Ми у Facebook
21.12.2006, 00:03

Чергова спроба відродити льонокомбінат

Ветерани пам’ятають колишню славу підприємства, а інвестори приготували гроші для санації
Сьогодні Господарський суд області розпочинає слухання справи стосовно одного з найвідоміших рівненських підприємств — льонокомбінату. Нині є п’ять зацікавлених компаній, які готові почати процес санації на ВАТ “Рівнельон”. Про це, зокрема, повідомив у програмі “На часі” у прямому ефірі на телеканалі “Рівне 1” голова Рівненської облдержадміністрації Віктор МАТЧУК. За його словами, ситуація з льонокомбінатом несподівано зрушилася з місця, і нині є сподівання, що її вдасться вивести із глухого кута.

Колишня слава


Остання зупинка тролейбуса №2. Колись сюди доїжджали численні працівники знаного всіма підприємства. Тепер же, кажуть водії, звичними пасажирами є студенти та відвідувачі поліклініки. Рівненський льонокомбінат, колись відомий на всю Європу своєю продукцією, тепер заледве зводить кінці з кінцями. Сьогодні про колишню славу нагадують лише великі залізні ворота з написом “Рівнельон”. Особливого руху на території підприємства не помітно.
Ткаля, Герой Соціалістичної Праці Мілентина БОНДАРЄВА розповіла:
— Коли прочитала, що відроджуватиметься підприємство, то мені аж у боці кольнуло. Працювати на льонокомбінаті для мене було щастям, сприймала це за честь. Я прийшла на роботу 1965 року. Усе тоді тільки починалося.
Працювали верстати цілодобово, зупинялися лише на 20 хвилин на обід. Японці до нас приїжджали, ми для них скатертини робили з чистого льону. Вони дуже прискіпливо до цього ставилися. Комбінат постачав тканини у Європу. Створені були всі умови для праці та відпочинку: кімнати відпочинку, які мало кожне виробництво, поліклініка, будинок культури, дитячі садочки, гуртожитки... Із семи тисяч працюючих 80 відсотків складали жінки — у нас була найвища народжуваність: 300 дітей на рік, весілля за весіллям. 1972 року я отримала звання Героя Соціалістичної Праці. До 1991-го працювала на підприємстві. Після того ще кілька років просто так приходила в гості. А на моє 70-річчя мене навіть на територію не пропустили. Сказали, що я тут… ніхто.

Надія – на інвесторів


Про сьогоднішню ситуацію на підприємстві розповів виконуючий обов’язки генерального директора ВАТ “Рівнельон” Микола ЄВЧУК:
— ВАТ “Рівнельон” зараз перебуває на стадії банкрутства. Справа про банкрутство була порушена у червні 2002 року. Тепер триває процес розпорядження майном, наступні етапи — санація, потім ліквідація (сподіваюся, що до цього не дійде). Сам процес розпорядження майном затягнувся. Основною причиною цього є оскарження окремими кредиторами рішення Господарського суду Рівненської області щодо вимог до ВАТ “Рівнельон” як до боржника. З вересня 2003 по вересень 2006 року, тобто протягом трьох років, тягнулися суди: двічі за цей час справа передавалася до Верховного Суду. За ці три роки вимоги так і не змінилися, а робота стояла на місці, лише втрачено час, протягом якого набігло 5 млн гривень боргу, адже нараховувався транспортний, земельний та інші податки. Але, незважаючи на всі ці обставини, підприємство все ж існує. І судова тяганина нарешті закінчилася.
Саме підприємство “Рівнельон”, за словами Миколи Євчука, не працює. Основний виробничий комплекс зданий в оренду фірмі “Лінен Фореве”, яка випускає частково асортимент продукції “Рівнельону”.
— Це нормальний процес, тому що підприємство дихає, працюють люди, обладнання. Обслуговуємо і утримуємо державне майно. Це не якась мертва одиниця. У будь-який момент можна запустити інвесторів, що і планується зробити. Розпорядник майна подав клопотання до Господарського суду про затвердження реєстру вимог кредиторів. Після зібрання комітету кредиторів, який має прийняти рішення про санацію, затвердження цього рішення Господарським судом можна буде розпочинати цей процес, — розповідає пан Євчук.
На сьогодні є п’ять інвесторів, які готові почати процес санації на Рівненському льонокомбінаті. Збори комітету кредиторів розглянуть пропозиції щодо цього процесу. Як і в якому вигляді буде відбуватися санація — визначатиметься за планом санаторів, на розробку якого даватиметься до трьох місяців часу. Після затвердження плану санації Господарським судом інвестор зможе діяти.
За словами пана Євчука, план санації буде вибраний такий, який дозволить відродити “Рівнельон”, адже для цього збережені всі засоби, будівлі, потрібно просто вкладати гроші.





На правах реклами