Ми у Facebook
05.06.2003, 04:12

“Асфальтний” завод під прицілом екологів

“20 травня місто дало перший асфальт!” Ще років 15-20 тому такий заголовок прикрашав би газети області, а саму подію приурочили б до дострокового завершення чергової “п’ятирічки”. Але нині більше уваги приділяється здоров’ю та екологічній безпеці громадян, тому міська влада поки що не дуже зацікавлена в розкрутці власного дітища.
Адже “асфальтного” малюка спорудили без належної екологічної документації. Державне управління екології та природних ресурсів 30 травня, після відповідного рішення прокуратури області, заборонило випускати асфальт на заводі аж до усунення усіх порушень. Проте, станом на 4 червня, труба заводу продовжувала диміти, а на вагонетки вантажили асфальт. Таким чином міська влада відкрито пішла на конфлікт з екологами, які, до речі, вже збираються штрафувати завод за порушення.
Головний інспектор з охорони навколишнього природного середовища Рівненської області Михайло Гуйдаш пояснив, що у зв’язку з введенням в експлуатацію асфальтобетонного заводу за адресою вулиця Будівельників, 1 (територія ЗАТ “Рівненський ДБК”) до зони підвищеної екологічної небезпеки потрапила частина Рівного, а саме мешканці вулиць О. Дундича, Фабричної та частини Льонокомбінатівської і Черняка. Під час перевірки вдалося встановити, що пусконалагоджувальні роботи на підприємстві виконувалися без необхідних дозволів з держуправління ресурсів, а також без позитивного висновку державної екологічної експертизи, що потягнуло за собою порушення аж восьми статей українського екологічного законодавства.
Народний депутат України від нашого міста Юрій Ширко розповів, що асфальтний завод вирішили перевірити після того, як до нього звернулися виборці зі скаргою, що неподалік їх помешкань будується об’єкт підвищеної екологічної небезпеки. “Щоб з’ясувати, чи дотримано на підприємстві норми екологічної безпеки, санітарні вимоги, я надіслав запит на ім’я міського голови і попросив надати мені відповідну документацію. Але від міської влади отримав тільки половинчасту відповідь. Дозволи служб, необхідні для введення в експлуатацію заводу, мені представлені не були”, — пояснив пан Ширко. Це потягнуло за собою розслідування дій керівників міста обласною прокуратурою.
Нині випливло на поверхню, що про необхідність встановлення санітарної кілометрової зони довкола заводу управління житлово-комунального господарства міськвиконкому і його начальник Юрій Собчук були повідомлені ще влітку минулого року. Представники влади зауважують, що до виконання норм санітарної зони не вистачило 40 метрів, але ці порушення можна виправити. До того ж погані дороги з ямами не подобаються нікому, а дорогий асфальт не по кишені міському бюджету.
Тепер до кожної тонни випущеного асфальту виникають серйозні запитання. Проте, схоже, що пан Собчук зупиняти завод аж до усунення усіх виявлених порушень не планує. Принаймні він запевнив, що “завод працював, працює і буде працювати в режимі пусконалагоджувальних робіт. Ніякої екологічної небезпеки він не несе, там навіть диму немає, тільки пара, а бучу піднімають ті, кому вигідні погані дороги у місті”.
Екологів та комунальників розсудить екологічна експертиза, яку проведуть найближчим часом.





На правах реклами