Ми у Facebook
28.08.2003, 01:42

Назвіть мені хоч одного вчителя-мільйонера — попросив голова облдержадміністрації Микола Сорока учасників обласної вчительської конференції

У вівторок до Рівного з’їхалося кілька сотень вчителів зі всієї області, щоб взяти участь у традиційній обласній настановчій конференції напередодні нового навчального року. Про важливість цієї події засвідчила присутність голови облдержадміністрації Миколи Сороки та голови облради Романа Василишина. Не проігнорували вчительську конференцію і народні депутати Микола Шершун та Юрій Ширко.
Власне сама конференція обіцяла бути традиційною. Спочатку доповідь начальника управління освіти облдержадміністрації Миколи Демчука про підсумки розвитку освіти за звітний період, потім — виступи учасників конференції. Навряд чи можна позаздрити Миколі Демчуку, якому доводилося і недоліки визнавати, і разом з тим виконавчу владу підхвалювати за те, що вона з розумінням ставиться до проблем освітян. Неабиякою заслугою влади, за словами пана Демчука, є десять розпоряджень голови облдержад-міністрації, які стосуються освітянської галузі, та шість освітніх програм, прийнятих обласною радою. Наголошуючи на тому, що освіта краю розвивається динамічно, пан Демчук був змушений визнати, що проблем в освітній галузі області більш ніж достатньо. Взяти хоча б для прикладу дитячі садочки. Сказано, що треба працювати над тим, щоб дитсадки, особливо в сільській місцевості, не закривали. Але не прозвучало цифри, скільки їх закрито. Відомо, що дошкільні заклади відвідують лише 26 відсотків дітей. Це вже проблема місцева, а не Києва. Так само з групами продовженого дня. Приміром, у Заріч-ненському, Корецькому, Острозькому районах немає жодної групи продовженого дня, але, очевидно, це ще не вся правда. В інших районах, якщо й діє кілька таких груп, то їх можна порахувати на пальцях.
Пан Демчук поставив перед районними відділами освіти завдання запровадити у школах поглиблене вивчення предметів і профнавчання. Що стосується останнього, то в голові не вкладається, як це зробити у більшості сільських шкіл, де наповнюваність класів малочисельна. Хоча управління освіти облдержадміністрації, за словами пана Демчука, визнає: “вчити всіх і на однаковому рівні на сьогодні неможливо”.
Є певні успіхи в комп’ютеризації шкіл, не стоять осторонь цієї проблеми і народні депутати Микола Шершун та Павло Сулковський. Перший привіз в область дванадцять комп’ютерних класів, другий — шість. Про це заявив голова облдержадміністрації, вказавши іншому депутату, Юрію Ширку, що йому є на кого рівнятися.
Найбільші в цьому плані досягнення на Березнівщині, де комп’ютеризовано всі школи, причому значну частину з них підключено до Інтернету. 178 комп’ютерів для шкіл закуплено за кошти районного бюджету. Загалом, на фінансування потреб освітянської галузі в Березнівському районі витрачається 40 відсотків районного бюджету.
Важко судити, наскільки першочерговим в області є придбання комп’ю-терів для шкіл, якщо діти вчаться за поламаними партами, а шкільний реманент вже більше десяти років не поновлювався взагалі. Немає навіть реактивів та приладів для проведення лабораторних робіт з хімії та фізики.
Гостро в області стоїть кадрова проблема. Катастрофічно не вистачає вчителів іноземної мови, математики, фізкультури, інформатики.
Лише упродовж минулого навчального року з роботи звільнилося 1129 педагогів. Напевно, саме цей показник нанівець перекреслює всі попередні досягнення в освіті області.
Дещо несподіваним на конференції став виступ заступника міського голови Рівного Світлани Богатирчук-Кривко, яка наголосила, що всі оцінки успіхів освітянської галузі області є суб’єктивними і відносними. За словами пані Світлани, кожна людина, яка обирає професію, керується трьома чинниками — соціальним, матеріальним і можливістю самореалізуватися. Кожен з них щодо професії вчителя є малопопулярний. Тому й не дивно, що відбору вчительських кадрів нині немає не лише в районах, але навіть в обласному центрі. Сьогодні навіть не йдеться про те, щоб знайти хорошого вчителя. Питання лежить дещо в іншій площині: знайти хоч якогось вчителя. Скажімо, у Рокитнівському районі лише 53 відсотки вчителів мають вищу освіту.
Виступ голови облдержадміністрації Миколи Сороки був сповнений оптимізму. Вже після першої його фрази про те, що освіта області розвивається стабільно, у залі з’явилися іронічні посмішки. Сорока повторив, що це справді так. Він наголосив, що впродовж останнього року зарплату педагогам двічі підвищували. А щодо того, що вона доволі низька, керманич краю іронічно запитав у педагогів “Чи знаєте ви хоча б одного мільйонера-вчителя у світі?” Мовляв, самі винні, що обрали таку професію, через яку приречені на злидні, треба було вчитися на банкірів. Вчителі не наважились щось відповісти, певно тому, що бути мільйонерами вони і не мріють, а от отримувати більш-менш пристойно були б не проти, хоча це знову ж таки не залежить від голови облдержадміністрації.
Керівник області наголосив, що школи не повинні закриватися після шостого уроку, а мають працювати гуртки, художня само-діяльність тощо. У залі знову прокотився га-мір, певно, всім кор-тіло запитати пана голову, хто за все це буде платити, але сміливців не знайшлося.
Чи не єдиними, хто лишився задоволений конференцією, стали директори шкіл. Голова облдержадміні-страції дав вказівку підготувати розпорядження про доплату до посадової ставки директорам шкіл у розмірі 50-ти відсотків з обласного бюджету. Але керівники дошкільних закладів теж захотіли надбавки і Сорока пообіцяв, що вивчить і це питання. Щоправда, невідомо, звідки у скромному обласному бюджеті візьмуться гроші на такі видатки.



Р.S. Навіть після прес-конференції за влучним висловом одного з промовців чи не найактуальнішим залишається питання “Хто навчить дітей головному предмету — життю?”





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ