Як у Німеччині привчили таксистів возити дітей в автокріслах
Бурхлива дискусія серед таксистів через запровадження обов'язкових автокрісел для дітей, яку останніми днями можна спостерігати в Україні, в Німеччині мала місце понад 20 років тому. 1998 року спеціальні правила безпеки для дітей в авто поширили і на таксі. Цьому передували гучні обурення водіїв і власників таксі, каже Фредерік Вільгельмсмаєр з німецької Федеральної спілки таксистів у розмові з DW. Головна причина – додаткові інвестиції в устаткування авто, яких підприємці хотіли уникнути. Зрештою влада і таксисти дійшли компромісу – для таксі були зроблені два винятки.

Автокрісла лише для двох дітей
По-перше, обов'язково в спеціальних кріслах таксі мають перевозити лише двох дітей. Тобто якщо в машині їдуть іще інші діти, то їх можна перевозити і без дитячих автокрісел. Щоправда, якщо перевозиться хоча б одна маленька дитина вагою від 9 до 18 кілограмів, то для неї так само має бути спеціальне крісло. По-друге, таксі не повинні бути оснащеними спеціальними кріслами для малюків вагою до 9 кілограмів. Їх, за словами Вільгельмсмаєра, батьки й без того з гігієнічних міркувань навряд чи б хотіли перевозити в спеціальних кріслах-корзинах, в яких до цього лежали інші діти. Таких дітей теоретично під час поїздки навіть просто можна тримати на руках. Або ж брати для них власну корзину.
Усі перелічені обов'язки водіїв діють лише в тому разі, якщо водій уже взявся перевозити дітей. Загального обов'язку мати дитячі автокрісла в машині німецькі таксисти не мають. Якщо перший у черзі таксист на стоянці, приміром, біля вокзалу, не матиме автокрісла, найімовірніше, воно буде в якомусь іншому таксі поруч, запевняє Вільгельмсмаєр. Справа в тому, що близько двох третин з 55 тисяч таксі у Німеччині оснащені інтегрованими системами, які дозволяють підняти сидіння таким чином, аби в ньому можна було пристебнути дитину так, наче вона сидить у спеціальному дитячому кріслі, каже Вільгельмсмаєр.

За його словами, більшість виробників таксі для німецького ринку, приміром, Volkswagen чи Daimler, пропонують заводський варіант з такими інтегрованими рішеннями для перевезення дітей. Але дітей від 9 до 18 кілограмів перевозити на таких сидіннях зазвичай все одно не можна - для них все ж потрібне спеціальне крісло. Загальна порада, яку Вільгельмсмаєр дає всім клієнтам у Німеччині – під час замовлення таксі додому обов'язково вказувати, скільки дітей буде їхати з вами і якого вони віку.
За непристебнутих дітей – до 70 євро штрафу
Загалом у Німеччині ще з 1993 року чинний обов'язок перевозити дітей віком до 12 років чи зростом менше 150 сантиметрів у легкових автомобілях виключно з використанням спеціальних засобів безпеки, або, простіше кажучи, автокрісел. Якщо дитина пристебнута лише паском безпеки для дорослих, хоча мала б сидіти в спеціальному кріслі, водієві загрожує штраф у 30 євро. Якщо це стосується кількох дітей, то 35 євро. Якщо ж дитина не пристебнута взагалі, розмір штрафу вищий удвічі. Крім того, в цьому разі водій чи водійка отримує один бал у спеціальному реєстрі у Фленсбурзі, куди заноситься інформація про порушення правил дорожнього руху і небезпечну поведінку за кермом. Якщо у нього чи неї накопичилося вісім таких балів, то водійські права на деякий час заберуть і повернуть лише за умови проходження спеціальної перевірки.

Що ж стосується самих автокрісел чи інших спецзасобів для перевезення дітей, то тут чинне одне загальне правило: всі вони мають бути допущені до продажу спеціальними органами. Єдиного стандарту для автокрісел немає, тож німецькі продавці радять водіям завжди приміряти крісло у власному авто.

Скандал в Луцьку: чому людей з домашніми улюбленцями не пустили до укриття Собору УПЦ МП?

Під час найбільш масованої атаки російських окупантів на Луцьк та громаду в ніч на середу, 9 липня, до укриття Собору всіх святих землі Волинської, що належить УПЦ МП, не пустили людей із домашніми улюбленцями. Даний інцидент викликав значний резонанс та дискусію щодо поведінки представників церкви під час війни.
переглядів: 191
У Києві лікарі пересадили дитині серце під час нічних обстрілів [+Відео]

У ніч на 10 липня 2025 року, коли Київ знову перебував під масованим обстрілом ворожими «шахедами», команда видатного кардіохірурга Бориса Тодурова здійснила справжній подвиг. Під звуки вибухів та пожеж біля Інституту серця лікарі успішно транспортували та пересадили донорське серце для дитини.
переглядів: 240
Дрони, крилаті ракети та балістика: відомо наслідки нічного обстрілу Києва

У ніч на 10 липня російські війська здійснили масштабну комбіновану атаку на Київ.
переглядів: 362
Головні новини та події за ніч: атака на Київ, смертельна ДТП та рішення Трампа

Розповідаємо, що трапилось у ніч з 9 на 10 липня.
переглядів: 263
Як змінилися ціни на яйця в АТБ

Українські супермаркети не поспішають знижувати вартість курячих яєць, хоча сезонне здешевлення вже очікують багато споживачів.
переглядів: 503