Ми у Facebook
12.02.2004, 17:11

“Крутих” обламають

Для спецномерів — спецправила?

“Їм порушувати можна, бо мають “круті “ номери”, — найчастіше саме так реагують пішоходи чи самі ж працівники Державтоінспекції на поведінку тих, хто перебуває за кермом автомобілів з привілейованими номерами. За роки незалежності України їх розвелося настільки багато, що вони стали справжньою загрозою нормальному руху на автошляхах.
Невипадково Президент Леонід Кучма заявив, що готує низку указів про ліквідацію номерів серій АП, КМ та ВР, які належать Адміністрації Президента, Кабінету Міністрів та Верховній Раді. Окремим указом буде скасовано видачу спеціальних перепусток, дозволів, спецталонів та спецсигналів, власники яких користувалися на дорогах привілеями, а також буде зменшено кількість супроводження патрульними автомобілями ДАІ посадових осіб. Про свої наміри Леонід Кучма повідомив під час зустрічі з керівником Департаменту ДАІ МВС України Сергієм Каракаєм.
За словами пана Каракая, останнім часом на дорогах різко збільшилась кількість ДТП через невиправдану лібералізацію дорожнього законодавства. Зокрема, минулого року кількість аварій в Україні збільшилась на 25 відсотків, загинуло до 7 тисяч чоловік, понад 47 тисяч поранено (серед них 5 тисяч дітей).
Державтоінспекцією МВС підготовлено понад 10 законодавчих актів щодо безпеки дорожнього руху. Однак ось уже протягом чотирьох місяців вони не розглядаються відповідними комітетами Верховної Ради. Як повідомив керівник Департаменту ДАІ, нині готується постанова Кабінету Міністрів України щодо впорядкування правил паркування транспорту на вуличних магістралях, евакуації автомобілів порушників та інших заходів, спрямованих на наведення порядку на дорогах.
Леонід Кучма вважає, що працівники Державтоінспекції у своїй роботі не повинні звертати увагу на номерні знаки і посаду правопорушників. Однак важко уявити, що після виходу згаданого указу ДАІшники зупинятимуть голову облдержадміністрації чи народного депутата, добре розуміючи, що для них це може мати погані наслідки.
Президент також доручив Департаменту державної автоінспекції МВС України ввести систему технічної фіксації дорожніх правопорушень і розпочати перевірку водіїв, які систематично порушують правила дорожнього руху, забезпечити обов’язкову явку водіїв для розгляду правопорушень у суді.
На даний час ДАІ вживає заходів для підвищення свого авторитету серед громадян. Чи означатиме це, що даішники відтепер навідріз відмовляться брати хабарі, невідомо.
В обласному ДАІ нам відмовилися назвати кількість автомобілів з привілейованими номерами. Окремої статистики ДТП з участю автомобілів з крутими номерами тут також не ведуть.

… і в
провінції теж?
Народний депутат, представник Блоку Віктора Ющенка Микола Томенко загалом позитивно оцінює наміри Леоніда Кучми навести порядок на автошляхах, зауважуючи, що “Наша Україна” вже неодноразово подавала такі пропозиції. Разом із тим пан Томенко впевнений, що підхід до відміни привілеїв на дорогах має бути системним.
— Йдеться у першу чергу про систему спецномерів, яка на сьогодні надзвичайно складна і розгалужена. Крім формально визнаних, так би мовити, “узаконених” спеціальних номерів для центральних органів влади в країні існує система “правильних” номерів на обласному рівні, власникам яких правила дорожнього руху не писані. Міліція закріпила низку номерних знаків для “своїх” людей, і ці номери хоч і не є спеціальними, все ж таки дають їх володарям значні привілеї. Спочатку “правильні” номери позначалися буквами “ОО”, потім “ІІ”, а зараз міліція закриває очі на порушення правил водіями, які прикриваються номером з позначкою “НН” і цифровим кодом “28”, що суперечить адміністративному поділу України”, — зазначив Микола Томенко.
За словами начальника служби ДАІ в Рівненській області Володимира Загинайла, у нашій області немає автомобілів з номерними знаками, які вважаються крутими:
— Коли я прийшов на цю посаду, то відразу ж заявив підлеглим, що закон для всіх однаковий: порушив правила — відповідай.
Що ж стосується автомобілів, номерні знаки яких мають три “сімки” чи “п’ятірки” або ж позначені буквами РО, то пан Загинайло каже, що такі автомобілі не мають жодних переваг. Таких автомобілів вже пів-України. Зрозуміло, якщо крутих автомобілів у області не існує, то і статистика аварій з їх участю не ведеться.

Позаштатників ліквідують
Президент доручив Міністерству внутрішніх справ України вирішити в місячний термін питання ліквідації інститутів позаштатних співробітників, громадських помічників Державтоінспекції МВС і членів прес-автоклубу при Інспекції.
Міністерству внутрішніх справ України, Міністерству оборони, Генеральній прокуратурі, Службі безпеки, Раді Міністрів Криму, обласним, Київській і Севастопольській міським і районним державним адміністраціям доручено заборонити видачу будь-яких документів, які надають право або містять прохання про надання права безперешкодного проїзду автотранспорту, і вжити заходів для негайного вилучення раніше виданих докумен-тів.
Як повідомляє прес-служба глави держави, розпорядження “Про громадські формування при Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України” видано з метою приведення діяльності громадських формувань при Державтоінспекції МВС у відповідність із законом України “Про участь громадян у охороні громадського порядку і державного кордону”.





На правах реклами