Ми у Facebook
01.11.2007, 00:00

Зима на колесах

Зима на колесах: готуємо автомобіль до екстремальних погодних умов

Перевзуваємо “тачку”


Зима, як завжди, приходить несподівано і дарує автомобілістам “сюрпризи” – ожеледь, затори й аварійні ситуації на дорогах. Водію та автомобілю потрібно трохи часу, щоб адаптуватися до нових погодних умов. Щоб впевнено та комфортно почуватися на зимових дорогах, фахівці рекомендують не чекати першого снігу, а вже тепер подбати про надійні колеса, гальма, акумулятор, зимові рідини й присадки та інші важливі “дрібниці”.


Купуємо протектори
з гарантією


Автомобіль слід “перевзувати” щосезону, бо гума, яка чудово працює влітку, взимку вже має зовсім інші властивості.


— Зимова гума добре поводиться на засніженій дорозі, проте “гуде” на чистому асфальті, — каже директор фірми “Шиномонтаж” Олександр БОЙЧУК. — Це не повинно лякати водіїв, бо специфічний звук під час руху — ознака того, що ви придбали гуму справді зі зимовим протектором. Демісезонної гуми не існує, тому не раджу “попадатися” на рекламу продавців і купувати колеса, на яких нібито можна їздити цілий рік. Адже для різних погодних умов виробники використовують різний склад гуми: на літо більш жорсткий, на зиму — більш м’який. Покупцю варто пам’ятати, що завдяки особливостям гуми один комплект шин прослужить орієнтовно рік. А два комплекти при зміні на зиму та літо — до 5 років.


За словами Олександра Бойчука, наші водії чекають до останнього, щоб “перевзути” своє авто. Вони затягують цей процес, бажаючи якнайдовше поїздити на літніх колесах, чим роблять велику помилку, бо потім, при різкій зміні погоди, змушені будуть стояти у черзі 4-5 годин на шиномонтажі. Експерт рекомендує змінювати гуму вже на початку листопада. Не варто економити і відчувати дискомфорт на “літніх” колесах, бо гуму за п’ять сезонів все одно треба буде змінювати незалежно від того, лежала вона у гаражі чи використовувалась активно. Адже ресурс гуми розрахований приблизно на п’ять років. Тому, купуючи шини, обов’язково перевіряйте на колесі місяць та рік випуску.


— Гуму автомобілю треба обов’язково міняти, — підкреслює директор магазину “Делфай” Андрій КОКІЛЬ. — Кожен водій обирає сам, які шини купувати: бюджетні від таких виробників, як “Кама”, “Росава”, “Белшина”, чи бізнес-класу від “Піреллі” “Нордмастер”, “Фулда”, “Барум”, “Сава”, чи преміум-класу фірм “Мішелін”, “Нокіан”, “Гудієр” “Данлоп”. Класи відрізняються якістю, жорсткістю, ресурсом пробігу, малюнком протектора та ціною. Водії можуть обрати шини звичайні або шиповані.


До речі, вперше в Україні у зимовому сезоні 2007/2008 року компанія Nokian Tyres надає розширену гарантію на зимові шини Nokian Hakkapeliitta 5, Nokian Hakkapeliitta SUV 5, Nokian Hakkapeliitta 4, Nokian Hakkapeliitta Rsi та Nokian WR G2.


— Фішка полягає у тому, що компанія зобов’язується виконати безкоштовний ремонт або заміну шини у випадку виявлення у процесі експлуатації будь-якого пошкодження, включаючи проколи, порізи, розриви та здуття на боковині, за винятком випадків, в яких пошкодження носять навмисний характер, — зауважує Андрій Кокіль. — Розширена гарантія діє протягом одного року з моменту продажу та розповсюджується на шини, придбані споживачами з першого вересня цього року до тридцятого квітня 2008 року в авторизованих шинних центрах Nokian Tyres на території України. У Рівненській області саме магазин “Делфай” завоював право надавати розширену гарантію.


Як пояснив Андрій Кокіль, експертиза та ремонт або заміна пошкодженої шини виконується в авторизованому центрі Nokian Tyres, де була придбана шина. Для цього покупець має пред’явити пошкоджену шину, а також належним чином оформлений гарантійний талон, касовий або товарний чек (з обов’язковим вказаним найменуванням шини) та своє посвідчення водія.



Підбираємо акумулятор


Із настанням перших заморозків акумулятор, який відпрацював свій ресурс, одразу дасть про себе знати й авто може не завестись. Тому водіям не варто затягувати з його покупкою.


— Фахівці рекомендують акумулятори від відомих світових виробників “Веста” (Україна-Італія), “Аком”, “Істок” (Росія), “Монбат” (Болгарія), “Бош” (Іспанія) та інші, — зауважує Андрій Кокіль.— Вищезазначені виробники пропонують акумулятори ємністю від 6СТ-45 до 6СТ-225, тому підібрати потрібний акумулятор зможуть власники як бензинових, так і дизельних автомобілів.



Замінюємо рідини


Не слід забувати, що заміна охолоджуючої рідини у системі охолодження авто — також актуальне питання при похолоданні і про нього краще подбати ще до настання заморозків.


— Найкращими вважаються охолоджуючі рідини “Аквілон”, “Титан”, “Велвана”, адже їх комплекс присадок найбільш ефективний для захисту алюмінієвих деталей, — радить Андрій Кокіль. — Чистити скло теж варто спеціальною зимовою серією рідин, найкращими серед яких вважаються рідини під брендами Velvana, Turtle Wax.


А щоб запобігти перетворенню солярки на гель при низькій температурі, при кожній заправці у пальне можна доливати присадки. Одними з найкращих вважаються присадки від “Хайгір”, “Бардаль” тощо.


n діагностика


Перевірився – тоді вперед!


— Для того, щоб щось міняти у машині, спочатку слід її оглянути. Перш за все перевірити розвал-сходження (вимір коліс, симетрії і перевірка підвіски). Процедура дуже важлива для безпеки автомобіліста, адже при поганому розвалі-сходженні машину на льоду заноситиме у протилежну сторону, — розповідає головний механік СТО “Власт” Валерій АГАФОНОВ. — По-друге, бажано перевірити, а ще краще обновити гальмівну систему. І безперечно, замінити гуму на зимову. Актуальне питання — продіагностувати системи охолодження. На холодну пору року треба придбати зимову серію охолоджувальних рідин. А взагалі фахівці рекомендують замінювати охолоджувальну рідину щороку, тому що з часом вона втрачає свої властивості. Через це можуть виникати проблеми з двигуном та радіатором. А для двигуна обов’язково слід використовувати якісну оливу.


За словами Валерія Агафонова, важливо перевірити акумулятор і при необхідності його замінити. Якщо термін використання акумулятора достатньо довгий, то в мороз можуть виникнути проблеми з тим, щоб завести машину. Крім того для лютої зими доречно придбати розморожувальну рідину для замків та шкребки для зчищення льоду з вікон.


— До речі, раджу також двірники на ніч (при морозі) не залишати, а від’єднати від скла, адже вночі вони можуть примерзнути до скла. Навіть випадково увімкнувши, уже зіпсуєте гуму на них.


Не варто забувати також і про світло — перевірити фари, ліхтарі, стопи, габарити, щоб вони якісно виконували свої функції. Адже нерідко через те, що не горить стоп, не можна побачити, що машина гальмує. Саме так і трапляються аварії.


Якщо всі перевірки пройшли і задоволені станом своєї машини, тоді вперед: підкоряти нові дороги і отримувати задоволення від їзди в улюбленому авто.


Адреса: СТО “Власт”, вул.Старицького, 45.


n це важливо


Не підмажеш – не поїдеш


— Масло та масляний фільтр напередодні морозів радимо змінювати, — каже директор фірми “Шиномонтаж” Олександр БОЙЧУК. — Ми можемо порекомендувати масло німецької марки ARAL, яке добре себе зарекомендувало у зимовий період не тільки в Європі, а й в Україні. Воно полегшує запуск двигуна у холодну погоду і менше, ніж інші оливи, реагує на зміну температурного режиму двигуна. На сервісній станції це масло заллють за тією ж ціною, за яку можна придбати для самостійного заливання дешевше й нижчої якості масло на базарі.


n поради бувалих


Здійснити повну діагностику автомобіля перед зимовим періодом рекомендують у приватному підприємстві “Авто-Оскар”. Що ще слід зробити, щоб автомобіль добре поводився на слизьких дорогах, розповів завідувач автосервісу підприємства Ігор КРАВЧУК.


Чи не основна вимога підготовки автомобіля до зими — заміна гуми. Ігор Кравчук підкреслив, що власникам авто також варто перевірити справність гальмівної системи та всіх вузлових агрегатів. За його словами, при цьому бажано оглянути акумуляторну батарею: підзарядити та при потребі долити дистильованої води.


Водночас фахівці ПП “Авто-Оскар”, де в основному обслуговують вантажні автомобілі, рекомендують замінити рідину для обмивання скла.


— На зиму також слід поставити бризковики, — наголосив пан Кравчук. — При цьому днище автомобіля необхідно покрити антикорозійною сумішшю, бо шляховики дороги посипають сіллю та відсівом. Ця суміш роз’їдає покриття та утворює тріщини — особливо це стосується нових автомобілів іноземного виробництва.


n комфорт


Вам подобається чистити замерзле скло в автомобілі, запускати холодний двигун? Ні? У такому випадку слід подбати про те, аби мати гарний настрій, сідаючи в теплу машину. Як це зробити — розповідає регіональний представник у Рівному німецької компанії Eberspacher, яка випускає автономні обігрівачі для машин, Ольга ШИХУТСЬКА.


— Запуск холодного двигуна рівноцінний пробігу автомобіля на відстань 70 кілометрів, а прогрітий використовує на 20 відсотків палива менше під час запуску. Добрий господар, який дбає про своє авто і власний комфорт, турбується про те, щоб і взимку поїздки були комфортними вже зі старту. Автономні обігрівачі підігрівають двигун через систему рідинного охолодження, що попереджає холодний запуск двигуна. Через штатну систему опалювання відбувається обігрів салону автомобіля. Коли приходить час сідати за кермо, крига на склі відтане, а двигун буде готовий до легкого запуску. Такі обігрівачі мають низький ступінь споживання електроенергії, працюють тихо, легко монтуються.


Варто тільки натиснути кнопку таймера вдома за сніданком, запустити обігрівач — і починаємо ранкову поїздку вже у теплому автомобілі.


Облаштування обігрівачем Eberspacher — це інвестиція: у ваше здоров’я, гарний настрій, успіх у бізнесі, надійність та безпеку під час руху.


n тим часом


Не багато не мало 22 одиниці техніки на суму майже 12 мільйонів гривень отримають до кінця цього року шляховики Рівненщини. Начальник Служби автомобільних доріг у Рівненській області Анатолій ЮХИМЕНКО зауважив, що нова техніка призначена для будівництва й утримання шляхів, а також експлуатації доріг у зимовий період.


Рівненські дорожники вже отримали цього року 16 одиниць техніки за рахунок коштів Державного бюджету. Як зазначив Анатолій Юхименко, шляховики також придбали один мобільний ваговий комплекс. Його використовуватимуть вже у літній період, щоб заборонити рух вантажних автомобілів, вага яких перевищує допустиму норму, щоб зменшити руйнування дорожнього покриття.


— У наступному році маємо отримати ще шість таких вагових комплексів, — зазначив начальник Служби автомобільних доріг в області.


На сесії обласної ради минулого четверга шляховикам Рівненщини виділено понад мільйон гривень для придбання двох піскорозкидачів на базі автомобіля МАЗ. Анатолій Юхименко уточнив, що ці автомобілі передадуть у Зарічненський район, який взагалі не має техніки для утримання доріг узимку. За ці кошти дорожники також куплять два катки, щоб ремонтувати дороги.


Між іншим, парк шляховиків Рівного нещодавно поповнився і трьома піскорозкидачами МАЗ. Начальник міського управління житлово-комунального господарства Юрій СОБЧУК наголосив: кошти на придбання техніки виділили з міського бюджету. Втім, він не впевнений, що поява у шляховиків нової техніки суттєво поліпшить ситуацію взимку на дорогах Рівного.


— Треба дякувати, що хоч три машини придбали, — підкреслив пан Собчук. — Якби кожен рік по одній купували, тоді був би результат.







На правах реклами

РДБК

Відпочинок у Карпатах


Актуальні новини України за сьогодні на https://www.ukr.net

Допомога ЗСУ