16.08.2006, 20:43
Планеристом може бути і студент, і бізнесмен
На аеродромі Рівненського авіаспортивного клубу ТСОУ села Воронів, що на Гощанщині, до 18 серпня проходитиме 14-й чемпіонат України з планерного спорту в клубному класі.
Він складається з міжобласних змагань планеристів Вінниці, Дніпропетровська, Києва, Рівного, Єнакієвого (Донецька область) та особиста першість. Участь беруть 28 спортсменів.
Кожен учасник привіз свій планер у бусику або в автопричепі. На аеродромі жити зручно: затишні будиночки, кафе-магазин, лазня, криниця й навіть ставок. І чоловіки, і жінки можуть приїжджати на змагання з сім’ями.
Планер зовні — як літак із довгими і вузькими крилами, тільки без двигуна. На чеських “Бланіках” змагаються авіатори-початківці, на польських “Янтарях” — майстри цього виду спорту. Тут не байдикують. А під час негоди і коли на небі немає купчастих хмар, грають у волейбол, смажать шашлики або працюють у містечку, раз у раз позираючи вгору. Адже хмари позначають собою теплі висхідні потоки повітря, за допомогою яких планерист набирає висоту і може якнайдовше триматися в повітрі. Вони ширяють по спіралі, як лелеки, орли чи ластівки — одне задоволення спостерігати за ними у високості.
На змагання виділяють аж 14 днів, щоб вибрати з них найсприятливіші. Головне — провести чотири вправи, при оцінюванні яких найбільше зважають на швидкість і найдовшу дистанцію.
— Задля безпеки польоту нижній пруг масиву хмар має бути на висоті 1000-1200 метрів для “Бланіків”, і щонайменше 900 метрів — для “Янтарів”, — пояснює умови польоту начальник аеродрому Рівненського АСК Юрій Лисицин. – Тих, хто приземлився десь у полі, забираємо літаком. Серед планеристів є кандидати наук, бізнесмени, пілоти пасажирських літаків, бухгалтери і навіть студенти.
— На море наші не їздять — ціле літо проводять тут, — задоволено говорить кількаразовий чемпіон України в клубному класі планерів Сергій Твердохліб.
Навчання польоту на планері, за словами Юрія Лисицина, оплачується благодійними внесками спортсменів, різних спонсорів та облдержадміністрації.
Учень або учениця повинні обстежитися в лора, невропатолога, терапевта, психіатра, хірурга, окуліста. Важливо мати натренований вестибулярний апарат, щоб у повітрі, бува, не занудило.
Ще складають залік із побудови та механізму дії планерів, метеорологічних питань, теорії і практики ширяючого польоту і курсів наземної підготовки (стрибки з парашутом, вивчення районів польоту та ін.).
Перший рік навчання — найдорожчий. Іде багато бензину в бак літака, який піднімає планер у небо. Там планерист відчіплює апарат. Початківець повинен зробити по п’ять вильотів кілька разів у тиждень. Чим вправніше він літає, тим швидше стане асом і менше витрачатиме коштів на заправку літака.
Планери ширяють у небі по спіралі, як птахи
Кожен учасник привіз свій планер у бусику або в автопричепі. На аеродромі жити зручно: затишні будиночки, кафе-магазин, лазня, криниця й навіть ставок. І чоловіки, і жінки можуть приїжджати на змагання з сім’ями.
Планер зовні — як літак із довгими і вузькими крилами, тільки без двигуна. На чеських “Бланіках” змагаються авіатори-початківці, на польських “Янтарях” — майстри цього виду спорту. Тут не байдикують. А під час негоди і коли на небі немає купчастих хмар, грають у волейбол, смажать шашлики або працюють у містечку, раз у раз позираючи вгору. Адже хмари позначають собою теплі висхідні потоки повітря, за допомогою яких планерист набирає висоту і може якнайдовше триматися в повітрі. Вони ширяють по спіралі, як лелеки, орли чи ластівки — одне задоволення спостерігати за ними у високості.
На змагання виділяють аж 14 днів, щоб вибрати з них найсприятливіші. Головне — провести чотири вправи, при оцінюванні яких найбільше зважають на швидкість і найдовшу дистанцію.
— Задля безпеки польоту нижній пруг масиву хмар має бути на висоті 1000-1200 метрів для “Бланіків”, і щонайменше 900 метрів — для “Янтарів”, — пояснює умови польоту начальник аеродрому Рівненського АСК Юрій Лисицин. – Тих, хто приземлився десь у полі, забираємо літаком. Серед планеристів є кандидати наук, бізнесмени, пілоти пасажирських літаків, бухгалтери і навіть студенти.
— На море наші не їздять — ціле літо проводять тут, — задоволено говорить кількаразовий чемпіон України в клубному класі планерів Сергій Твердохліб.
Як стати планеристом?
Навчання польоту на планері, за словами Юрія Лисицина, оплачується благодійними внесками спортсменів, різних спонсорів та облдержадміністрації.
Учень або учениця повинні обстежитися в лора, невропатолога, терапевта, психіатра, хірурга, окуліста. Важливо мати натренований вестибулярний апарат, щоб у повітрі, бува, не занудило.
Ще складають залік із побудови та механізму дії планерів, метеорологічних питань, теорії і практики ширяючого польоту і курсів наземної підготовки (стрибки з парашутом, вивчення районів польоту та ін.).
Перший рік навчання — найдорожчий. Іде багато бензину в бак літака, який піднімає планер у небо. Там планерист відчіплює апарат. Початківець повинен зробити по п’ять вильотів кілька разів у тиждень. Чим вправніше він літає, тим швидше стане асом і менше витрачатиме коштів на заправку літака.
Категорія: Новини > Новини Рівного
Автор: Оксана ОМЕЛЬЧУКПереглядів: 1302Інші статті рубрики:
Топ-20 привітань з Водохрещем: найкращі побажання для близьких і друзів
Водохреще – це одне з найважливіших християнських свят, яке завершує різдвяно-новорічний цикл.
переглядів: 189
Рівненський суд відправив підозрюваного у крадіжці під варту
Рівненський міський суд ухвалив рішення взяти під варту 50-річного жителя обласного центру терміном на 60 діб.
переглядів: 134
З 1 січня окремі медичні послуги стали платними
З початку нового року в державних та приватних лікарнях деякі послуги стали платними. Оплата можлива виключно безготівковим способом.
переглядів: 153
Попередження про небезпечні погодні умови на Рівненщині
Згідно з даними метеорологів, упродовж доби 6 січня на дорогах області очікується ожеледиця.
переглядів: 165
У Рівному попрощалися із загиблим Героєм
Сьогодні у Рівному провели в останню земну дорого захисника України - Петра Веленця, який боронив Україну від російських окупантів.
переглядів: 214