7 квітня святкують Благовіщення Пресвятої Богородиці
Вперше ця дата з'являється в творах західних авторів III століття Тертуліана і священномученика Іполита Римського як день Розп'яття Спасителя за римським календарем (ще в VI ст. Св. Мартін з Браги писав, що багато галльських єпископів вважали Пасху нерухомим святом). При цьому сщмч. Іполит на підставі зіставлення ряду біблійних віршів і буквального їх тлумачення стверджував, що Різдво Христове відбулося через 5500 років після створення світу. Переконання про 5500-літньому вік творіння до часу пришестя у світ Спасителя і про збіг дат створення світу і пришестя Христа у плоті перейшло в александрійську традицію, але тут вирішальною стала дата не Різдва Христового, а Благовіщення: свт. Афанасій Великий писав, що Христос втілився в утробі Діви на 25-й день березня, тому що в цей день спочатку Бог створив людину.
З V століття місце дати Розп'яття зайняла дата Воскресіння, а час земного служіння Спасителя від Втілення до Воскресіння стало вважатися кратним цілому числу років.
У візантійській традиції дата 25 березня має величезне значення - це день не тільки Благовіщення, а й створення світу, і Воскресіння Христового, від неї відраховуються дати інших свят: Різдва Христового, Зачаття та Різдва св. Іоанна Предтечі. День Благовіщення нерідко вважався днем початку церковного чи навіть цивільного року як на Сході, так і на Заході. Переконання про збіг історичної дати Воскресіння Христового з 25 березня привело до того, що цей день отримав назву "Киріопасхи" (Киріопасха - Господственна (тобто справжня, нормальна) Пасха, іноді зустрічається неправильна етимологія - Господня Пасха). Зараз Киріопасхою називають збіг свят Великодня і Благовіщення, що відбувається раз на кілька років.
В Україні в зв'язку з використанням Церквою юліанського календаря 25 березня випадає на 7 квітня за григоріанським ("цивільним") календарем).
Встановлення
Зображення Благовіщення присутні вже серед розписів катакомб 2-ї половини II - 1-й пол. III століть, тим не менш, можна з великим ступенем ймовірності стверджувати, що встановлення особливого свята Благовіщення відбулося не раніше IV століття.
Відкриття св. рівноапостольної Оленою на початку IV ст. святих місць земного життя Господа Ісуса Христа і розпочате нею будівництво храмів на цих місцях (зокрема, в Назареті) викликали зростання інтересу до події Різдва Христового і таємниці Втілення, можливо, з цим пов'язано і встановлення Благовіщення як окремого свята. На початку VIII ст. вірменський автор Григор Ашаруні писав, що свято Благовіщення було встановлений свт. Кирилом Єрусалимським, тобто в 3-й чверті IV ст.
Оскільки відомості про константинопольське богослужіння V-VI ст. нечисленні, нічого певного про святкування Благовіщення в цей період в Константинополі стверджувати не можна, але вже до кінця VII ст. це одне з найбільш шанованих тут свят. Всі візантійські пам'ятки VIII і наступних століть називають Благовіщення серед найважливіших свят; богослужіння Благовіщення незмінно відбувається 25 березня.
На Заході відомості про свято Благовіщення сходять приблизно до того ж часу, що і на Сході. З творів західних отців Церкви і письменників відомі слова на Благовіщення, приписувані латинським авторам V ст. блаженному Августину, святим Петру Хрисологу і Льву I Великому. Однозначно про літургійне шанування дня Благовіщення говориться в Liber Pontificalis часів папи Сергія I (687-701), де Благовіщення входить в число 3 свят, присвячених Божій Матері, коли в Римі відбувалася урочиста процесія.
Назва свята в давнину не була постійною, сучасна грецька назва "євангелісмос" з'являється лише з VII ст. У творах стародавніх авторів зустрічаються назви: грец. "День вітання", "сповіщення" або "день / свято Благовіщення"; лат. "Annuntiatio angeli ad beatam Mariam Virginem" (Благовіщення ангела до блаженної Діви Марії), "Mariae salutatio" (вітання Марії) і ряд інших подібних за змістом назв. Благовіщення сприймалося і як Господське, і як Богородичне свято. На відміну від Православної Церкви, де Благовіщення вважається одним з найважливіших свят (повна назва - Благовіщення Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії), в католицтві це свято другого класу (повна назва Annuntiatio beatae Mariae Virginis - Благовіщення Блаженної Діви Марії).
підготував протоієрей Миколай Капітула, магістр богослів’я, викладач РДС,
клірик Покровського собору, м. Рівне

прикмети на Благовіщення, 12 свят, 7 квітня, Благовіщення, життя
7 липня Рівне проведе в останню путь захисника Сергія Дударя, який загинув на Куп'янському напрямку

У понеділок, 7 липня, Рівне проведе в останню путь свого захисника – сержанта Сергія Михайловича Дударя, який віддав життя за Україну, мужньо виконуючи свій військовий обов’язок на Куп'янському напрямку. Герой загинув 1 липня 2025 року у віці 48 років.
переглядів: 176
Рівненщина попрощалася з чотирма загиблими захисниками України

5 липня о 09:00 на Рівненщині вшанували хвилиною мовчання пам’ять полеглих воїнів, які віддали життя за Україну. В різних громадах області відбулися церемонії прощання з Володимиром Губенею, Володимиром Симончуком, Іваном Вишневським та Олегом Семчуком.
переглядів: 490
Історія Героя з Рівненщини, який відбивав штурми окупантів

Сьогодні для вас історія молодшого сержанта Віталія з Рівненщини, який відбивав штурми окупантів
переглядів: 788
Хто він - госпітальєр з Рівненщини, який повернувся з полону

Сьогодні, 4 липня, відбувся черговий обмін полоненими. Серед них був і один Герой з Рівненщини. Нам вдалося дізнатися, хто саме повернувся з полону.
переглядів: 638
Стартувала реєстрація на "Шаную воїнів, біжу за Героїв України"

Розпочалася реєстрація учасників на щорічний патріотичний забіг пам'яті "Шаную воїнів, біжу за Героїв України". Ця подія — значно більше, ніж просто спортивний захід, це можливість вшанувати пам'ять загиблих захисників, підтримати їхні родини та об'єднатися у спільній шані до Героїв.
переглядів: 402