Ми у Facebook
07.02.2013, 13:17

Рівненський топ-менеджер Надія ГЛАДКЕВИЧ: "Закриваючи одні двері, ми відкриваємо інші" [+ІНТЕРВ'Ю]

12 лютого відбудеться остання зустріч другого, управлінського, сезону освітньо-просвітницького проекту “Smart Meetings: зустрічі з лідерами, які надихають”. Спікером завершальної зустрічі буде генеральний директор групи компаній «РЕНОМЕ» Надія Гладкевич. Дізнаймося про неї більше!
Гостя розповість учасникам заходу про фактори, які роблять бізнес успішним, поділиться власними думками та дасть практичні настанови для побудови успішної кар’єри топ-менеджера.

- Пані Надіє, складається враження, що «РЕНОМЕ» - це велика корпоративна сім'я. Принаймні відчув це, переступивши поріг Вашого головного офісу. Як Вам це вдається, творити із, здавалося б, абсолютно незнайомих людей з різними інтересами одне ціле?
- Сказати, що абсолютно всі в групі компаній «РЕНОМЕ» мають однакові цінності - було б неправдою. Є декілька речей, які мають об’єднувати. На сьогодні ми успішна компанія з гарними комфортними умовами праці. Потенційний працівник повинен розуміти, що він має можливість професійного росту, стабільно отримуватиме зарплату, і його не підведуть. І справді, йдучи до нас, люди вже в цьому впевнені. На це працює імідж компанії, наше ім’я.

Але є ще цінності компанії… Ми працюємо з кращими, щоб бути найкращими. Це надзвичайно проста об’єднуюча ідея, адже всі завжди хочуть мати найкраще. І цій ідеї не можна зраджувати. Треба завжди прямувати обраним шляхом, а не бігати сторонами. Тільки вперед – до мети! Це і є та цінність, навколо якої ми згуртовуємо наших працівників.

- З моменту, як Ви стали генеральним директором «РЕНОМЕ», компанія дуже змінилася? Чи отримала вона Ваші риси характеру?
- Звичайно. І питання не тільки в мені. Це питання будь-якого бізнесу. З приходом керівника компанія змінюється, переймає його риси характеру. Якщо людина, що стала на чолі, аморфна, то й компанія буде такою, якщо людина авторитарна – то компанія відповідно вестиме себе на ринку.

Навіть у нашій групі компаній характери у товариств різні, тому що ними керують різні люди. Ми ніби й під загальною парасолькою, але відрізняємося. Чи набула компанія якихось саме моїх рис? Складно сказати. Адже всі власники групи компаній від самого початку й досі разом. Усі вони мають однакові зі мною цінності. Ми трохи розбіглися в різні сторони – хтось повністю лишився в компанії, хтось пішов у політику, хтось пішов на пенсію, хтось дауншифтер. Але цінності та прагнення у нас досі спільні – ми всі досить аскетичні в побуті, більшість із нас люблять подорожувати і цінують в житті не матеріальне, а духовне. Ми не маємо бажання відразу розтягнути все зароблене, ми вкладаємо ці кошти назад у бізнес. Компанія й досі існує саме завдяки таким цінностям та такому підходу до управління.



Зареєструватись на зустріч із Надією Гладкевич

- Де черпаєте знання та енергію для управління колективом у 620 чоловік?
- Надихаюся від колективу, від колег, постійно спілкуюся зі своїми бізнес-партнерами. Я з тих людей, які використовують у практиці надбання інших. Якщо хтось вигадав щось добре і це працює, то нічого страшного, якщо я цим скористаюся. Я навіть у партнерів іноді чітко запитую: «Мені сподобалася ваша ідея. Чи можу я нею скористатися?».

Надія Гладкевич у проекті "ОГО" "ТОП-20: творці Незалежності"

- Куди прямує «РЕНОМЕ»? Яка довгострокова візія у компанії?
- Нині, в нелегкі часи, першочерговою метою є вижити в умовах, що постійно змінюються, і розвивати, поглиблювати ті бізнеси, які в нас є. На сьогодні це вже саме по собі складне завдання. І на фоні загальної кризи в будівництві, у виробництві металопластикових вікон тощо, наші компанії успішно розвиваються. За теперішніх обставин, у більшості компаній немає довгострокових візій. Ми не виняток. Приміром, у нас був довгостроковий проект, який ми закриваємо, і нічого поганого в цьому немає. Проект розпочинали ще перед кризою, в нього було інвестовано багато коштів. Сьогодні все змінюється і ми змінюємо свої рішення. Проте закриваючи одні двері, ми відкриваємо інші.

Спікер проекту "Smart Meetings" рівненський банкір Сергій Гемберг: "За своїм духом я продюсер"

- «РЕНОМЕ» одна з найуспішніших компаній на Рівненщині. Системність – це Ваш головний секрет успіху?
- Системна компанія не завжди успішна. Для успішності компанії потрібно багато інших речей. Йдеться навіть про такі речі, як інтуїція керівника чи власника, вміння бачити згори, визначати напрям руху, розуміти, що там попереду на тебе чекає. Сьогодні багато великих системних компаній переживають не найкращі часи, в тому числі й потужні транснаціональні компанії. Наразі у нашому у динамічному та нестабільному світі, компанії, які мають національні особливості й не мають надмірної масштабованості є більш швидшими й гнучкішими.

Надія Гладкевич у проекті "ОГО" "ТОП-25: найвпливовіші жінки Рівненщини-2011"

- Коли запитую у колег із громадських організацій, хто з корпоративного сектору Рівненщини підтримав організацію мистецької події, спортивних змагань чи благодійної акції, то відповідь досить часто отримую одну і ту саму – група компаній «РЕНОМЕ». Ви, безперечно, показуєте приклад для інших компаній. На Вашу думку, чому компаніям варто займатися соціальною відповідальністю, чому нею займаєтесь Ви?
- Коли я обійняла посаду генерального директора «РЕНОМЕ», то спершу навіть частково приховувала нашу активну участь у соціальних проектах, вважаючи, що благодійність має бути скромною, тихою та йти від душі. І справді ділитися добром з оточуючими – це наша внутрішня потреба. Адже як можна хотіти добра всім і не робити добра нікому?! Ми не займаємося благодійністю за планом. А чому ми почали про це говорити публічно?! З тієї причини, що іншим потрібно просто підказати! Багато хто думає, що коли це зароблено моїм потом і кров’ю, то ділитися цим не потрібно. А коли людей трішки підштовхнути, аби вони побачили, що коли ти віддаєш, бо ж тобі стільки не треба, то це повертається до тебе… Хай більше компаній та людей цим займаються. Нехай навіть буде змагання за те, хто ж найбільше допомагає на Рівненщині. І, повірте, це буде цілком нормально. Тут головне почати. Звісно, зараз ми навчились використовувати це і в піарі, адже добрі справи теж формують імідж компанії, але виключно заради піару ми цього не робимо ніколи.

Зареєструватись на зустріч із Надією Гладкевич

- Як Ви приймаєте ТОП-менеджерів на роботу? Чи звертаєте увагу на якісь професійні компетенції чи, навпаки, – на особистісні?
- Для того, щоб бізнес працював, мало найняти професіонала високого рівня. Важлива маса інших речей, починаючи з того, що і у власника, і в мене, і в того керівника, якого я наймаю, мають бути спільні цінності. Цінності мають проговорюватися, вони повинні бути духовними, а не меркантильними. Якщо цінності співпадають, це вже плюс. Ще краще, коли людина не просто декларує цінності, а й впроваджує у своє життя.

Управлінські якості – безумовно. Хоча не завжди управлінець має бути професіоналом у тій галузі, в якій він має працювати. Людина повинна просто вміти створити правильну команду. Тільки генії можуть працювати самі. І до геніїв треба обов’язково ставити системну людину. Оцінити ж рівень професійної компетенції управлінця тестами доволі складно, хоча під час прийому на роботу ми проводимо різні тести, і передусім на те, які в людини пріоритети. По життю в людини вони змінюються. В якийсь період треба закрити фінансові питання, а в інший – людині потрібна творчість. В нас є і управлінський тест, є психологічний тест. Адже важливо розуміти і те, якого психотипу людина. Людина може бути Стабілізатор, а ми шукаємо Реформатора. Тому що на певному рівні компанії можуть бути потрібні зміни, свіжа кров. Штиль може бути дуже небезпечним для бізнесу…



До мене часто потрапляють резюме, в яких молоді люди, одразу після інституту, пишуть, що шукають високооплачувану роботу. Не шукають цікаву роботу… байдуже що, аби платили… З такими просто неможливо працювати, зліпити з такої людини щось дуже важко…

Надія Гладкевич у проекті "ОГО" "ТОП-20: найуспішніші жінки Рівненщини-2012"

- Кажуть, що найважче у роботі будь-якого керівника приймати рішення і брати на себе відповідальність за них. Чим Ви керуєтесь при прийнятті найважливіших рішень? У Вас є якийсь свій секрет чи алгоритм щодо цього?
- Найважче – це швидко приймати рішення. У цьому допомагає досвід. Обов’язково володіти усією інформацією щодо питання. Потрібно вміти зібрати її, вибудувати певну систему подачі інформації з різних джерел. Щоб прийняти правильне рішення, треба подивитися на все згори, щоб було видно все і всіх. Керівників, які не приймають рішень, видно відразу. Адже швидко прийняти рішення - означає взяти на себе відповідальність. Тут важливо все - досвід, професіоналізм, управлінські навички. Не завжди керівнику вдається правильно прийняти рішення, але його треба приймати швидко. Потрібно обмежити час прийняття рішень працівниками і ніколи не приймати рішення за інших, принаймні намагатися: ти маєш приймати свої рішення, а рішення керівника компетенції нижчого рівня має прийматися лише ним, інакше він атрофується як спеціаліст.

Спікер проекту "Smart Meetings" рівненський бізнесмен і політтехнолог Сергій Паладійчук: "У мене є прихований реактор"

- У Вас значний управлінській досвід у бізнесі, проте Вас вважають ще й одним із політиків, які ще скажуть своє слово під час наступних місцевих виборів. Як Ви ставитесь до таких думок?
- Я не можу сказати, що я вибудовую політичні плани. Відверто кажучи, зараз я не бачу себе в політиці. Хоча не виключаю можливості, що зміню свою позицію через соціальну відповідальність: бо якщо не я, то хто? Я вважаю, що можу краще приймати рішення, вести перемовини, ніж люди, які не мають такого управлінського досвіду, не мають тієї ж дипломатії, що часто видно на сесіях, наприклад, міської ради, не мають культури поведінки…



Надія Гладкевич у проекті "ОГО" "ТОП-25: найвпливовіші люди Рівненщини-2010"

- Що найбільше цінуєте у колегах?
- Бажання змінюватися! Адже це ознака сильної людини. Слабка людина ніколи не захоче змінюватися. Вона постійно знаходиться в зоні комфорту й не наважується вийти з неї. За статистикою лише 5-7% людей здатні вести за собою, всі решта йдуть за ними. Змінюватися людина може лише тоді, коли вона впевнена у своєму професіоналізмі. Я всім своїм працівникам кажу, що насамперед треба створити себе. Не хочу, щоб компанія була тюрмою, з якої людина не йде лише тому, що боїться щось втратити. Навпаки, приємно працювати з вільною особистістю, яка не боїться піти. Адже тільки від такої людини можна почути правду, а не те, що я хочу почути. Такі працівники, якщо не тут, то в іншому місці знайдуть роботу, з ними цікаво працювати!

Спікер проекту "Smart Meetings" директор рівненського театру Володимир ПЕТРІВ: «Мені допомагає інтуїція»

- Якими цінностями керуєтесь у житті?
- Ви знаєте Заповіді Матері Терези?! Це, мабуть, основна моя лінія в житті. Не можна зраджувати собі, ти завжди маєш залишатися собою. Ламаючи себе, нікому краще не зробиш. Якщо тобі, наприклад, не подобається рутинна робота, але за неї платять багато, і ти погоджуєшся на це, рано чи пізно ти будеш робити її погано. Певний час зарплатня, звісно, буде стимулювати, але це мине за кілька місяців… Вважаю, що ставитися до людей варто так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Хоча дуже часто люди можуть ненавидіти тебе за те, що ти їм допомагаєш. Ніби й вдячні, але ця вдячність межує з ненавистю. Допомагати завжди потрібно дуже делікатно. Але потрібно!



Це життєві цінності. А професійні цінності – це бажання йти до чогось нового. Адже основна мета бізнесу – змінюватися! Мені не цікаві люди, яким добре так, як є. Я ж біля себе тримаю людей, які постійно прагнуть чогось більшого. Адже завдяки своїм бажанням людина реалізовується на роботі. Це тільки генії на побут не звертають увагу, а більшість лише через прагнення покращити свій побут можуть побудувати гарну кар’єру, міцний бізнес. Основна моя професійна цінність – це прагнення більшого.

Зареєструватись на зустріч із Надією Гладкевич

- Що Ви любите читати?
- Я не читаю фантастику. Не можу її зрозуміти, хоча мені часто кажуть, що така людина, як я, мала би любити такий жанр художньої літератури,. У дитинстві я прочитала «Гіперболоїд інженера Гаріна» Толстого і не пройшло багато часу, як все це збулося. І розвиток подій майбутнього за тією книгою був не найкращим. Зараз натрапляю іноді на фантастичні фільми і все там якесь нелюдське, мене це лякає. Мені потрібно, щоб в усьому була душа. За гороскопом я Близнюки, можу водночас читати 3-4 книжки. Я мушу змінювати декорації. Не читаю «мильні» романи. Надаю перевагу історичній літературі, психологічній, рідше читаю детективи. Бізнес-літературу читаю несистемно, оскільки там багато відомих для мене речей і щось корисне доводиться виловлювати.

Спікер проекту "Smart Meetings" рівненський телеведучий та меломан Сергій Шидловський: "Моя сім’я - найкраща в світі!"

- Як ставитесь до навчання у бізнес-школах?
- Неоднозначно. Бізнес-школа як спосіб спілкування однодумців – так. Жодна бізнес-школа не навчить. Прикладні знання людина може здобути і сама, але систематизувати їх найкраще допоможе бізнес-школа. Чому кажуть, що іноземну мову краще вчити не самому, а в групі?! Хтось зробив помилку – ти побачив. Ти зробив помилку – тобі зробили зауваження. Навчання йде швидше. Все пізнається в порівнянні. Найбільша користь в тому, що у бізнес-школі збираються люди з однаковими інтересами, з однаковими цілями. Це свідомі люди, які хочуть здобути знання. Тож, звичайно, другою сильною стороною – є спілкування з колегами.

- Що порадите робити молодим випускникам ВНЗ, які мріють повторити Ваші професійні досягнення?
- «Підкова приносить щастя тоді, коли прикувати її до ноги коня і працювати, працювати, працювати» (посміхається – авт.). Це відповідь на питання про те, що треба робити. Не треба чекати, що знайдеш підкову – і вона принесе тобі щастя. Так, в житті багато що трапляється завдяки везінню, але везіння завжди приходить до людей, які чітко знають, чого хочуть. Перш за все, раджу не думати і не писати в резюме «шукаю високооплачувану роботу». Резюме, в якому людина пише, що шукає цікаву роботу, більше того вказує конкретно, яку саме - це основа того, що в неї все вийде. Якщо ти не маєш необхідних компетенцій сьогодні - то будь готовий піти на низькооплачувану роботу до розумного керівника, від якого можна багато навчитись. Потрібно створити себе. Створиш себе – всі дороги будуть відкриті. А вже тоді – кому що Бог дав…

Спікер проекту "Smart Meetings" рівненський маркетолог Павло Алексєвич: "Навіть засмагаючи на пляжі, думаю, як привабити клієнтів"

- Як відновлюєтесь? Як відпочиваєте?
- По-різному, залежить від настрою. Я все люблю: і танцювати, і в боулінг грати, і в ліс по гриби ходити, а от лежати, засмагати на пляжі - не люблю. Навіть, якщо ходжу до фітнес-клубу, у мене має бути два-три різних види занять: фітнес, пілатес і паралельно в басейн (посміхається – авт.).

- Про що будемо говорити на «Smart Meetings» 12 лютого?
- Будемо говорити про те, що робить компанії успішними та про мистецтво бути лідером, про те, як повести людей за собою.

Зареєструватись на зустріч із Надією Гладкевич





На правах реклами