Ми у Facebook
19.06.2003, 22:52

На маршруті шалений “люкс”

Ірині пощастило — тепер до Києва вона може дістатися за лічені години. Радіти б, але щоразу виходячи з маршрутки, студентка хреститься й дякує Всевишньому що нормально доїхала. Бо за півроку, час, коли дівчина почала користуватися послугами приватних перевізників, на її очах трапилося кілька аварій. І не всі — без жертв...
Потік пасажирів на автостраді Рівне-Київ невпинно зростає переважно за рахунок бізнесменів, заробітчан та студентів. Це призвело до появи фірм-перевізників, які, чого гріха таїти, прагнули запросити (точніше втиснути) у салон мікроавтобуса якомога більше пасажирів. Гостра конкуренція змусила власників “бусів” приваблювати потенційних пасажирів не лише комфортабельністю, а й шаленою швидкістю. З часом це перетворилося на справжні перегони, але в результаті — дало зворотний ефект. Водії між собою почали називати це сполучення смертельним, а пасажири віднедавна бояться їздити київським маршрутом у так званих “люксах” — невеликих “бусиках” міжміського сполучення.

На автомобільній лінії “Рівне-Київ” ось вже майже вісім місяців працює чотири офіційно зареєстрованих перевізники. “Пасажирів вони обслуговують “мерседесами” комфортабельного зразка — з кондиціонерами, відео, м’якими, розкладними кріслами плюс — кава-чай в дорозі. Від початку роботи перевізників до теперішнього моменту не надходило жодної скарги щодо поїздок у цьому транспорті, тим більше — про ДТП” — запевняє заступник начальника обласного управління з координації та контролю роботи автомобільного транспорту Микола Дроб’язко. Проте, як з’ясувалося, навіть це управління не цілком може контролювати приватних перевізників. Адже “на сьогоднішньому ринку автопослуг є багато неофіційних перевізників. Щодо їхньої діяльності, то це конкретні питання до власників. Як і хто регулює діяльність таких транспортних підприємців, — не в нашій компетенції”, — підсумував пан Дроб’язко.
Єдиною альтернативою шалених “бусів” у Рівному залишаються послуги, що надаються автовокзалом. Начальник рівненського автовокзалу Микола Сівак не приховував свого роздратування від, як він висловився, “лівих” перевізників: “Невідомо, як вони платять податки і наскільки відповідає нормам контроль за технічним станом їх мікроавтобусів”. І хоча про випадки ДТП з конкурентами йому також нічого не відомо, все ж розповів, що питання необхідності “приручення” стихійних фірм-перевізників для забезпечення належної безпеки пасажирів під час подорожей, ставилося перед вищими інстанціями неодноразово, але “мабуть, ті підприємці такі, що до них підібратися важко, тому все залишається як і було”, — розвів руками пан Сівак.
Спілкуючись безпосередньо з пасажирами швидкісних і люксових “бусів” помітили дивну тенденцію: дві третини пасажирів звернулися до фірм-перевізників вперше. На запитання про те, чому вирішили скористатися послугами саме цього виду транспорту, відповідали зазвичай однаково: “Вирішили подивитися, що це таке. Кажуть, швидко і зручно”. Разом із тим з’ясувалося, що ніхто з них над цим навіть не задумувався про технічну надійність мікроавтобусів, гадаючи, що відповідальність за дорожні пригоди маршруток нестиме “котресь із державних управлінь”.
Водії цього рейсу ситуацію коментувати побоюються, проте не заперечують, що проблеми є. Пан Р., який три місяці керує “бусиком” київського напрямку, каже, що з його транспортом серйозних неполадок не траплялося — можливо, тому, що машина відносно справна. Колеги пана водія, втім, потерпають від того, що мікроавтобуси не завжди оснащені потрібними деталями, але найчастіше “збої” дає... гальмівна система. Іноді, каже співрозмовник, спітнієш, поки нарешті пригальмуєш. “І не за себе страшно, а за людей”, — підсумовує чоловік.
Аварії з різними наслідками, за словами очевидців, на трасі таки трапляються. Більшість перевізників нам цього не підтвердили, хоча й не спростували. Скажімо, у фірмі, яка працює трохи більше дев’яти місяців, зауважили, що незначні неполадки іноді трапляються, а серйозних поки що не було. На іншій, яка на ринку перевезень вже понад рік, повідомили, що за увесь час роботи на шляху “Київ-Рівне” сталася одна поломка. Власне, у цій фірмі до безпеки пасажирів ставляться серйозно — перед рейсом перевіряють стан здоров’я водія та “готовність” буса (його систематично “оглядають” в одній з місцевих СТО), а спеціальний диспетчер слідкує, щоб пасажири займали місця згідно з придбаними квитками.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ

Останні новини