Ми у Facebook
06.09.2006, 20:57

“Дружина – моя найцінніша впіймана рибка”

Це рівненське подружжя сміливо можна зарахувати до нечисленної когорти зоряних. Заступник директора Рівненського академічного театру Надія Крет та заслужений артист України, диригент оркестру театру Зіновій Крет відзначили срібне весілля — 25 років. Кажуть, для сім’ї краще, коли чоловік і дружина працюють на різних роботах, але життя цього подружжя це повністю спростовує.

Зустрічались на лавочках… навіть після одруження


— Надіє Іванівно, чи одразу ви помітили свого чоловіка та закохалися у нього?
— Якщо ви маєте на увазі, чи тьохнуло у мене серце при першій зустрічі і чи подумала я, що це кохання з першого погляду, то, мабуть, ні. Навіть не уявляю, як можна покохати за очі, посмішку. Мені треба пізнати людину ближче, пройнятися довірою до неї. Тим паче, коли я зустріла Зіновія, він був першокурсником, а я вже вчилася кілька років. До того ж сама втішала дівчину, до якої він не прийшов на побачення на концерт гурту “Машина времени”. Але було у ньому щось таке, що дуже імпонувало. Це наполегливість, беручкість до всього. Ще у перший рік навчання він прийшов на прослуховування у театр, бо дуже любив музику.
Ми разом поступово, по сходинках будували нашу сім’ю, хоча у житті бувало й нелегко. Адже особливої підтримки чекати не було звідки. Родом я з далекого карпатського села Вербівка Рожнятівського району Івано-Франківської області. Все життя мріяла бути вчителькою, але пішла стежками сестри, яка перша у нашому селі закінчила музичну школу, і у Рівному вступила в інститут культури. Вона й розповіла мені, що відкривається новий та перспективний факультет організації культурно-освітньої роботи. Я приїхала за нею сюди, але іспити склала невдало. Тоді краще підготувалася і стала студенткою. Тут ми й познайомилися із Зіновієм. Зустрічатися було ніде, то сиділи у бібліотеці. Я йому брала книжки. А він читав і вчив, та й склав усі іспити екстерном, недарма час пройшов, — сміється. — Я закінчила інститут раніше. Одружилися, зробили гарне бойківське весілля. Житла не було, мусила поневірятися по знайомих, носила у сумочці рушничок: то в одної подружки переночую, то в іншої, тулилася по людях. У гуртожиток не впускали, то ми гуляли, сиділи на лавочках, — згадує. — Потім пішла працювати у театр, відповідала за розповсюдження квитків. Зняли квартиру, потім дали малесеньку кімнату у гуртожитку, через рік народилася донечка Юля. Але завжди, як би не було важко, відчувала себе захищеною жінкою.
— А коли розпався СРСР, не виплачували зарплату і забули про культуру...
— Ніколи я цього не відчувала, знала, що мій чоловік завжди заробить гроші. Стояв на базарі, перший починав торгувати, зайнявся бізнесом. Важко було, незручно, бо вже тоді закінчив інститут і викладав на півставки. Не раз на базарі, коли мимо проходили його студенти, відходив, щоб не побачили. Він справжній мужчина, бо може зробити жінку щасливою! От я вже з ним щаслива у любові 25 років. За цей час, крім почуття кохання, з’явилася ще й повага: як до людини, до чоловіка, сім’янина. Своєю працею впевнено і наполегливо прямували до того, чого хотіли.

Чоловік не соромився підлогу натирати, аби підзаробити


Пані Надія переконана. що лідерські якості, необхідні для успіху, Зіновій виховав у себе з дитинства. Адже коли дуже чогось хотів, був наполегливим і багато працював. І навіть те, що в музиці вибрав трубу — сольний інструмент, ще раз доводить, що намагався скрізь бути лідером:
— Коли приходив у музичну школу, а йому казали, що сьогодні занять не буде, бо немає вчителя, він знав розклад усіх “халтур” учителя, йшов на завод, де той підпрацьовував, та вів оркестр і слухав, щоб не пропав у нього урок.
У кімнату заходить Зіновій. На фотографіях він із великою шевелюрою, а тут з коротким волоссям. Більше схожий на бізнесмена. По-діловому вітається. Але коли починає говорити, то сумнівів у тому, що переді мною людина мистецтва, не залишається:
— От живемо вже чверть століття разом, щасливо живемо... А починали голі й босі, нічого не було. Приїхав я у Рівне після армії в отакенних кльошах, — показує рукою. — Не мали в що одягатися, навіть і голодували, по-всякому складалося. Але пам’ятаю — завжди знаходив якісь халтурки і підпрацьовував. У театр влаштувався, підлогу натирав після вистави, 80 рублів платили, — згадує. — Зараз маю фірму, займається зоокормами. А починали з папужок, хом’ячків, рибок. Коли у нас була ще двокімнатна квартира, одна стіна була вся в акваріумі. Але найціннішою рибкою, яку впіймав, стала дружина. Вона моя золота рибка. Дякую Богу за свою дружину, я 25 років з нею прожив щасливого життя.
— Пам’ятаєте свою першу зустріч?
— Коли приходив у гуртожиток до дівчат, то помічав її, але Надія вчилася на старшому курсі і, здавалося, була недосяжною, а до того ж ще й гострою на язик. Врешті, згодом відкрив у ній великий організаторський талант. А покохав я її за густе довге волосся, яке й досі цілую.
Я за характером запальна людина, а Надія намагається мене якось заспокоїти, лагідно і ніжно пояснити, що так не можна... Я холерик, і тому Надя мене дуже доповнює. Можна сказати, що ми абсолютно попали в “плюс” і “мінус”.

Платив з власної кишені музикантам, би оркестр був класним


— Чому вирішили робити кар’єру саме у Рівному?
— Закінчив музичну школу, училище, приїхав сюди, бо хотів бути гарним музикантом. Труба — сольний інструмент, найгучніше грає, а я завжди любив бути лідером. Потрапив у театр, вчепився тут. А пізніше завдяки Маланчуку Ярославу Володимировичу, головному режисеру театру, почав диригувати. Все взяв у руки: оркестр, балет і почав робити щось своє. Звання отримав. Мабуть, щось схоже є у тому, щоб успішно керувати людьми в оркестрі та бізнесі — кожен повинен мати свою партію, але звучати в унісон.
Бізнес допоміг мені стати незалежним. Я ситий, я допомагаю артистам, я запрошував людей, я платив їм гроші з власної кишені, бо хотів, щоб оркестр був класний.
— Важко із заступником директора театру у побуті?
— Що ви? Надія — прекрасна господиня. Кожної неділі є вареники. Якщо раніше я вмів готувати, то тепер абсолютно до цього не здатний, вже й не пам’ятаю, коли на базар востаннє виходив та скільки хліб коштує. Але це й добре, бо не відволікаюся від творчої праці. Зараз, наприклад, інструментую музику Олександра Рябова до “Сорочинської ярмарки”.

А донька – обличчя компанії “Екмі-Колор”


— У вас підростає донечка...
— Я не уявляв, що доня у мене така розумниця, вся в мене пішла, — сміється. — Ми взагалі не думали, що Юля в театрі буде, але склалося так. Молодь на цю виставу йде, мабуть через білявку. Вона ж у нас натуральна блондинка!
Ми її вчимо жити, зараз вона у Києві, сама починає пізнавати життя. Закінчила інститут слов’янознавства, мови трохи знає. У Києві пройшла багато кастингів, стала обличчям “Екмі-Колор”, знімалася на Кубі, поки що вчиться.
У кабінет до Зіновія заходить Володимир Сніжний. Вітається... Кидає оком на кімнату.
— Грає шарманка? — кивнув на програвач.
— Та голку треба замінити, — відповідає Зіновій. — Зайти треба до наших у майстерню, десь у них має бути.
— Та хіба там ще щось лишилося? — махає рукою Сніжний.
— От нічого вже немає, а голка є, — каже Зіновій і підходить до інструмента.
Я залишаю кабінет, коли Володимир Сніжний та Зіновій Крет ще бавляться біля програвача, з надією, що колись-таки йому знайдуть голку і він заграє. У темному коридорі під лункі кроки пані Надії, яка проводжає мене до виходу, прощаюся з театром — таємничим світом, де люди самі оживляють казку, даючи життя новим образам та обставинам. Крети створили тут свою казку — щасливу сім’ю, якій виповнилося вже чверть століття.





На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ

Останні новини