізники могли самотужки визначати ціну на проїзд. Тоді під час формування ціни керувалися наказом Міністерства транспорту і зв’язку. Тепер піднімають вартість своїх послуг, орієнтуючись на складові тарифу: вартість запчастин, пального, вимоги щодо розміру зарплатні, тощо.
Перевізники встановлюють плату за проїзд за так званим зональним принципом. Все залежить від того, чи належить населений пункт до певної зони, яка і визначає розмір плати за проїзд. Якщо якийсь населений пункт розташований у певній зоні, то вартість проїзду може бути така, як і скрізь у межах зони, незалежно від відстані, яку проїхав пасажир. Часто власники маршрутів ще й домовляються між собою (один маршрут може обслуговувати кілька приватних підприємців) та з представниками обласної влади щодо плати за проїзд на тому чи іншому напрямку.
Попри таку самостійність, водії маршрутних автобусів повинні надати інформацію, чому проїзд обходиться саме у таку суму:
– Водій повинен мати роздруківку з тарифами, щоб люди розуміли, чому саме така вартість проїзду. Само собою зрозуміло, що водії не мають грубіянити пасажирам, – коментує президент громадської організації “Союз перевізників України” Валентин ДЕМЧУК.
Інформацію шукайте в салоні автобуса
В Україні діє постанова Кабінету Міністрів України 1184-2007-п від 26.09.2007 "Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту". В частині другій "Перевезення пасажирів автобусами" зазначається, що в салоні автобуса повинні розміщуватися відомості про перевізника та страховика (найменування, адреса і телефон).
Хочете захистити свої права?
Якщо ви потрапили у таку ж ситуацію, як і наша читачка, то можете знайти “управу” на агресивного водія. Потрібно звернутися зі скаргою в управління Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеки) в Рівненській області. Як повідомили фахівці управління, у скарзі потрібно повідомити наступні дані: прізвище, ім’я та по-батькові перевізника, номер рейсу, державний реєстраційний номер транспортного засобу. Також не зайвим буде запам’ятати дату, час та місце, де стався інцидент з водієм. Необхідно врахувати, що скарги приймаються письмово на перевізників, які працюють на приміських та міжміських маршрутах в межах Рівненської області. Скаргу можна надіслати листом або принести особисто.
Адреса управління Укртрансбезпеки у Рівненській області: 33013, м.Рівне, вулиця Небесної Сотні, 34. Начальник управління Коваленко Микола Васильович, номер телефону (0362) 26-57-39. Більше інформації також можна дізнатися за телефоном: (0362) 26-66-96.
Адреса сторінки управління у мережі Фейсбук: facebook.com/dsbt.rivne.reg/
Адреса сторінки Державної служби України з безпеки на транспорті: dsbt.gov.ua/
Більше інформації - в газеті "ОГО". Свіжий номер рівненського інформаційно-рекламного тижневика "ОГО" можна придбати у кіосках та у приватних розповсюджувачів, передплатити, а також прочитати онлайн версію на нашому порталі ОГО.
Щоб прочитати онлайн версію (PDF версію) останнього номера газети "ОГО", перейдіть ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ.
Підписуйтесь на новини "ОГО" у соцмережі Facebook та у Telegram

ціна на проїзд, перевізники, маршруток, скарги на водіїв маршруток, Від читачів
Лаванда чи лавандин: як відрізнити та використовувати ароматну рослину

Лаванда давно відома своїм заспокійливим ароматом і декоративним виглядом. Проте часто під назвою «лаванда» продають також лавандин — схожий, але зовсім інший за властивостями гібрид. Розповідаємо, як відрізнити ці дві рослини, як правильно сушити букети та де можна використовувати лаванду в побуті.
переглядів: 97
Перелік безпечних місць для відпочинку в Дубенському районі

Літо — час відпочинку, релаксу і відновлення сил. Для жителів і гостей Дубенського району підготували перелік перевірених і безпечних місць для відпочинку біля води, де можна насолодитися теплими днями і відчути справжній комфорт.
переглядів: 225
Як убезпечити себе та близьких під негоди

Сезон літніх злив та гроз в Україні у розпалі, тому варто нагадати основні правила безпеки, які допоможуть уникнути нещасних випадків у період небезпечних погодних умов. Рятувальники просять громадян бути максимально обережними, зокрема під час грози, сильного вітру або злив.
переглядів: 173
Топ-5 найкращих IT-курсів для дітей в Україні

У світі, де цифровізація охоплює майже кожну сферу життя — від освіти до охорони здоров’я, від розваг до державного управління — інформаційні технології стають не просто актуальним напрямом, а стратегічною галуззю майбутнього.
переглядів: 171
Інноваційні підходи до внесення ЗЗР: безпечні рішення для аграріїв
Сучасне сільське господарство стикається з викликами, що вимагають інноваційних підходів для забезпечення стійкості та ефективності.
переглядів: 161